He Tweakers! Heeft er iemand al ervaringen met de nieuwe Siemens ME45? Hoe lang kan ie standby 4 dagen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ken iemand en bij hem zijn heel de toetsjes afgesleten (zijn nu bijna helemaal wit).
Verwijderd
Ik heb er ervaring mee! Heb 'm een tijdje gehad, maar heb nu een S45 (een vriend van me zocht die me45 en ik kreeg een goede aanbieding voor een S45 via een electronicazaak om de hoek
)
Perfect toestel! Standbytijd is nog langer zelfs: 300 uur, in de praktijk komt dit neer op 1 week met gemiddeld gebruik
Is zeer leuk qua specificaties en is erg gebruiksvriendelijk!
Echt een aanrader dus
Perfect toestel! Standbytijd is nog langer zelfs: 300 uur, in de praktijk komt dit neer op 1 week met gemiddeld gebruik
Is zeer leuk qua specificaties en is erg gebruiksvriendelijk!
Echt een aanrader dus
Ik heb de ME45 nu ongeveer anderhalve maand en ik ben er zeer blij mee.
De standby tijd is gewoon langer dan
welke telefoon ik hiervoor heb gehad. Normaal gesproken gaat hij meer dan een week mee. Het grote display is
ook heel erg fijn. Hiervoor had ik een Nokia 3310 en pas
als je na een tijdje die ouwe telefoon weer eens
bekijkt dan merk je pas hoe iellepiellig het scherm
op andere telefoons is.
Het nadeel is de lange standby tijd. Ik vergeet hem
steeds op te laden na een week
Nog een nadeel is
dat je bijna niets aan de 384kb ingebouwd geheugen
hebt. De geluidskwaliteit van de geluidsrecorder is gewoon slecht en binnen 2 minuten is het geheugen vol.
welke telefoon ik hiervoor heb gehad. Normaal gesproken gaat hij meer dan een week mee. Het grote display is
ook heel erg fijn. Hiervoor had ik een Nokia 3310 en pas
als je na een tijdje die ouwe telefoon weer eens
bekijkt dan merk je pas hoe iellepiellig het scherm
op andere telefoons is.
Het nadeel is de lange standby tijd. Ik vergeet hem
steeds op te laden na een week

dat je bijna niets aan de 384kb ingebouwd geheugen
hebt. De geluidskwaliteit van de geluidsrecorder is gewoon slecht en binnen 2 minuten is het geheugen vol.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Wie gaat er nou een topic van twee jaar oud kicken

Mooie review! Duidelijk, mooie foto's/screenshots en het leest lekker.
Ik had ooit een S45 (het 'zakelijke' broertje van de ME45) wat net als deze een heerlijk telefoontje is. Helaas moest meneer de junk nog wat zakken rollen
Vooral het typen van smsjes vond ik heerlijk op dat ding
Heb nu een Nokia 6510, die weer wat lichter en kleiner is, maar de volgende wordt waaschijnlijk ook weer een Siemens (ik voel me nu net zo'n kuddedier met een Nokia
)
Ik gebruikte dat ding ook veel met m'n GPRS abonnement. Lekker wappen
Hiervoor is dat grote scherm echt ideaal! Wat ik ook een heel groot pluspunt vind van deze Siemensen is dat je zelf de firmware kan updaten. Geen gezeik met winkels waar je weer 20 euro moet betalen... Gewoon lekker zelf tweaken.
Ik had ooit een S45 (het 'zakelijke' broertje van de ME45) wat net als deze een heerlijk telefoontje is. Helaas moest meneer de junk nog wat zakken rollen

Ik gebruikte dat ding ook veel met m'n GPRS abonnement. Lekker wappen
edit:
Is het misschien handig om dit topic net zo te noemen als het discussiedraadje bij die andere review
Dan is hij wat makkelijker terug te vinden... Dus [Discussie] Review Siemens ME45
Is het misschien handig om dit topic net zo te noemen als het discussiedraadje bij die andere review
[ Voor 37% gewijzigd door ludo op 01-02-2003 23:53 ]
.....ennnn done!Is het misschien handig om dit topic net zo te noemen als het discussiedraadje bij die andere review Dan is hij wat makkelijker terug te vinden... Dus [Discussie] Review Siemens ME45
Dank voor de tip
Goed gedaan Wallie, mooie review! Lekker uitgebreid enzo 
Trouwens, over de reviews in het algemeen... nu begint het IMO handig te worden dat ze hetzelfde zijn gestructureerd, dan kun je nog eens iets makkelijk nazoeken/nalezen!
Trouwens, over de reviews in het algemeen... nu begint het IMO handig te worden dat ze hetzelfde zijn gestructureerd, dan kun je nog eens iets makkelijk nazoeken/nalezen!
Verwijderd
over de review: ik heb al een paar keer succesvol zand eraf gespoeld onder de kraan, en bij mij piept hij wel voordat de verbinding verbroken wordt
Ik ben heel tevreden ermee, ideaale telefoon om mee te bellen etc. Maar geen gameboy met belfunctie
Vooral de accu is perfect! Ik kan gratis bellen met mn vriendin (O2 zakelijk) dus dat zijn heel wat uurtjes, maar gaat meestal toch zeker 5 dagen mee.
Kortom ik ben een zeer tevreden gebruiker. Het enige waar ik hem mee kan vergelijken is overigens een nokia 3330, mijn vorige.
Ik ben heel tevreden ermee, ideaale telefoon om mee te bellen etc. Maar geen gameboy met belfunctie
Kortom ik ben een zeer tevreden gebruiker. Het enige waar ik hem mee kan vergelijken is overigens een nokia 3330, mijn vorige.
Verwijderd
Ik gebruik momenteel een Toshiba om te bellen (zo'n I-Mode geval) en hiervoor had ik een M35 (geen postbank geval, maar een zwart/grijze), maar deze is twee weken geleden gevallen met als resultaat een nogal kapot display.
Daarvoor had ik een C35. De Toshiba die ik nu heb vind ik niet echt fijn in het gebruik, en heb ik ook alleen maar omdat die bijna gratis was...
Ik wil dus eigenlijk een nieuwe telefoon (1 keer per jaar een betaalde nieuwe moet kunnen toch?
). Ik heb al een KPN Abo met 120 minuten in de maand, dus ik wil een losse telefoon. Liefst een Siemens, omdat ik die dingen gewoon wel relaxt vind, en Nokia's vind ik voor de Breezer-generatie.
Nu zit ik dus te denken aan de ME45. Op Internet is deze voor €225,- te vinden. Is de telefoon volgens jullie dat geld waard (is natuurlijk altijd persoonlijk, maar toch)? Of denken jullie dat ik voor dat geld (of minder) beter een andere kan kopen?
Ik wil dus eigenlijk een nieuwe telefoon (1 keer per jaar een betaalde nieuwe moet kunnen toch?
Verwijderd
Heb ook bijna een jaar plezier gehad van mijn Siemens S45 totdat opeens een stuk of wat knopjes het bijna niet meer dedenludo schreef op 01 February 2003 @ 23:48:
Wie gaat er nou een topic van twee jaar oud kicken![]()
Ik had ooit een S45 (het 'zakelijke' broertje van de ME45) wat net als deze een heerlijk telefoontje is. Helaas moest meneer de junk nog wat zakken rollen![]()
Vooral het typen van smsjes vond ik heerlijk op dat ding
Heb nu een Nokia 6510, die weer wat lichter en kleiner is, maar de volgende wordt waaschijnlijk ook weer een Siemens (ik voel me nu net zo'n kuddedier met een Nokia
)
Verwijderd
Opzich is die M35 zo vaak gevallen, alleen de laatste keer viel die dus recht op de onderkant op een tegelvloer, en toen heeft het display de klap opgevangen... En als ik mijn GSM niet in mijn broekzak kan dragen, waar dan wel...?
In de revieuw staat ook dat je ringtones (midi) kan uploaden naar de telefoon. Ik heb zelf een S55 waarbij dit ook kan, maar die is voorzien van vreselijke polyfone ringtones 
Vraagje is dus of iemand een paar beschaafde midi-ringtones van de ME45 of S45 of zoiets naar me kan sturen of een linkje kan plakken waar ik wat kan vinden.
Ik heb in het S55 topic ook al iemand gevonden die een hekel heeft aan polyfone ringtones, maar die kon ook geen gewone toontjes meer vinden.
Vraagje is dus of iemand een paar beschaafde midi-ringtones van de ME45 of S45 of zoiets naar me kan sturen of een linkje kan plakken waar ik wat kan vinden.
Ik heb in het S55 topic ook al iemand gevonden die een hekel heeft aan polyfone ringtones, maar die kon ook geen gewone toontjes meer vinden.
Same here... heb mijn S45 nu bijna een jaar maar een paar knoppen werken echt bagger nu... wekt onwijze irritatie op kan ik je zeggen...Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 15:51:
[...]
Heb ook bijna een jaar plezier gehad van mijn Siemens S45 totdat opeens een stuk of wat knopjes het bijna niet meer dedenmoest ik weer een nieuwe GSM kopen en dit keer zonder subsidie
Pas dus wel op met die S45 en draag hem niet steeds in je broekzak..
Gelukkig binnenkort een nieuw toestel..
Bladiebla!
Was ik diegene dan? Ik heb een linkje gepost naar een site waar een aantal 'normale' ringtones staan. (http://www.planete-nokia.com/mid/polyphoniques.html). Ik gebruik zelf nu overigens 'electric eel'; in de tijd dat ie overgaat tot de voicemail is die nog best fatsoenlijk.gwystyl schreef op 11 April 2003 @ 00:31:
In de revieuw staat ook dat je ringtones (midi) kan uploaden naar de telefoon. Ik heb zelf een S55 waarbij dit ook kan, maar die is voorzien van vreselijke polyfone ringtones
Ringtones van een S/ME45 naar een S55 gaat overigens niet lukken. Mijn broertje heeft een ME45 en die heeft geprobeerd om mij een ringtone door te sturen als EMS en via de pc eraf geplukt, maar de ME45 houdt een andere bestandsstructuur aan. De S55 herkent die niet.
Maar kan je daar ook niet rechtstreeks via de explorer (met de datakabel) midi files uit de ME45 plukken en die in de geluidsmap van de S55 planten? Dan kan je ze met de S55 wel weer instellen
Met normale ringtones bedoel trouwens geluidjes zoals bijvoorbeeld die op de M35 of de Ericsson T65 (hoge tonen, lage tonen, gemengd e.d.)
Met normale ringtones bedoel trouwens geluidjes zoals bijvoorbeeld die op de M35 of de Ericsson T65 (hoge tonen, lage tonen, gemengd e.d.)
[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 11-04-2003 09:58 ]
idd het ligt toch gewoon aan de soort midi die je upload of i polyphone isgwystyl schreef op 11 April 2003 @ 09:53:
Maar kan je daar ook niet rechtstreeks via de explorer (met de datakabel) midi files uit de ME45 plukken en die in de geluidsmap van de S55 planten? Dan kan je ze met de S55 wel weer instellen
ik zelf heb ook een ME45 en een gewone midi als beltoon. Wanneer je deze copiereed naar een S55 dan neem ik aan dat je nog steeds hetzelfde hoort. Dus een non-polyphone midi
probleem kan idd wel het geval zijn als je via EMS o.i.d. de midi file gaat doorsturen. Dit blijft dan in eigen ME45 format. Echter wanneer je beide telefoons aan datakabel/IR hangt en via de meegeleverde explorer software de beltoon uit laat wisselen dan werkt het wel. De me45 convert dan de beltoon naar midi en de S55 import dan de midi naar eigen format of gebruik direct midi, dat weet ik niet. Dus gewoon niet via EMS doen.
[ Voor 25% gewijzigd door aardbeix15 op 11-04-2003 10:03 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Eén probleempje, ik heb geen tweede foon die midi-files ondersteunt. Kan iemand ze (tijdelijk) ergens op een ftp gooien of naar mij mailen/msn/icq-en?
Nee, ook niet met een datakabel van een ME45 geplukt (dat was ook wat ik hierboven probeerde te zeggen). Ik heb als voorbeeld een beltoon (in .mid!) van een ME45 even ge-upload: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/flatbeat.mid
Ik kreeg 'm niet aan de praat in m'n S55 (en ook niet in Windows). Als je 'm in de ME45 delete en weer opnieuw erin laadt doet 'ie het gewoon, dus het bestand is niet beschadigd.
Ik kreeg 'm niet aan de praat in m'n S55 (en ook niet in Windows). Als je 'm in de ME45 delete en weer opnieuw erin laadt doet 'ie het gewoon, dus het bestand is niet beschadigd.
@Korakal
uiterst vreemd iddja. Ik heb hetzelfde probleem op mijn PC speelt i niet maar als ik eb ik mijn ME45 gooi doet i het wel. Misschien toch iets beschadigd/omgezet door de phone. Probeer anders de midi gewoon ergens anders vandaan te googlen en die in je S55 te gooien.
uiterst vreemd iddja. Ik heb hetzelfde probleem op mijn PC speelt i niet maar als ik eb ik mijn ME45 gooi doet i het wel. Misschien toch iets beschadigd/omgezet door de phone. Probeer anders de midi gewoon ergens anders vandaan te googlen en die in je S55 te gooien.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Pagina: 1