Toon posts:

Led Voltage...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste paar dagen m'n kast flink onder handen aan het nemen.. lukt aaridig as ie af is krijgen jullie pics.. maareh.. vraagje he..

Ik hjeb ook 2 ledjes... maar die moeten geloof ik op 5 volt.. waar trek ik 5 volt vandaan in m'n kast?? heb ook buisjes die zijn 12 volt die doen het ook. Heb de stroom daarvan gewoon uit de voeding van een case-fan.

vraag dus: Waar haal ik 5 Volt stroom vandaan voor m'n ledjes?? :)

Verwijderd

Lees dit ff door:
[topic=347318/1/25]

5 volt is trouwens de rode draad en de zwarte.
rood is + en zwart is -

Maar een ledje op 5V komt niet voor.
Dus lees ff dat topic door.

Voortaan ff search gebruiken. :)

Verwijderd

Topicstarter
k thnx.. maareh... zo'n ccfl buisje.. heeft een reepje meegeleverd met wat weerstandjes en zow erop.. weet iemand hoeveel volt uiteindelijk op dat buisje komt?? misschien kn ik me ledjes dan daarop aansluiten... dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met weerstandjes.. }:O

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

2 volt kan je wel als standaard gebruiken...
Je kan 12 V voor LEDjes gebruiken, maar dan moet je een weerstand van 500 tot 800 Ohm ofzo in serie zetten... die waarde komt niet zo nauw...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 11 december 2001 17:35 schreef Immo het volgende:
k thnx.. maareh... zo'n ccfl buisje.. heeft een reepje meegeleverd met wat weerstandjes en zow erop.. weet iemand hoeveel volt uiteindelijk op dat buisje komt?? misschien kn ik me ledjes dan daarop aansluiten... dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met weerstandjes.. }:O
Nou eeh... nee. Zo'n CCFL buisje is een soort TL buis, en heeft net als TL buizen een enorm hoge spanning nodig. Op het buisje zelf zal dus een paar duizend volt staan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

uit de voeding komen alelemaal draaden en daar van zijn de
gele draden 12v
zwartedraden zijn de nul
rood is 5v

en als je een fan tussen de rooie draad en de gele doed dan heb je de fan op 7v lopen

Verwijderd

Topicstarter
thank u very mucho :D
slotje zou ik zeggen :y)
Pagina: 1