Mn printer is sloom :( (deskjet 1600)

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
Alhoewel, retesnel is ie, maar niet met grote pagina's.
Ik moest zonet ff 11 fotos van 13x17cm op 300dpi uitprinten met mn printertje, ik denk: doen we ff...

Converteren naar CMYK, resolutie ff van 72 naar 300dpi veranderen en printen maar.

Lekker documentje van 31 MB, waar mn printer vervolgens 5 minuten op moet rekenen voor ie begint te printen. In de printer zit een PostScript II kaart en 26MB RAM (6MB op postscript SIMM, 16MB + 4MB aan SIMMs daarnaast)

Kan ik dit hele gedoe ook wat versnellen zonder de kwaliteit terug te zetten? Ik wordt nml nogal ziek van dat ding :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> Verplaatst naar [forum=6] :).

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43

GaMbiNo

1337

Dat heb ik ook met mijn HP LaserJet 4Plus.... :(

Moest laatst ff 1 fotootje van 3 mb uitprinten en dat duurde gewoon 3 minuten voor ie begon te printen.. :(

Kan dat niet sneller???

Sorry geen oplossing voor je maar heb hetzelfde probleem dus... :)

• _JGC_
Ach ja, HP heeft gekozen voor een Intel processor in die printers, dat zal het em wel zijn ;)

Vandaar dat ie eerst in PMG stond ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 17:43 schreef _JGC_ het volgende:
Ach ja, HP heeft gekozen voor een Intel processor in die printers, dat zal het em wel zijn ;)

:D
dat is een flame hè. ;)

maar je hebt trouwens wel een USB printer toch?
als je nog zo'n oude hebt zal het daar aan liggen, maar dat weet je zelf denk ik ook wel. :)

🌞🍃

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 11 december 2001 17:43 schreef _JGC_ het volgende:

Oeehhh...idd een flame. :D

Maar de instellingen van de parallele poort kan ook meespelen.

ECP of EPP, welke nou sneller is dan de andere weet ik niet. :)
Dat stel je in in de bios.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Ach NIET zeuren, ik heb een apple laser writer 2 gehad :D. Dat waren nog tijden. Dat ding deed een half uur over een pagina compleet zwart :P.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Heb je al nagedacht over de goede drivers? Of draai je misschien onder Windows XP? Daar had ik met m'n HP Deskjet 694C problemen, begon heel traag te printen ;(

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• _JGC_
Oh ja, vergeten te vermelden:
tis geen SPP, ECP, EPP, USB of Serieel, maar 10Mbit HD JetDirect.

En die opmerking over Intel was maar een grapje, in die tijd ontliepen Intel en AMD elkaar niet veel en had AMD niet eens een RISC processor.

edit:

Ik ben een winprinter gewend die direct begint te raggen, en dan koop je tweedehands een PCL5/PS II printer die alles dus zelf moet berekenen met een 60MHz RISC processortje :(

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Volgens mij hangt het van de driver af wat ermee gebeurt. Als het een zogenaamde GUI-printer is, dan kan het wel even duren voordat de printopdrachten eruit komen. Ik weet zeker dat de HP LJ 4 plus sneller gaat, mits er voldoende geheugen in zit (voor plaatsjes van 3 MB minimaal 4 MB, maar liever meer). Ik gebruik zelf twee 4 plussen met 32 MB of meer erin. Voor de DJ 1600 weet ik het niet.

• _JGC_
Gaan dus 70ns singlesided FastPage mode SIMMs in van het mer HP of modules met Samsung (SEC) chips erop :(

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 11 december 2001 18:05 schreef printerman het volgende:
Volgens mij hangt het van de driver af wat ermee gebeurt. Als het een zogenaamde GUI-printer is, dan kan het wel even duren voordat de printopdrachten eruit komen. Ik weet zeker dat de HP LJ 4 plus sneller gaat, mits er voldoende geheugen in zit (voor plaatsjes van 3 MB minimaal 4 MB, maar liever meer). Ik gebruik zelf twee 4 plussen met 32 MB of meer erin. Voor de DJ 1600 weet ik het niet.
Ik heb er dus maar 2 MB inzitten.. :( Dat zit er standaard al in.
Ik heb er ooit een ouwe 8 Mb fastpage simm uit een ouwe PC bijgedouwd in de hoop dat ik dan misschien 10 mb zou hebben maar dat detecteerd ie niet. :(
Of vergeet ik dan een iets?
Moet je zoiets nog ergens instellen?

Ik heb ook geen handleiding bij dat ding dus... :(

• _JGC_
het MOETEN 70ns fastpage SIMMs zonder parity zijn (heb het afgelopen weekend ff getest met 32MB FPM met parity, no go :( )
8MB SIMMs slikt ie hier niet, Texas 4MB SIMMs ook niet, maar SEC 4MBs wel. Lijkt me dus simpel: SEC SIMMs erin :)

Maareh: ik heb maar 2 geheugenslots :(
Pagina: 1