[ASP] ODBC .update error

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28
error
code:
1
2
3
4
5
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]Error in row 

/project/editdb.asp, line 45

code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<% 
conn= "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=F:\Inetpub\intratest.bla.nl\htdocs\project\dbase\db_bla.mdb"
Set objConn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
objConn.Open conn

Set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
rs.Open "Tabel1",conn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

rs.AddNew

rs("ID") = Request.Form("ID")
rs("Project name") = Request.Form("Project name")
rs("Project description") = Request.Form("Project description")
...

rs.Update
...

en die update regel = line 45

ik heb geen verkeerde "soort" data supplied, want die error heb ik al gehad en gecorrigeerd, het is ook niet zo dat hij helemaal geen data binnen krijgt, dat heb ik ook gechecked.. ik kan verder in de msdn en hier weinig oorzaken van "error in row" vinden, maybe dat er iemand toevallig al een keer mee in aanraking is gekomen? bvd!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Klinkt alsof je een veld vult wat je niet mag vullen (ID bijvoorbeeld), of dat een waarde die verplicht is (en niet leeg mag zijn) niet gevuld is. Zoiets zou het denk ik moeten zijn.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Het lijkt er een beetje op dat de database al door een andere user in gebruik is. Mischien is de MDAC versie (jet driver) ook niet geschikt voor jouw database.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Rijnamen met spaties, kan dat?

• oZy
even een toelichting: het is niet mijn database, ik moet voor een bestaande database een web interface bouwen en kan kiezen tussen OF het behouden van deze idiote tabel/veld namen OF alle queries, vba scripts, macro's etc gaan updaten naar een goeie naamgeving.. dus.. maar goed, bedankt voor de reply's, zit alleen nog niets bruikbaars bij ;) here we go:

CrazyD_at_work: er zitten geen velden in de table die "not null" mogen zijn.

lamme_draeck: laatste mdac versie, en de database is niet ingebruik (zelfde error als ik hem exclusive open)

gert: dan zou die al eerder een error moeten geven omdat hij bijv rs("Project name") = Request.Form("Project name") wel hapt.

even voor de goeie orde, ik heb dus al errors gehad van "hey dit is een datetime veld, daar mag geen tekst in" etc, dus de waardes die in de velden worden ingevoerd zijn wel ok.

tnx voor de hulp sofar :)

• oZy
hmm als ik alleen deze bovenste 2 mutaties doe, dan werkt de update wel. ik ga ze wel stuk voor stuk langs ofzo. nogmaals tnx, kom dr wel uit.
Pagina: 1