Weet iemand wat dit voor geheugen is?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:09

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
De afbeelding hieronder geeft 4 reepjes geheugen weer. De bovenste is het geheugen wat ik niet herken. De onderste drie zijn edoram bankjes (72 pins).

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/geheugen.jpg

Iemand een idee wat dit is?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
volgens mij zijn dat simm geheugenreepjes

Verwijderd

Inderdaad een hele rare chip-configuratie. Ik herken het ook zo snel niet.

Misschien als je het aantal pins telt dat er een bekend getal uit komt.

• Q

Q

Topicstarter
Dat zijn er 80. Misschien iets met parity?

Verwijderd

Misschien printer-geheugen?

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het niet de tussen loper van EDO naar SDR-RAM, hier werden EDO simmetjes op gebruikt maar wel hoger geclockt. (Ten tijde van de Pentium I). Deze hebben een korte levensduur gehad, en werden ook geleverd met 512 Mb varianten. We hebben er hier op mijn werk ook twee liggen voor de hele oude servers. (Ik kan het mis hebben hoor).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Laptop EDO dimms??

de betaler vervuilt

• Q

Q

Topicstarter
Ik zie nu dat er sram module op staat. Waarvoor wordt sram gebruikt? Nee het is absoluut geen laptopgeheugen.

• Q

Q

Topicstarter
Het is sram geheugen op een lookalike geheugenbank. Dit is echter geen gewoon geheugen maar bedoeld als extra cache geloof ik. Voor speciale mobo's bedoeld. Waardeloos dus.

Dit is wat ik heb kunnen vinden.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
dit is een COAST cache module zoals hij oa bij Asus boarden werd geleverd (die met de HX chipset, p55t2p4), heb nog ergens een asus kleurige module liggen (die beetje vies bruin gele kleur die ze gebruikten)

Zo kon je van naar bv 512kb on board cache upgraden, toendertijd zeker niet waardeloos maar ook niet echt duur (200 piek ofzow)

http://www.jump.net/~lcs/kalle/rev3.htm#CACHE

Slash Care
Mementô

Verwijderd

crucial :9~

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij is
reepje 1 een SDRAM simm
reepje 2+4 een gewone SIMM
en reepje 3 een EDO-DIMM

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 11 december 2001 17:43 schreef deff het volgende:
dit is een COAST cache module zoals hij oa bij Asus boarden werd geleverd (die met de HX chipset, p55t2p4), heb nog ergens een asus kleurige module liggen (die beetje vies bruin gele kleur die ze gebruikten)
Hmm.. Daar lijktie toch niet op.. Ik heb vroeger ook nog wel ooit een bordje met zo'n module gehad, maar die zaten veel dieper in het socket, dus de aansluitingen waren ook langer (beetje zoals een pci-aansluiting!)

Maar wat het wel is? Hmm.. Ik zou het zo ook niet durven zeggen, maar ik denk aan laptop-geheugen.. (en dan voor een oudere laptop!)

• Q

Q

Topicstarter
Ik heb ook geen idee meer. Heb ik ook gehaald bij zo'n fout standje van de hcc. Niet geschoten altijd mis. Nu ook mis, maar ach. Een ding is zeker: dit geheugen is pittig waardeloos. Als iemand dit nog moet hebben omdat ie er een plankje voor heeft, roep maar

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

[quote]
[b]Op dinsdag 11 december 2001 17:37 schreef
het volgende:[/b]
Het is sram geheugen op een lookalike geheugenbank. Dit is echter geen gewoon geheugen maar bedoeld als extra cache geloof ik. Voor speciale mobo's bedoeld. Waardeloos dus.

Dit is wat ik heb kunnen vinden.
stukje geschiedenis dan maar :
ram=random access memmory
dram=dynamisch ram
sram=statische ram

verschil tussen sram en dram is de hoeveelheid in oppervlakte dat je kwijt kunt.
sram kost ook minder energie

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Q

Q

Topicstarter
Knap dat je dat allemaal zo weet. Ik vroeg echter niet wat sdram nu precies is, maar wat voor vreemd bankje de bovenste in de foto is. als je een mobo hebt dat dit spul vreet dan kan men dit komen afhalen

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 18:01 schreef Kets_One het volgende:
volgens mij is
reepje 1 een SDRAM simm
reepje 2+4 een gewone SIMM
en reepje 3 een EDO-DIMM
SD-Ram al helemaal niet.. want daar zit het "gleufje" niet in het midden maar aan de zijkant

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 11 december 2001 19:22 schreef rambo-2001 het volgende:
verschil tussen sram en dram is de hoeveelheid in oppervlakte dat je kwijt kunt.
sram kost ook minder energie
Neu, het principe van sram of dram is gewoon heel anders.. Sram is gemaakt met flipflops, terwijl dram gemaakt is met condensatoren die een transistor in of uit geleiding houden.

dram moet dan ook om de zoveel msec gerefreshed worden, en sram niet.. Dat blijft gewoon z'n geheugen vasthouden zolang er spanning op staat. En sram is sneller..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De onderste drie zijn 72pins EDO of Fastpage DRAM, de bovenste is volgens mij *geen* SRAM module omdat die inderdaad langere connectoren hebben (meer als een PCI aansluiting). Misschien is het speciaal geheugen voor een printer ofzo?

Het is in ieder geval 80 pins (jawel, geteld!) en is dus mogelijk: 4MB 70NS PCBA SIMM EXEC 80PINS (TIN)

Gevonden op http://www.hitechcafe.com/eshop/product.asp?dept%5Fid=15&sku=202396%2D006

Waar het voor is? Geen idee, heb nog nooit een apparaat gezien waar 80 pins modules in kunnen...

edit:

Mogelijk is het een Flash (PROM) SIMM voor een Cisco apparaat, check hier, hier en hier

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
is het niet stiekum 81 pins? dat zou ik nog kunnen verklaren door 72 door 8 te delen en dan met 9 (extra parity?) te vermenigvuldigen :z

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 11 december 2001 20:40 schreef 0siris het volgende:
is het niet stiekum 81 pins? dat zou ik nog kunnen verklaren door 72 door 8 te delen en dan met 9 (extra parity?) te vermenigvuldigen :z
Nee, parity of ECC geheugen heeft ook gewoon het normale aantal pins, maar een aantal extra chips.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ken die dingen wel...zat bij mij in een sable computer ofzow. Tis idd voor een soort uitbreiding...denk ik altans. maar vind ut er maar vaag uitzien. tegenwoordig me sleutelhanger en natuurlijk een AMD 386Dx-L als sleutelhanger >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Q

Q

Topicstarter
Gevonden op http://www.hitechcafe.com/eshop/product.asp?dept%5Fid=15&sku=202396%2D006

Zoiets zou het kunnen zijn. Samenvatting van wat ik nu weet:

Het gaat om de bovenste, de andere 3 zijn 72 pin edo (als referentie).

- SRAM module (staat er op)
- Micronics
- 80 pins

Mijn eigen vermoeden is dus, op basis van wat research op internet dat dit een lookalike gewone conventionele geheugenbank is, maar dit niet is. Dit zou een extra cache upgrade moeten zijn.

Iemand het verlossende antwoord?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://www.signalogic.com/sigc54xx.htm
http://www.signalogic.com/sig563xx.htm

daar worden ook nog 80 pin SIMM modules genoemd. Verder zie je hier onder Flash RAM ook nog 80 pins Flash SIMMs.
Bij Cent-tech staan hier 80 pins Flash SIMMs inclusief een paar codes en specificaties, check die eens?

• Q

Q

Topicstarter
Nee, flash zal het niet zijn. Zie ook geen herkenbare codes.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite. Ik denk dat het niet zo veel zin heeft hier nog meer energie in te steken. Het blijft, gissen maar het maakt niet uit, ik heb er toch niets aan (die bankjes). Gebruik die energie maar om andere mensen met hun probs en vragen te helpen. ;)

Bedankt en suc6.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Als je nou gewoon eens de typenummers die op de chips staan geprint ff invoerd in GOOGLE... dan rolt er altijd wel het antwoord uit :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1