De afbeelding hieronder geeft 4 reepjes geheugen weer. De bovenste is het geheugen wat ik niet herken. De onderste drie zijn edoram bankjes (72 pins).

Iemand een idee wat dit is?

Iemand een idee wat dit is?

Verwijderd
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO
Hmm.. Daar lijktie toch niet op.. Ik heb vroeger ook nog wel ooit een bordje met zo'n module gehad, maar die zaten veel dieper in het socket, dus de aansluitingen waren ook langer (beetje zoals een pci-aansluiting!)Op dinsdag 11 december 2001 17:43 schreef deff het volgende:
dit is een COAST cache module zoals hij oa bij Asus boarden werd geleverd (die met de HX chipset, p55t2p4), heb nog ergens een asus kleurige module liggen (die beetje vies bruin gele kleur die ze gebruikten)
stukje geschiedenis dan maar :het volgende:[/b]
Het is sram geheugen op een lookalike geheugenbank. Dit is echter geen gewoon geheugen maar bedoeld als extra cache geloof ik. Voor speciale mobo's bedoeld. Waardeloos dus.
Dit is wat ik heb kunnen vinden.
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
SD-Ram al helemaal niet.. want daar zit het "gleufje" niet in het midden maar aan de zijkantOp dinsdag 11 december 2001 18:01 schreef Kets_One het volgende:
volgens mij is
reepje 1 een SDRAM simm
reepje 2+4 een gewone SIMM
en reepje 3 een EDO-DIMM
Neu, het principe van sram of dram is gewoon heel anders.. Sram is gemaakt met flipflops, terwijl dram gemaakt is met condensatoren die een transistor in of uit geleiding houden.Op dinsdag 11 december 2001 19:22 schreef rambo-2001 het volgende:
verschil tussen sram en dram is de hoeveelheid in oppervlakte dat je kwijt kunt.
sram kost ook minder energie
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
ach...in een volgend leven lach je er om!
Nee, parity of ECC geheugen heeft ook gewoon het normale aantal pins, maar een aantal extra chips.Op dinsdag 11 december 2001 20:40 schreef 0siris het volgende:
is het niet stiekum 81 pins? dat zou ik nog kunnen verklaren door 72 door 8 te delen en dan met 9 (extra parity?) te vermenigvuldigen
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis