Toon posts:

Mag je als particulier geld verdienen met je site?

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje (wat zou ik ook anders hier komen doen :)) waarvan ik eigenlijk niet goed weet waar ik hem moet droppen. Heb de search ook al gebruikt.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met mijn website inclusief forum. De URL doet er nu niet toe want ik hoef geen reclame te maken. Het onderwerp van de site is Linux Gateway Pakketten. De site is volledig nederlandstalig. Doordat hij alleen nederlandstalig is én puur over linux gateways gaat, is de doelgroep vrij specifiek.

De site wordt momenteel thuis gehost en de verbinding ernaar is dus geregeld via @home kabel internet. Nu weet ik dat dit eigenlijk niet is toegestaan maar aangezien ik een van de weinige, zoniet de enige, ben in de wijk met @home heeft er verder niemand last van en verwacht ik ook niet snel problemen met @home.
Momenteel trekken het forum en de site samen gemiddeld 2500 unieke bezoekers per maand. Ik heb geen idee of dit veel is, maar aangezien de site een vrij specifieke doelgroep heeft vind ik dit aantal zelf boven verwachting.

Nu heb ik totaal niet de ambitie om commercieel te gaan aangezien het is begonnen als een privé projectje.

Nu heeft mij de vorige week een klein bedrijfje uit de buurt gemaild met het verzoek tarieven te mailen om te kunnen adverteren op mijn site en/of forum.
Op zich heb ik daar toch best interesse in. Ik hoef niet zo nodig in de vorm van geld gesponsord te worden het mag ook in de vorm van hardware of iets dergelijks.

Nu heb ik eens na gedacht over de gevolgen van het toelaten van adverteerders op mijn site. Hierbij zijn mij wat vragen opgekomen.
Als ik al adverteerders toelaat, dan slechts op een aantal plekken op de site en dan via bannertjes die per refresh veranderen zodat niet de hele site lay-out wordt verkracht door banners.
Ik heb eens een aantal mensen gevraagd wat ik zou kunnen vragen voor het adverteren per maand. Een tarief van 3-5 euro per 1000 hits zou goed moeten kunnen. Qua hits zit ik alleen al op het forum op 150000 per maand dus dat zou een vrij fors bedrag worden :)

Nu beng ik echter genoodzaakt om, wanneer ik adverteerders toelaat, mijn site extern te gaan hosten ivm bandbreedte problemen en zeik met de provider. Dit gaat uiteraard ook weer geld kosten en die kosten moeten minstens gedekt worden door advertentie-inkomsten. Ik wil nl. geen geld gaan toeleggen zeker niet aangezien ik mijn site niet commercieel wil maken (zeer slechte combinatie mijn inziens, linux en commercie).

Nu vraag ik mij echter ook af of het toegestaan is dat je als particulier op deze manier geld verdient met je website. Moet je hiervoor niet ingeschreven staan bij de KvK als stichting, vereniging of bedrijf(je)??
Als bedrijf zou ik mij zowieso niet laten inschrijven want ik biedt niks commercieel aan....alle informatie is gratis op de site en de advertentie-inkomsten zou ik ook benutten voor de continuïteit van de website.
Ik kan me wel voorstellen dat ik beter een vereniging kan oprichten en de site het medium van de vereniging maak.

Weet iemand in hoeverre het als particulier is toegestaan om hier geld mee te verdienen? Ik zou nl. dat geld kunnen gebruiken om licenties e.d. aan te schaffen, evt. een eigen server en hosting enz enz.

Waat het mij dus om gaat en waar ik dus graag over geïnformeerd zou willen worden is met wat voor wet- en regelgeving dat ik te maken krijg en wat voor risico's eraan vastzitten wanneer ik bedrijven laat adverteren op mijn privé website.

Heeft iemand hier verstand van of kan iemand me doorverwijzen naar een organisatie waar ze me met zoiets kunnen helpen??

Als er meer info gewenst is, hoor ik dat graag. Ik hoop dat mijn problematiek duidelijk is zo.

Bij voorbaat dank.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12 23:30

BrZ

Op dinsdag 11 december 2001 16:56 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb eens een aantal mensen gevraagd wat ik zou kunnen vragen voor het adverteren per maand. Een tarief van 3-5 euro per 1000 hits zou goed moeten kunnen. Qua hits zit ik alleen al op het forum op 150000 per maand dus dat zou een vrij fors bedrag worden :)
Hmm.. ik wil je niet teleurstellen hoor, maar reken er maar neit op, op zulke bedragen, als dat zo was reed Femme allang in z'n BMW'tje rond ;)

Verwijderd

hoe wilde je dat bedrijf gaan factureren :? dan moet je in principe een btw nummer enzo hebben... wat je kunt doen is je inschrijven als firma bij de kvk, kost voglens mij iets van 150 gulden per jaar, daarnaast neem je een domeinnaampje bij een provider, 200 per jaar... hebn je ongeveer 350 piek aan kosten per jaar, als je dat kunt terug verdienen met advertentie kosten dan is het rendabel...

2500 bezoekers/maand is leuk maar absoluut niet veel btw

oja het is waarsch 5 euro met bannerviews, aangezien van die 2500 waarsch wel 500 a 1000 niet uniek zijn moet je ongeveer rekenen om 1500 bannerviews/maand dus 10 a 15 piek per maand ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
De site wordt momenteel thuis gehost en de verbinding ernaar is dus geregeld via @home kabel internet. Nu weet ik dat dit eigenlijk niet is toegestaan maar aangezien ik een van de weinige, zoniet de enige, ben in de wijk met @home heeft er verder niemand last van en verwacht ik ook niet snel problemen met @home.
Momenteel trekken het forum en de site samen gemiddeld 2500 unieke bezoekers per maand. Ik heb geen idee of dit veel is, maar aangezien de site een vrij specifieke doelgroep heeft vind ik dit aantal zelf boven verwachting.
Keep up the good work :)
Nu heb ik totaal niet de ambitie om commercieel te gaan aangezien het is begonnen als een privé projectje.

Nu heeft mij de vorige week een klein bedrijfje uit de buurt gemaild met het verzoek tarieven te mailen om te kunnen adverteren op mijn site en/of forum.
Op zich heb ik daar toch best interesse in. Ik hoef niet zo nodig in de vorm van geld gesponsord te worden het mag ook in de vorm van hardware of iets dergelijks.

Nu heb ik eens na gedacht over de gevolgen van het toelaten van adverteerders op mijn site. Hierbij zijn mij wat vragen opgekomen.
Als ik al adverteerders toelaat, dan slechts op een aantal plekken op de site en dan via bannertjes die per refresh veranderen zodat niet de hele site lay-out wordt verkracht door banners.
Mooi principe.
Reken je niet te snel rijk. Het aantal bedrijven dat wil adverteren is waarschijnlijk beperkt en ook het budget dat ze eraan uit willen geven is beperkt. (Een bedrijf heeft er bv niets aan om 1000x getoond te worden aan dezelfde persoon.)
Nu beng ik echter genoodzaakt om, wanneer ik adverteerders toelaat, mijn site extern te gaan hosten ivm bandbreedte problemen en zeik met de provider. Dit gaat uiteraard ook weer geld kosten en die kosten moeten minstens gedekt worden door advertentie-inkomsten. Ik wil nl. geen geld gaan toeleggen zeker niet aangezien ik mijn site niet commercieel wil maken (zeer slechte combinatie mijn inziens, linux en commercie).
Laat het gewoon zoals het is op je @home aansluiting draaien en steek die paar knaken van dat ene bedrijf in je zak. Pas als het echt loopt of als @home gaat klagen dan move je het spul evt. Loop niet op de zaken vooruit.
Nu vraag ik mij echter ook af of het toegestaan is dat je als particulier op deze manier geld verdient met je website. Moet je hiervoor niet ingeschreven staan bij de KvK als stichting, vereniging of bedrijf(je)??
Als bedrijf zou ik mij zowieso niet laten inschrijven want ik biedt niks commercieel aan....alle informatie is gratis op de site en de advertentie-inkomsten zou ik ook benutten voor de continuïteit van de website.
Kan prima hoor. Op zich zou je de inkomsten direct bij de belastingdienst op moeten geven bij 'inkomsten buiten diensverband / overig', maar dan is het perfect legaal.
Ik kan me wel voorstellen dat ik beter een vereniging kan oprichten en de site het medium van de vereniging maak.
Dit is onzin. Een vereniging heeft leden.
Weet iemand in hoeverre het als particulier is toegestaan om hier geld mee te verdienen? Ik zou nl. dat geld kunnen gebruiken om licenties e.d. aan te schaffen, evt. een eigen server en hosting enz enz.

Waat het mij dus om gaat en waar ik dus graag over geïnformeerd zou willen worden is met wat voor wet- en regelgeving dat ik te maken krijg en wat voor risico's eraan vastzitten wanneer ik bedrijven laat adverteren op mijn privé website.

Heeft iemand hier verstand van of kan iemand me doorverwijzen naar een organisatie waar ze me met zoiets kunnen helpen??

Als er meer info gewenst is, hoor ik dat graag. Ik hoop dat mijn problematiek duidelijk is zo.

Bij voorbaat dank.
Zoals eerder gezegd: laat je lekker sponsoren en doe geen moeite voor bedragen beneden de fl. 1000,= .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 17:03 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmm.. ik wil je niet teleurstellen hoor, maar reken er maar neit op, op zulke bedragen, als dat zo was reed Femme allang in z'n BMW'tje rond ;)
Ja eerlijk gezegd leek me dit ook al veel teveel! Ik heb ook niet echt een idee wat ik zou kunnen vragen per maand. Maar 150 gulden voor een 486x60 banner op het forum, wat meer bezocht wordt dan de site, lijkt me redelijk.

Maar goed....om de bedragen gaat het me nu nog niet eens...daar kom ik wel uit samen met de adverteerder(s), kan zoals gezegd ook een combinatie zijn van geldsponsoring en hardwaresponsoring....het gaat me er nu om waar ik aan moet denken voordat ik hieraan begin...wil nl. geen problemen op mijn hals halen van allerlei kanten alleen om iemand een gunst te doen door hem/haar te laten adverteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 17:04 schreef Kertje het volgende:
hoe wilde je dat bedrijf gaan factureren :? dan moet je in principe een btw nummer enzo hebben... wat je kunt doen is je inschrijven als firma bij de kvk, kost voglens mij iets van 150 gulden per jaar, daarnaast neem je een domeinnaampje bij een provider, 200 per jaar... hebn je ongeveer 350 piek aan kosten per jaar, als je dat kunt terug verdienen met advertentie kosten dan is het rendabel...
Ten eerste....cool om te zien hoe snel er reacties komen :) Zit net het ene berichtje te quoten, staan er al twee nieuwe bij!

Maar daar zat ik dus ook aan te denken...hoe ga je zo iemand factureren?? Firma? Is dat niet iets te profi voor zoiets? Ik biedt nl. geen product of dienst commercieel aan...de inkomsten zijn puur om in het "projectje" te steken...beetje zelfde principe als bij een stichting.

Een eigen domeinnaam heb ik al, dus die hoef ik niet te kopen....die domeinnaam heb ik zelf via een gratis DNS gekoppeld aan mijn @home account.
2500 bezoekers/maand is leuk maar absoluut niet veel btw
Ja dat weet ik...echte goedlopende sites halen dit zeker per dag ofzo, maar aangezien er nergens voor geadverteerd wordt en de site dus eigenlijk alleen via mond-op-mond reclame de bezoekers trekt EN het een vrij specifieke en dus wat kleinere doelgroep betreft vind ik het nog redelijk veel...zeker voor een prive site :)
oja het is waarsch 5 euro met bannerviews, aangezien van die 2500 waarsch wel 500 a 1000 niet uniek zijn moet je ongeveer rekenen om 1500 bannerviews/maand dus 10 a 15 piek per maand ;)
Dat had ik er al uitgefilterd...het zijn er meer maar ik ga ervan uit dat de meeste bezoekers van de site vervolgens ook op het forum komen, vandaar dat die 2500 unieke bezoekers wel reëel is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 17:05 schreef Rukapul het volgende:

Keep up the good work :)

Mooi principe.
Ja zeker mooi principe :) Zoals gezegd wil ik niet echt commercieel gaan en erger ik me dermate aan sites die propvol staan met banners..gewoon paar vaste plekken scheelt bandbreedte en kan niet al te storend werken.
Reken je niet te snel rijk. Het aantal bedrijven dat wil adverteren is waarschijnlijk beperkt en ook het budget dat ze eraan uit willen geven is beperkt. (Een bedrijf heeft er bv niets aan om 1000x getoond te worden aan dezelfde persoon.)
Ik reken mezelf nog lang niet rijk...dat is ook niet mijn doel :)
Ik verwacht ook niet dat er erg veel bedrijven staan te springen om op mijn site te adverteren, maar ik zie in mijn stats wel vaker interessante bedrijven staan.
Het balletje moet gewoon aan het rollen komen en dat wordt denk ik bereikt wanneer anderen zien dat er toch een bedrijf interesse heeft om op de site te adverteren...misschien dat ze zich dan gaan afvragen of het hun ook niet iets kan gaan opleveren.
Het budget van diegene die wilde adverteren was inderdaad beperkt en dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Dat is meteen het probleem want als ik voor een adverteerder extern moet hosten dan moet ik geld bijleggen en dat ben ik absoluut niet van plan.
Laat het gewoon zoals het is op je @home aansluiting draaien en steek die paar knaken van dat ene bedrijf in je zak. Pas als het echt loopt of als @home gaat klagen dan move je het spul evt. Loop niet op de zaken vooruit.
Nee wil niet tever vooruit lopen maar wel risicomijdend te werk gaan. De upload bandbreedte is bij @home niet al teveel...nu is dat nog geen probleem maar met banners misschien wel. Ik weet ook niet hoe @home optreedt wanneer ze mij willen laten stoppen met zelf hosten. Ik download op zich niet veel dus ik denk dat ik ondanks dat ik een site host niet veel dataverkeer genereer...denk dat er veel mensen zijn die meer genereren :)
Kan prima hoor. Op zich zou je de inkomsten direct bij de belastingdienst op moeten geven bij 'inkomsten buiten diensverband / overig', maar dan is het perfect legaal.
Ah ok...dat moest ik weten...niet dat ik dadelijk gezeik krijg. Afhankelijk van de inkomsten zal ik dan wel bekijken of ik het opgeef of niet :)
Dit is onzin. Een vereniging heeft leden.
Heb op mijn forum ook bijna 400 leden...weet niet of je als vereniging verplicht bent om contributie te heffen, maar wanneer dit niet persé hoeft kunnen die lid worden van de vereniging.
Zoals eerder gezegd: laat je lekker sponsoren en doe geen moeite voor bedragen beneden de fl. 1000,= .
Oké, bedankt voor je tip!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Een tarief van 3-5 euro per 1000 hits zou goed moeten kunnen. Qua hits zit ik alleen al op het forum op 150000 per maand dus dat zou een vrij fors bedrag worden :)
Ik neem aan dat het hierbij gaat om hits bij de adverteerder, niet om hits bij jou, anders heet het views.
Dit gaat uiteraard ook weer geld kosten en die kosten moeten minstens gedekt worden door advertentie-inkomsten.
Sowieso moet je een soort minimum-contractduur afspreken zodat je enige zekerheid hebt.
Nu vraag ik mij echter ook af of het toegestaan is dat je als particulier op deze manier geld verdient met je website.
In principe wel, als je boven een bepaald bedrag zit moet je je volgens mij inschrijven.
Vereniging moet leden hebben. Stichting lijkt me dan een beter idee, maar dan is het iig uitgesloten dat je er geld mee verdient (alle opbrengst moet ten goede komen aan instelling).

Verwijderd

kom anders ff op icq naar me toe, ik kan je wel helpen hiermee :+

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je hoeft geen bedrijf te zijn om inkomsten te mogen hebben. Bij de belastingdienst doe je gewoon aangifte onder de noemer "inkomsten uit arbeid" i.p.v. "winst uit onderneming". De reclame doe je af als onkostenvergoeding.

Ga eens met de belastingdienst praten over de juiste vorm om dit in te gieten, is een stuk beter dan nu een hoop geld maken en later alles aan de verschillende instanties weer af te moeten dragen (belastingdient, provider, licenties...)

de betaler vervuilt

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Ik denk dat je gewoon even met dat bedrijf moet gaan praten, want ik weet niet wat voor bedrijf dat is; heeft het dezelfde doelgroep als jij hebt? In wat voor mate willen ze gaan adverteren e.d.?
Als ze niet bereid zijn teveel in hun advertenties te steken, wat op het moment lijkt mij nog het geval is, lijkt het me dat jij gewoon de eis kan stellen dat je alles thuis via @home blijft doen of dat hun een server en toebehoren betalen. Zij willen bij jou adverteren lijkt mij, jij hebt hun tot nu toe nog niet nodig gehad en dat heb je waarschijnlijk nu nog niet. Ik denk dat je niet teveel moet toegeven aan wat het bedrijf wilt, maar eerst moet nadenken wat jezelf wilt. >:)

Succes met je beslissing

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

offtopic:
Wat is de URL van je site? Het onderwerp spreekt me wel aan. Mail het me anders maar.
Keep the good work going btw!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 19:09 schreef thaduck het volgende:
offtopic:
Wat is de URL van je site? Het onderwerp spreekt me wel aan. Mail het me anders maar.
Keep the good work going btw!
Ik wil je de url wel mailen, maar dan moet je me wel je mail adres geven....kan dat nl. niet in je profiel vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 18:03 schreef KevinLevie het volgende:

Ik neem aan dat het hierbij gaat om hits bij de adverteerder, niet om hits bij jou, anders heet het views.
Dat kan ook dat ie dat bedoelde...Maar ik wil het liefst gewoon een vast bedrag per maand vragen voor een bepaalde afmeting banner. Dat houdt het simpel.
Sowieso moet je een soort minimum-contractduur afspreken zodat je enige zekerheid hebt.
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die contractduur is dan natuurlijk helemaal afhankelijk van het aantal adverteerders en van de kosten die ik er als gevolg van zou moeten gaan maken.
In principe wel, als je boven een bepaald bedrag zit moet je je volgens mij inschrijven.
Enig idee vanaf welk bedrag dat is? Denk niet dat ik daar zowieso snel aan zal komen :)
Vereniging moet leden hebben. Stichting lijkt me dan een beter idee, maar dan is het iig uitgesloten dat je er geld mee verdient (alle opbrengst moet ten goede komen aan instelling).
Ik heb zojuist eens bij de KvK gekeken wat ze verstaan onder een vereniging. Ik heb niks kunnen ontdekken van contributie, dus in feite zouden de forumleden ook lid van de vereniging kunnen worden. Evt. opbrengsten moet je dan net als bij een Stichting ten goede laten komen van het doel van de vereniging. Dus denk dat het toch wel een optie kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 18:09 schreef GA!S het volgende:
Je hoeft geen bedrijf te zijn om inkomsten te mogen hebben. Bij de belastingdienst doe je gewoon aangifte onder de noemer "inkomsten uit arbeid" i.p.v. "winst uit onderneming". De reclame doe je af als onkostenvergoeding.
Dat zei iemand anders hierboven ook al, dus dat scheelt dat ik niet persé ingeschreven hoef te staan.
Ga eens met de belastingdienst praten over de juiste vorm om dit in te gieten, is een stuk beter dan nu een hoop geld maken en later alles aan de verschillende instanties weer af te moeten dragen (belastingdient, provider, licenties...)
Dat was ik zowieso van plan, dat bedoelde ik ook met risicomijdend. Vandaar dat ik ook eerst hier bijv. informeer. Ik heb het die man van dat bedrijfje ook laten weten dat ik eerst nog wat zaken op een rijtje wilde hebben en dat vond ie geen enkel bezwaar.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op dinsdag 11 december 2001 18:18 schreef TakTiX het volgende:
Ik denk dat je gewoon even met dat bedrijf moet gaan praten, want ik weet niet wat voor bedrijf dat is; heeft het dezelfde doelgroep als jij hebt? In wat voor mate willen ze gaan adverteren e.d.?[quote]

Het gaat in dit geval om een computerbedrijfje dat zich naast hardware zaken bezighoudt met het aanbieden van complete oplossingen voor particulieren en kleine ondernemingen in de vorm van een website met domein en hostingservice. Ze bemiddelen hier alleen in, bieden zelf geen hostingservice aan anders was het natuurlijk makkelijk want dan liet ik de site bij hun hosten :)
Als ze niet bereid zijn teveel in hun advertenties te steken, wat op het moment lijkt mij nog het geval is, lijkt het me dat jij gewoon de eis kan stellen dat je alles thuis via @home blijft doen of dat hun een server en toebehoren betalen. Zij willen bij jou adverteren lijkt mij, jij hebt hun tot nu toe nog niet nodig gehad en dat heb je waarschijnlijk nu nog niet. Ik denk dat je niet teveel moet toegeven aan wat het bedrijf wilt, maar eerst moet nadenken wat jezelf wilt. >:)
Klopt inderdaad....het heeft verder geen zin om hier namen te noemen want mijn vraag zou hetzelfde zijn bij elk willekeurig ander bedrijf maar het gaat nog om een part-time bedrijfje dat nog min of meer in startfase verkeert. Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat ze er geen kapitalen voor over (kunnen) hebben.
Ik kan zeker als eis stellen dat ik voorlopig nog bij mijn eigen provider blijf, maar door hun mijn server e.d. te laten financieren wordt ik te afhankelijk vrees ik en dat wil ik zeker niet.
Ik ben zeker niet van hun afhankelijk en wil dat ook nooit worden. Ik heb ze niet nodig en wil ze wel van dienst zijn bij de mogelijkheid tot advertentieruimte maar zoals gezegd heb ik zelf niet de ambitie om commercieel te gaan en gaat het geld dat ik eraan over houd direct of indirect naar de continuïteit van de website.
Succes met je beslissing
Dankje!

P.S. sorry dat het topic erg lang wordt, maar wil op elke reactie afzonderlijk reageren :)

Tips/gedachten/meningen/whatsoever van anderen zijn welkom :)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Nu ben ik toch wel errug nieuwsgierig naar het url :) van je website ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 19:48 schreef Thijs B het volgende:
Nu ben ik toch wel errug nieuwsgierig naar het url :) van je website ?
Ja? Why? Wat spreekt je aan in dit topic om zo graag de url te weten te komen?? De url is nl. helemaal niet van belang voor mijn vraag.

Maar als je hem persé wilt weten mail me dan maar....

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Kijk als je niet de ambitie hebt om commercieel te gaan lijkt me het gewoon niet verstandig om uberhaupt een adverteerder te nemen, wil je ze toch van dienst zijn moet je gewoon dat bedrijf advertentieruimte gunnen en misschien in contractvorm vastleggen dat als zij groeien (misschien mede door de advertenties) jou hiervoor een vergoeding geven. Kijk in deze mate is het net prive te redden, maar als je echt groot wordt is het misschien onvermijdelijk commercieel te gaan of afhankelijk te worden van anderen, en ik denk dat als je dit alles niet leuk vindt of geen zin hebt ofzo kan je ook als het te druk wordt je handeltje verkopen. Ik denk dat hier best intresse voor is en je kan er een leuk bedrag mee bijverdienen, genoeg om opnieuw met een ander project te beginnen.
Wederom Succes.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 19:51 schreef TakTiX het volgende:
Kijk als je niet de ambitie hebt om commercieel te gaan lijkt me het gewoon niet verstandig om uberhaupt een adverteerder te nemen, wil je ze toch van dienst zijn moet je gewoon dat bedrijf advertentieruimte gunnen en misschien in contractvorm vastleggen dat als zij groeien (misschien mede door de advertenties) jou hiervoor een vergoeding geven.
Dat is inderdaad ook misschien wel een goed idee.
Kijk in deze mate is het net prive te redden, maar als je echt groot wordt is het misschien onvermijdelijk commercieel te gaan of afhankelijk te worden van anderen, en ik denk dat als je dit alles niet leuk vindt of geen zin hebt ofzo kan je ook als het te druk wordt je handeltje verkopen. Ik denk dat hier best intresse voor is en je kan er een leuk bedrag mee bijverdienen, genoeg om opnieuw met een ander project te beginnen.
Wederom Succes.
Je bedoelt met "in deze mate" het aantal bezoekers? Dat is inderdaad momenteel nog geen enkel probleem. De site en het forum zijn gelukkig compact genoeg waardoor er niet zo veel dataverkeer wordt gegenereerd en de provider dus niks zegt.
Wanneer de site echt groot wordt (geen idee wanneer je over "echt groot" kunt praten...heb in ieder geval een verzoek gelegd bij linux.pagina.nl voor een linkje maar dat lijkt nog niet veel zoden aan de dijk te leggen...beetje bureaucratische houding hebben die gasten) dan ben ik vanzelf genoodzaakt om extern te gaan hosten en dan moet ik vanzelf op zoek gaan naar adverteerders.

Wanneer ik nu een aantal aanbiedingen/verzoeken had gekregen was het niet zo'n probleem geweest, maar nu zet 1 bedrijfje, wat niet eens een groot budget ervoor over heeft, heel wat in touw en wil ik dus weten of het dat wel waard is. Ik denk dat ik dus inderdaad het beste eens met ze kan praten over wat ze precies willen en evt. kunnen bieden in ruil voor advertentieruimte.

Bovenstaande geeft dus aan dat ik niet helemaal vies van geld verdienen ben maar ik wil niet dat ik er bezoekers mee verlies....dat vind ik het niet waard omdat het een privé site is die best succesvol is...
Of er interesse in is om te verkopen heb ik geen idee van...weet ook niet of ik dat wil...een ander project beginnen wil ik in elk geval niet...heb ik over een tijdje wanneer ik klaar met mijn studie ben toch geen tijd voor.
Ik onderhandel in elk geval met de diverse fabrikanten van gateway pakketten over bepaalde dingen...dus wellicht dat er wel interesse in is. Momenteel beheer ik de website zelf (forum helpen een paar mensen mee met modden) dus duurt het ff voordat ie helemaal naar wens is.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 19:50 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Ja? Why? Wat spreekt je aan in dit topic om zo graag de url te weten te komen?? De url is nl. helemaal niet van belang voor mijn vraag.

Maar als je hem persé wilt weten mail me dan maar....
NL talige website's over linux/netwerken zijn schaars vandaar mijn interesse.

Mijn email adres is mb2dhg@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 20:12 schreef Thijs B het volgende:

[..]

NL talige website's over linux/netwerken zijn schaars vandaar mijn interesse.

Mijn email adres is mb2dhg@hotmail.com
Aha :) Ja vanwege die schaarste ben ik de site begonnen...dus je treft meteen de kern van de zaak ;)

Check your mail!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Als je de URL nu hier post neemt je bezoekersaantal toe, en dan kun je meer vragen voor je banners :).

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 09:09 schreef KevinLevie het volgende:
Als je de URL nu hier post neemt je bezoekersaantal toe, en dan kun je meer vragen voor je banners :).
mja maar dan heet 't spammen :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 09:15 schreef Flat© het volgende:

[..]

mja maar dan heet 't spammen :D
Precies...en daarom post ik hem hier ook niet...is totaal irrelevant voor de vraag waar dit topic om draait.

Als je hem wilt weten, dan post je mailadres maar dan mail ik hem wel.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 06:59

xychix

FreeBSD Rules !

Tip; ga gewoon eens met die lui om tafel en kijk wat zij willen geven (laat je niet afschepen met een paar 10tjes!)

gewoon opgeven als oveerige inkomten

[spam modus]
ssttt.. check www.vevida.nl [cheap hosting]
[exit spam modus]

success.

xychix@yahoo.com (ik wil ook jou site zien, post hem gerust hier, als mensen erom vragan dan kan dat!! of zet hem ik je signature/profile!!)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Mail adres: ikke@thaduck.nu

Ben benieuwd naar de info op de pagina. Daarna zal ik hier ook een oordeel geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 13:51 schreef thaduck het volgende:
Mail adres: ikke@thaduck.nu

Ben benieuwd naar de info op de pagina. Daarna zal ik hier ook een oordeel geven.
Oordeel? Ik vroeg toch niet of mijn site beoordeeld kon worden?

Ik wil er niet over opscheppen...het kan altijd beter en mooier maar voor wat ik kan op dat gebied vind ik hem wel geslaagd.

Ik heb zelf ook niet om adverteerders gevraagd...maar blijkbaar onderschat ik mijn site want anders zou er geen adverteerder interesse tonen.

Ik mail geinteresseerden zeker graag de url maar voor dit topic is het niet van belang ook al vragen mensen ernaar.
Ik heb niet voor niks naast mijn normale username deze user aangemaakt...wil gewoon objectief advies/informatie en daarvoor wil ik niet dat iemand die mij of mijn site kent als bezoeker of in welke vorm dan ook vooroordelen vormt hieromtrent. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben voor de content van de site (Dus niet van het forum...dat loopt vanzelf wel) ook voor een deel afhankelijk van bezoekers dus wil ik absoluut niet dat ze het verkeerd opvatten wanneer ik geld in voor advertentie-inkomsten....dat geld steek ik dan ook zoals gezegd indirect of direct in de website.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 10:06 schreef xychix het volgende:
Tip; ga gewoon eens met die lui om tafel en kijk wat zij willen geven (laat je niet afschepen met een paar 10tjes!)

gewoon opgeven als oveerige inkomten

[spam modus]
ssttt.. check www.vevida.nl [cheap hosting]
[exit spam modus]

success.

xychix@yahoo.com (ik wil ook jou site zien, post hem gerust hier, als mensen erom vragan dan kan dat!! of zet hem ik je signature/profile!!)
Ik ga ook met ze praten... :)

Verwijderd

Ik bedoel niet het oordeel in de zin van over de layout ofzo. Het gaat mij om de informatie. Als de informatie goed is die erop staat, dan zou ik je aanraden om sponser te nemen. Is de informatie kut, dan zou ik het niet doen bijvoorbeeld. Ik bedoel het meer in die trend.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 15:37 schreef thaduck het volgende:
Ik bedoel niet het oordeel in de zin van over de layout ofzo. Het gaat mij om de informatie. Als de informatie goed is die erop staat, dan zou ik je aanraden om sponser te nemen. Is de informatie kut, dan zou ik het niet doen bijvoorbeeld. Ik bedoel het meer in die trend.
Ah zo...tsja...op de site is te lezen wat het doel is van de website. Zoals ik al eerder zei ben ik momenteel de enige die de site beheert en aangezien ik het vrij druk heb met mijn studie heb ik dus niet altijd de tijd om de site te updaten. Het forum heeft zich vanzelf gevormd zeg maar, maar om de site te vullen heb ik content nodig en dat kost tijd.
Maar de inhoud is zeker nuttig, ook al is er nog niet al teveel op te vinden.
Ik zoek zelf ook geen sponsor he...diegene is zelf naar me toe gekomen...ik had zelf nog niet gedacht dat iemand interesse zou hebben omdat de site nog lang niet zo is zoals ik hem wil. Maar dat komt wel op den duur.

Maar goed...eigenlijk is dit een beetje offtopic want mijn vraag was niet OF mijn site het waard was om op te adverteren maar of ik er op die manier geld mee mag verdienen als particulier...en blijkbaar zijn er mensen die hem wel de moeite waard vinden om op te adverteren dus dan vind ik dat natuurlijk wel goed :)

Verwijderd

Kijk, ik kan het heel simpel uitleggen. Het is voor particulieren meestal verboden om geld te verdienen met hun webruimte/verbinding. Athans, dat is waar ik werk zo.

Even zoeken naar algemene voorwaarden van @Home.
Staan niet op de site, maar wel dit in de Faq:
Mag er een server worden aangesloten?

Nee, hier volgt een citaat uit de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden @Home Internet Service van april 1999:

De @Home Internet-Service is bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een server in verbinding met de @Home Internet Service te draaien.
Dit kan je dus problemen opleveren. Vandaar dat ik gaarne wou weten wat de content verder was. Als je met het bedrijfje wat je de sponsering aanbood in zee wilt gaan, dan zou ik het niet doen op basis van je @Home verbinding. Je zou ze kunnen laten sponsoren door middel van een hosting te betalen bij een officieel bedrijf. Kan je later ook nooit problemen krijgen met @Home en daardoor misschien het bedrijf teleurstellen.

De content wou ik graag weten om te zien of het inhoud had, en dat heeft het. Ik zou dus als ik jouw was nadenken of je hiermee door wilt gaan, zo jah, dan doe je er zeer verstandig om dat bij een prof. hosting bedrijf te doen. Dat kost maar een paar tientjes maar kan je een heleboel gedoe schelen. Tevens mag je dan gewoon legaal banners plaatsen, en zal je daar dus ook geen problemen mee krijgen.

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk vandaar senna17@yahoo.com

Verwijderd

doe mij ook maar kertjuh@yahoo.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 17:16 schreef thaduck het volgende:
Kijk, ik kan het heel simpel uitleggen. Het is voor particulieren meestal verboden om geld te verdienen met hun webruimte/verbinding. Athans, dat is waar ik werk zo.
Mag ik vragen waar jij werkt? Of is dit net zo "classified" als mijn URL? :)
Even zoeken naar algemene voorwaarden van @Home.
Staan niet op de site, maar wel dit in de Faq:
[..]

Dit kan je dus problemen opleveren.
Ja hier ben ik van op de hoogte. Maar zoals gezegd verwacht ik niet zo snel problemen omdat ik niet buitensporig veel dataverkeer genereer en daarnaast volgens mij niemand hier hinder van ondervinden omdat ik een van de weinige, zo niet de enige, ben in de wijk die @home heeft. Maar het klopt inderdaad dat het officieel niet toegestaan is. Maar zolang het voor niemand verder storend is vind ik (maar ja, wie ben ik :)) dat @home een soort gedoogbeleid moet voeren aangezien je bij MxStream wel een server mag draaien en @home klanten dan dus kunnen overlopen. Misschien dat ze bij mij al een gedoogbeleid voeren maar dan had ik toch eigenlijk een briefje al verwacht met een opmerking dat ze het wel weten maar dat ze niet tot actie overgaan mits niemand er last van heeft in de vorm van een trage internetverbinding.
Vandaar dat ik gaarne wou weten wat de content verder was. Als je met het bedrijfje wat je de sponsering aanbood in zee wilt gaan, dan zou ik het niet doen op basis van je @Home verbinding. Je zou ze kunnen laten sponsoren door middel van een hosting te betalen bij een officieel bedrijf. Kan je later ook nooit problemen krijgen met @Home en daardoor misschien het bedrijf teleurstellen.
Ja dat dacht ik dus zelf ook al...ik zie me dan min of meer genoodzaakt extern te gaan hosten zodra er sponsoring komt. Anders voorlopig nog niet vermoed ik, tenzij @home gaat klagen. Maar ondanks dat jouw advies overeenkomt met mijn gedachten, is het weer tegenstrijdig met de rest van de reacties hier :)
Ik weet niet of het de moeite waard is om dit allemaal op touw te gaan zetten voor slechts, althans voorlopig, 1 adverteerder met het risico dat ik, wanneer het bedrijf failliet gaat of stopt met sponsoring, met onkosten blijf zitten.
Ik ga dus echt wel eerst met ze praten om het hier over te hebben want ik wil niet te afhankelijk worden alleen maar om kosten wat kost adverteerders toe te laten. Is dus een beetje een dilemma.
De content wou ik graag weten om te zien of het inhoud had, en dat heeft het.
Bedankt, dat ervaar ik toch wel als een compliment :) (erkenning)
Ik zou dus als ik jouw was nadenken of je hiermee door wilt gaan, zo jah, dan doe je er zeer verstandig om dat bij een prof. hosting bedrijf te doen. Dat kost maar een paar tientjes maar kan je een heleboel gedoe schelen. Tevens mag je dan gewoon legaal banners plaatsen, en zal je daar dus ook geen problemen mee krijgen.
Ja op zich ben ik natuurlijk nog nergens mee begonnen en vraag ik me alleen af of ik dat wel moet doen.
Kijk...als @home nu wat zou zeggen dan zou ik met spoed een sponsor zoeken om extern te kunnen hosten maar nu is het juist andersom. Het heeft beiden zijn voor en tegens.
Ik heb van iemand die ik via via ken een aanbod gekregen om mijn site te laten hosten naast die van hem op zijn eigen colocated server bij TrueServer. Dat lijkt me wel wat...dus wellicht dat ik daar toch nog eens serieus over na ga denken.

Eigenlijk zijn we nu een beetje aan het afdwalen van mijn eigenlijke vraag maar dit is wel eraan gerelateerd dus ik vind het wel interessant om andermans mening hierover te horen.

Ik heb het er ook thuis over gehad. Mijn zusje had eens op haar stageplek, een reclame adviesbureau, gevraagd wat je voor een advertentie zou kunnen vragen. Ze noemde bedragen die ik veel en veel te hoog vond.
Mijn ouders raadden me het af, maar dat komt omdat het niet echt mensen zijn die een gokje durven te wagen :)
Het is zoals ik al zei een dilemma....doe ik het wel of doe ik het niet...ik moet denk ik goede afspraken maken met de adverteerder om niet achteraf een tik op mijn neus te krijgen. Daarom zei ik ook al dat ik toch wel graag wat vooruit loop op de zaken om risicomijdend te handelen.

Verwijderd

he, doe mij ook maar.
dotkeez@hotmail.com :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil t ook wel weten :P

Staat ie op linux.pagina.nl :?

Nothing to see here

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:21 schreef bas_konings het volgende:
Ik wil t ook wel weten :P
okay...check you mail.
Staat ie op linux.pagina.nl :?
Nee nog niet zover ik weet...neem aan dat ze me dat laten weten wanneer ie gelinked wordt.
Heb het verzoek er nu een aantal weken geleden neergelegd en ze zouden er naar kijken als ze tijd hadden maar ik heb het vermoeden dat dat nogal willekeurig gebeurd en een beetje op een bureaucratische manier.
Of weet iemand beter hoe het daar is geregeld?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:31 schreef ThaBrain het volgende:
Mag ik vragen waar jij werkt? Of is dit net zo "classified" als mijn URL? :)
Nee hoor, staat ook in de forums wel ergens. Ik werk bij Tiscali bv.
Ja hier ben ik van op de hoogte. Maar zoals gezegd verwacht ik niet zo snel problemen omdat ik niet buitensporig veel dataverkeer genereer en daarnaast volgens mij niemand hier hinder van ondervinden omdat ik een van de weinige, zo niet de enige, ben in de wijk die @home heeft. Maar het klopt inderdaad dat het officieel niet toegestaan is. Maar zolang het voor niemand verder storend is vind ik (maar ja, wie ben ik :)) dat @home een soort gedoogbeleid moet voeren aangezien je bij MxStream wel een server mag draaien en @home klanten dan dus kunnen overlopen. Misschien dat ze bij mij al een gedoogbeleid voeren maar dan had ik toch eigenlijk een briefje al verwacht met een opmerking dat ze het wel weten maar dat ze niet tot actie overgaan mits niemand er last van heeft in de vorm van een trage internetverbinding.
Klinkt hard, maar denk niet dat @Home dat wat zal intresseren. Het dataverkeer maakt hun niet zoveel uit, dat is ingecalculeerd ga ik vanuit. Ze weten wat de max snelheden zijn en er dus max per maand gedownload kan worden. Echter, het blijft een particulier produkt :( En daar zit nu net de fout, dat geld ook voor MXStream. Je mag bij sommige providers (bij ons dus niet!) servers draaien, maar niet voor commercieel gebruik. Voor commercieel gebruik bieden bedrijven veel duurdere mogelijkheden. De specificaties zijn vaak hetzelfde als bv bij Fast ADSL maar toch kost het je meer. Dat is nou eenmaal de denkwijze van ons Nederlanders. Zogauw je ergens ook maar 1 cent aan verdient ben je de pineut.

Voor de rest, wrom neem je niet hosting bij een of ander bedrijf voor F 25 per maand? Heb je paar GB aan dataverkeer en genoeg ruimte om je pagina op kwijt te kunnen. Een eigen server plaatsen kost vaak way veel geld en je hebt er ook kennis voor nodig (wat jij wel hebt) en daarnaast ook tijd. Je zal dat ding toch zelf moeten onderhouden. En het maakt veel verschil (vind ik) of zo'n server bij je thuis staat of ergens anders. Moet je voorstellen dat je 100 KM moet reizen om bij je server te komen.

Kijk, ik draai ook genoeg achter me ADSL lijn, en zolang er geen klachten binnenkomen is er niets aan de hand. Echter, er hoeft maar 1 eikel te zijn die het doorgeeft aan je provider en je bent zwaar de pineut vaak.

Heb dus maar 1 advies, denk over alles na en kijk wat belangrijker is voor je (je internetverbinding of paar honderd pieken/hardware.).

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:51 schreef thaduck het volgende:

Nee hoor, staat ook in de forums wel ergens. Ik werk bij Tiscali bv.
Aha...had ik nog niet naar gezocht op het forum...provider dus :)
Klinkt hard, maar denk niet dat @Home dat wat zal intresseren. Het dataverkeer maakt hun niet zoveel uit, dat is ingecalculeerd ga ik vanuit. Ze weten wat de max snelheden zijn en er dus max per maand gedownload kan worden. Echter, het blijft een particulier produkt :( En daar zit nu net de fout, dat geld ook voor MXStream. Je mag bij sommige providers (bij ons dus niet!) servers draaien, maar niet voor commercieel gebruik. Voor commercieel gebruik bieden bedrijven veel duurdere mogelijkheden. De specificaties zijn vaak hetzelfde als bv bij Fast ADSL maar toch kost het je meer. Dat is nou eenmaal de denkwijze van ons Nederlanders. Zogauw je ergens ook maar 1 cent aan verdient ben je de pineut.
Tsja...kweet het...op zich vind ik het ook niet erg dat het wat meer kost maar het moet het waard zijn en dat is het mijn inziens niet bij slechts 1 sponsor, tenzij zij voor die kosten opdraaien. Van de andere kant kan het ook weer goed zijn om er een sponsor toe te laten zodat anderen wellicht ook interesse gaan tonen en als het balletje dan eenmaal rolt heb je het snel genoeg terug verdient. Maar dat blijft altijd een gok...ondernemersrisico zal ik maar zeggen.

Denk inderdaad dat @home zich niet zoveel daarvan aantrekt. Maar zoals gezegd begin ik er helemaal niet aan om adverteerders toe te laten wanneer de site via @home gehost wordt. Zodra er een adverteerder wordt toegelaten stel ik mijzelf de verplichting om extern te gaan hosten. Is voor beide partijen het beste.
Maar ik zou het dan dus lullig van @home vinden als ze veel zeik gaan maken wanneer ze erachter komen zoals het nu is. Zover ik kan inschatten heeft niemand er last van en blijft het nog bij iets onschuldigs waar ik zelf geen geld aan verdien.
Maarja...kan natuurlijk lastig zijn om ze daarvan te overtuigen :) (hoewel ik ervan uitga dat er bij een bedrijf als @home ook gewone mensen werken die er niet op uit zijn je kosten wat kost te kloten). Zodra ik wat van ze hoor, zal ik direct op zoek gaan naar externe hosting.
Voor de rest, wrom neem je niet hosting bij een of ander bedrijf voor F 25 per maand? Heb je paar GB aan dataverkeer en genoeg ruimte om je pagina op kwijt te kunnen. Een eigen server plaatsen kost vaak way veel geld en je hebt er ook kennis voor nodig (wat jij wel hebt) en daarnaast ook tijd. Je zal dat ding toch zelf moeten onderhouden. En het maakt veel verschil (vind ik) of zo'n server bij je thuis staat of ergens anders. Moet je voorstellen dat je 100 KM moet reizen om bij je server te komen.
Tsja...maar het heeft wel voordelen om je eigen server thuis te hosten. Lekker makkelijk qua onderhoud en je hebt super veel functies die je kunt benutten waar je anders behoorlijk voor zou moeten betalen. Geld voor een eigen server ergens onder te brengen heb ik momenteel echt niet, de kennis ervoor inderdaad echter wel, dus het zou dan virtual hosting worden.
Ik vind die hostingpakketten meestal erg weinig bieden voor hun geld.
Zoals ik al zei heeft iemand me aangeboden om mijn site te hosten naast zijn site op ZIJN server die hij dus ook zelf gaat onderhouden en die komt te staan in huurruimte bij TrueServer. Op zich dus ideaal....ik hoef er niks aan te doen en er ook niet naar toe (nou ja...wel voor foto's uiteraard :)). Ik moest maar een bod doen op hetgeen hij me kon bieden. Daar moet ik nog goed over nadenken en evt. icm de adverteerder bespreken.
Maar die optie hou ik liever nog even warm ipv een standaard hostingpakket te kiezen.
Echter zoals gezegd...zoals de site nu is en zolang @home geen troubles maakt laat ik het nog ff zo...zodra ik troubles krijg of geld ermee kan verdienen ga ik extern hosten.
Het is gewoon momenteel een kwestie van wat wil ik er in de toekomst mee doen....
Kijk, ik draai ook genoeg achter me ADSL lijn, en zolang er geen klachten binnenkomen is er niets aan de hand. Echter, er hoeft maar 1 eikel te zijn die het doorgeeft aan je provider en je bent zwaar de pineut vaak.
Ja precies en die kans wordt natuurlijk groter naarmate je site bekender wordt :(
Heb dus maar 1 advies, denk over alles na en kijk wat belangrijker is voor je (je internetverbinding of paar honderd pieken/hardware.).

Succes!
Beide zijn belangrijk :) Mijn internetverbinding (hoewel ik over anderhalf jaar niet meer thuis woon en mijn ouders echt geen 90 piek per maand voor inet over hebben, maar wil wel zelf weer kabel in mijn huisie) maar ook hardware en/of pieken.
Ik moet zeggen dat ik echt goede tips aangedragen krijg hier en ook van sommigen via internet. Krijg het idee dat het idee achter mijn site toch meer potentieel biedt dan aanvankelijk verwacht dus ik ga me eens bekijken hoe ik zowel voor particulieren als voor (kleine en midsize) bedrijven interessante info kan plaatsen op mijn site.

Tegelijkertijd zal ik ook eens gaan onderhandelen met die geinteresseerde adverteerder en diegene die me de hosting aanbood.

Thanx voor de tips tot dusver maar schroom niet om meer gedachten/meningen uit te wisselen hieromtrent. Denk dat er meer mensen met dit soort vraagstukken zitten wanneer ze merken dat hun site wat populairder wordt.
Pagina: 1