Ik probeer een usertellertje in m'n .NET pagina's te integreren.....
Om dit te doen heb ik een Global.asax en een codebehind, Global.asax.cs aangemaakt en de .cs voorzien van o.m. de volgende code;
Niet zo heel schokkend zou je zeggen, het gaat echter mis wanneer ik in een willekeurige pagina de waarden van bv. 'TotalUsers' probeer op te halen.
Wanneer ik in een willekeurige pagina in Page_Load(..) de volgende regel invoeg;
Dan krijg ik in plaats van de waarde van TotalUsers de foutmelding 'An object reference is required for the nonstatic field, method, or property 'NET_test.Global.TotalUsers'
Natuurlijk heb ik de F*$&$ search gebruikt maar kom er niet uit.. Iemand ?
Om dit te doen heb ik een Global.asax en een codebehind, Global.asax.cs aangemaakt en de .cs voorzien van o.m. de volgende code;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| namespace NET_test
{
public class Global : System.Web.HttpApplication
{
private int totalUsers, concurrentUsers;
private System.ComponentModel.IContainer components;
private System.Timers.Timer GlobalTimer;
public int TotalUsers
{
get
{
return totalUsers;
}
set
{
totalUsers = value;
}
}
public int ConcurrentUsers
{
get
{
return concurrentUsers;
}
set
{
concurrentUsers = value;
}
}
protected void Application_Start(Object sender, EventArgs e)
{
totalUsers = 100;
concurrentUsers = 0;
}
.... |
Niet zo heel schokkend zou je zeggen, het gaat echter mis wanneer ik in een willekeurige pagina de waarden van bv. 'TotalUsers' probeer op te halen.
Wanneer ik in een willekeurige pagina in Page_Load(..) de volgende regel invoeg;
code:
1
| StatusLabel.Text=Global.TotalUsers.ToString(); |
Dan krijg ik in plaats van de waarde van TotalUsers de foutmelding 'An object reference is required for the nonstatic field, method, or property 'NET_test.Global.TotalUsers'
Natuurlijk heb ik de F*$&$ search gebruikt maar kom er niet uit.. Iemand ?