Iemand vertelde het tegen mij dat een utp kabel serieel is iemand anders zij dat ie parrallel is maar volgens mij is het heel iets anders. Kan iemand het mij uitleggen wat het is.
UTP lijkt mij parallel, doordat utp 8 draadjes heeft, en coax serieel, omdat dat eigelijk maar een draad heeft, met daarbij een afscherming
maarz....iets anders kan ook, want 10mbit over een serieel lijntje halen is wel veel zeg maar
maarz....iets anders kan ook, want 10mbit over een serieel lijntje halen is wel veel zeg maar
Je gebruikt er maar 4 van hoorOp dinsdag 11 december 2001 19:28 schreef ikbenveldmuis het volgende:
UTP lijkt mij parallel, doordat utp 8 draadjes heeft, en coax serieel, omdat dat eigelijk maar een draad heeft, met daarbij een afscherming
parallel, serieel ...?? wat bedoelen jullie er zo mee? want zoals jullie dat zeggen heeft volgens mij namelijk niks mee te maken
utp versturen en ontvangen tegelijkertijd 2 heen 2 terug (digitaal).
Coax werkt met verschillende frequenties 1 heen 1 terug
correct me if i'am wrong please
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
parallel = meerdere bits tegelijkertijd door een lijntjeOp dinsdag 11 december 2001 20:20 schreef ThaDude het volgende:
[..]
Je gebruikt er maar 4 van hoor
parallel, serieel ...?? wat bedoelen jullie er zo mee? want zoals jullie dat zeggen heeft volgens mij namelijk niks mee te maken
utp versturen en ontvangen tegelijkertijd 2 heen 2 terug (digitaal).
Coax werkt met verschillende frequenties 1 heen 1 terug
correct me if i'am wrong please
serieel = bit voor bit door een touwtje
Coax is duidelijk serieel, signaal-draadje van binnen en aarde/nul van buiten.
Normaal Ethernet-over-UTP (10Base-T, 100Base-TX) is OOK serieel, er is een zend-paar (+ en -) en een ontvang-paar (+ en -), maar de bitjes worden nog steeds stuk voor stuk de lijn op getrapt.
Bij hardware met full-duplex-capaciteit is het wel mogelijk tegelijk te verzenden en te ontvangen, maar dat maakt het nog niet parallel.
Normaal Ethernet-over-UTP (10Base-T, 100Base-TX) is OOK serieel, er is een zend-paar (+ en -) en een ontvang-paar (+ en -), maar de bitjes worden nog steeds stuk voor stuk de lijn op getrapt.
Bij hardware met full-duplex-capaciteit is het wel mogelijk tegelijk te verzenden en te ontvangen, maar dat maakt het nog niet parallel.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1