Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!
"lol" aangevinkt, maar dat heeft niet geholpen
Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!
Verwijderd
Het wordt inderdaad wachten op Win98 SE want nu installeren doe ik zeker nog niet.
Het aantal "goede" berichten over IE 5 staan niet in verhouding met alles wat fout gaat.
Verder gebruik ik IE eigenlijk alleen maar om html ook in de "andere browser" te checken.
This can no longer be ignored.
Verwijderd
Wat gaat er allemaal fout met IE5 dan? Als je meer gehoord hebt dat fout gaat dan goed wil ik wel weten wat dat is.
Kan iemand dit even vertalen trouwens
Nog niet veel storende bugs in Win98 tegengekomen, hijs ook redelijk stabiel. Als Win98 SE een verbetering is (wat wel beweerd wordt), dan kan ik alleen maar blijer worden. Al zit ik wel te smachten naar Win2000. De beta daarvan heb ik een tijdje gedraaid, een hele ouwe zelfs (beta 2), en die was al erg stabiel.je bedoelt IE5 komt pagina's niet op onder nt4 sp4 en netscape vliegt er over heen
Maarruh.. Linux draaien zal ik nooit doen, misschien dat ik MacOS zou draaien als dat er was voor de PC. Veel werk dat ik doe gebeurt met Illustrator, Photoshop en QuarkExpress, drie programma's waarvan de kwaliteit nog steeds onovertroffen is op dat vakgebied. Hoewel.. het wachten is nog op Adobe InDesign! Maar ja...
Erik Jan: Als je 200 piek neerge"pleurd" hebt voor Win98 ben je inderdaad genaaid ja
Theodoor: Kom nou niet met "GIMP" aan ofzo!
maar kom je wel eens bij WebWereld ? Als je daar kijkt hoeveel mensen problemen hebben met IE5, dacht ik bij mijzelf ff wachtuhhh
Een kleine opsomming, heb alleen even de headers van de vragen gepakt. Teveel om allemaal te lezen en te vertellen. En er waren nog meer problemen.
IE5 en java....
21 jun. Re: 4
Go!zilla en IE 5
21 jun. Re: 4
wegvallen verbinding bij "URL NOT FOUND" 20 jun. Re: -
IE5 Exporteren berichten lukt niet (MAPI)
17 jun. Re: -
krijg ik als enige de fout onder "javascript back?
15 jun. Re: 3
wingate 3.0 en IE5
13 jun. Re: 3
IE5 Onbekend
10 jun. Re: 4
IE5NL zeer trage ACCESS met Modem Verbinding
10 jun. Re: 1
Menu-balk in IE5 weg HC Enter
07 jun. Re: 4
foutmeldingen setup IE5
06 jun. Re: 4
Geen outlook en exchange meer.
02 jun. Re: 2
IE5
02 jun. Re: 1
traag afsluiten W95 na instal. IE5.0
01 jun. Re: 1
Kan server niet vinden (IE5 NL)
30 mei. Re:
IE 5 loopt vast
21 mei. Re: 1
Probleem na installatie IE 5.0 NL
17 mei. Re: 6
IE5 Probleemje !!!!!!!!
14 mei. Re: 1
Nieuws in OE 5; probleem
14 mei. Re: -
IE5 nl en dns meldingen..
12 mei. Re: 1
Trage nieuwslezer van IE5
10 mei. Re: -
kernell32
07 mei. Re: -
Verwijderd
90% van die berichten bij WebWereld (lees ik wel degelijk) is afkomstig van mensen die net twee dagen geleden uitgevonden hebben hoe de computer aan moet. Geen IE5-probleem dus, maar een user-probleem.
Het ligt ook vaak niet aan de software mmar aan de staat van het besturingssysteem. Maar IE4 doet het bij mij zonder problemen dus ben ik eigenlijk weer terug bij jou eerste bericht: Ik wacht nog even op Win 98 SE
Verwijderd
Oh: ik vergeet STOL en Yellow. Wisten jullie trouwens dat Het Net in internet gaat veranderen? Het hele "Het Net" as you know it gaat eruit. Voor 80 piek per jaar krijg je dan een emailadres (10MB) en onbeperkt internet en ik gloof ook homepageruimte. Das geen gek aanbod.
Verwijderd
Maarruh.. Linux draaien zal ik nooit doen, misschien dat ik MacOS zou draaien als dat er was voor de PC.
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Verwijderd
Ik vind echt dat Netscape een hoop terrein verliest: op dit moment vind ik IE de betere browser.
Kankeren op Microsoft = OK
Netscape = AOL;ik weet niet wat ik liever heb. Nu dus IE
AOL is nog een vrij onschuldige internet provider, die in feite weinig macht heeft.
This can no longer be ignored.
Verwijderd
Vraag jij mij om mijn favoriete browser? dan zeg ik IE5, die is het snelst opgestart namelijk...
=)
Of komt dat omdat Windoos meteen down gaat als IE plat gaat?
Verwijderd
I was wrong.......
IE5 spant helemaal de kroon. Wat een kutbrowser is dat.
Sjezus!
Verwijderd
Nadelen:
- Trage opbouw pagina's
- Scrollen gaat niet lekker op veel pagina's
- Scrollen met wieltje gaat klote
- weinig info bij rechtklik
- Pagina's dood, refreshen en dan doet ie het wel.
- Nog veel meer waar ik nu effe niet op kan komen.
Voordelen:
- crasht niet(!)
- ehhh...kleurverandering als je open een link heen gaat.
- Zit standaard in win98 dus hoe je niet nog een extra browser te installen
- ehhhh. niks verder
Als de voordelen van IE5 bij Netscape worden aangepast dan zal er niemand zijn die IE5 goed durft te beweren.
Stel, als je nu al IE5 beter vind dan klopt er echt niks met je en moet je dringend met een trechter op je kop en dwangbuis aan naar een gesticht.
Verwijderd
- Trage opbouw pagina's
Misschien minimaal, maar ik merk er niks van. Zeker bij kleine graphics (bijvoorbeeld op de tweakers.net homepage bij de RC5 stats) werkt IE5 erg snel.
- Scrollen gaat niet lekker op veel pagina's
IE5 scrollt alleen niet lekker met extreem gebruik van CSS, zie www.webmagix.nl bijvoorbeeld.
- Scrollen met wieltje gaat klote
Bij Netscape scroll je in het actieve veld, bij IE5 in het veld waar je cursor boven hangt. Ik prefereer het laatste (scheelt een hoop klikken).
- weinig info bij rechtklik
Ik krijg bijna exact dezelfde opties bij Netscape 4.61 en IE5.
- Pagina's dood, refreshen en dan doet ie het wel.
Nooit last van, dus daar kan ik niet over oordelen.
Je vergeet het belangrijkste nadeel van IE5 en dat is het irritante openen van nieuwe vensters op mini-formaat. Netscape doet dit beter, maar laadt helaas of de startpagina, of een blanco pagina in. Even splitsen op een site is er dus niet bij.
Een ander voordeel van IE5 is dat de interface misschien minder fraai is dan Netscape, maar wel flexibeler. Je kunt zelf de knoppen selecteren en ook balken naast elkaar plaatsen.
Netscape heeft wel wat meer opties als het stop-zetten van animaties en dergelijken. Maar mist ook weer die toch wel fijne text-hovers.
IE5 start 3x zo snel op als Netscape Comm. 4.61. Maar IE5 zit natuurlijk na opstarten al gedeeltelijk in het geheugen, omdat het onderdeel is van de OS. Niet helemaal eerlijk dus.
IE5 heeft wat beveiligingsproblemen met onderdelen als ActiveX. Dat los ik op, niet door het uit te zetten, maar door McAfee te gebruiken.
Netscape moet de pagina opnieuw opbouwen (het lijkt wel of die hem helemaal opnieuw ophaalt zelfs) bij het vergrootten/verkleinen van het venster.
Meer verschillen kan ik eigenlijk niet verzinnen. Iemand meer?
Mij hoor geen dingen niet roepen als IE5 SUCKS, NETSCAPE ROELS of andersom. Ik ben gewoon op zoek naar feiten en discussie zonder loze kreten. Het merk van een product interesseert me niet, ik zal dus niet geen IE gebruiken omdat het van MS is. Jullie kunnen me voor gek verklaren en zeggen dat ik naar een gesticht moet, maar ik gebruik dat wat ik het lekkerste vind werken. Ieder heeft zijn prioriteiten, dus het ene argument is belangrijker voor de een als voor de ander. Het zal dus nooit gebeuren dat we allemaal hetzelfde product gaan gebruiken.
Heeft volgens mij met je mousedrivers te maken. Zonder logitech drivers heb ik er ook last van, met logitech mouseware scrollt-ie waar de muis boven hangt.- Scrollen met wieltje gaat klote
Bij Netscape scroll je in het actieve veld, bij IE5 in het veld waar je cursor boven hangt. Ik prefereer het laatste (scheelt een hoop klikken).
Het probleem met IE is dat je geen direkte controle op het scrollen hebt, hij scollt door als je het wieltje stop zet. Dat is erg irritant.
Dit is inderdaad heel wazig. Zal wel opgelost worden in NS5 mag ik hopen.Netscape moet de pagina opnieuw opbouwen (het lijkt wel of die hem helemaal opnieuw ophaalt zelfs) bij het vergrootten/verkleinen van het venster.
Verder nadeel van Netscape:
- instabiliteit bij java applets
- copy/pasten van texten
Verder vind ik Netscape gewoon _veel_ beter werken.
Verwijderd
Verwijderd
Voor mij dus geen nadeel maar voor de meesten (blijkbaar) wel.
Ik gebruik meestal ie voor het forum en dat is ontzettend hendig met wiel. Ik druk het in bij een lange thread en schuif de muis een stukje naar beneden. Dat werkt dus niet in Netscape helaas..
je hebt een scrollwieltje. die druk je in en je schuift de muis naar beneden.
Handig. Probeer eens aan dat wiltje te DRAAIEN, daar issie namelijk voor
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Mmmm laatst zei je ook zo iets handigs...wat was dat ook alweer?
Bij lange threads ga ik echt niet een kilometer naar beneden scrollen. Ik krijg al pijn aan m'n hand als ik er aan denk
Dan is het juist handig om dat wieltje in te drukken. Daar is dat wieltje ook voor namelijk
ik geloof dat ik 'm op 3 regels scrollen per klikje heb staan.
nou, hier scrollt ie ook niet lekker (hier in deze thread.) Als ik niet meer op de pijltjes druk gaat ie nog lekker een tijdje door.. dat heb ik dus niet met NS4.6- Scrollen gaat niet lekker op veel pagina's
IE5 scrollt alleen niet lekker met extreem gebruik van CSS, zie www.webmagix.nl bijvoorbeeld.
-Soms de layout wordt opgefokt (tweakers.net)
-De hele pagina weer van de server wordt geladen.
Dat laatste gebeurt volgens mij ook als je de source van een pagina wil bekijken. Ook dat laden van de homepage als je ctrl-n doet is irritant bij netscape. Ik vind voorlopig IE nog de betere browser. Ook dat copy-paste probleem wat Femme al aanhaalde is bloedirritant.
Ik scroll trouwens gewoon met de pijltjes toetsen, kan je alles mee.
Is tweakers eigenlijk al ie5 compatible? Dat probleem
heb ik alleen hier.Pagina's dood, refreshen en dan doet ie het wel.
Verwijderd
Ik denkwel dat Femme gelijk heeft hoorFemme schreef op 27 June 1999 @ 05:11:
Voor echt lange scrolltochten gebruik ik de spatiebalk, gewoon spatiepedaal ingassen en je scheurt zo naar beneden. Kan natuurlijk ook met ctrl-end, maar spatie is makkelijker als je ergens halverwege de thread moet zijn.
En daarom schop je een topic van 3,5 jaar geleden naar omhoog
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
ik zie de toegevoegde waarde van jou post niet?Duracell schreef op 25 januari 2003 @ 02:50:
[...]
En daarom schop je een topic van 3,5 jaar geleden naar omhoog

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 02:53 ]
En ik zie niet in wat jouw opmerking nog kan toevoegen aan een topic waarin de laatste post dateert van 28-06-1999Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 02:51:
[...]
ik zie de toegevoegde waarde van jou post niet?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
-> slotje.
Dit topic is gesloten.