[LEGO] Vision Command doet het niet!

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb van de week de Vision Command uitbreiding voor mijn Lego Mindstorms gekocht. Ik wil installeren. Krijg ik een foutmelding dat windows 2000 niet ondersteund wordt (ik heb xp).
Nou goed, ik start mijn '98 partitie op. Instaleren, configureren, alles prima. Ik start dat programma op en: GEEN BEELD!! Onder '98 en ook een nieuw erop gezette ME krijg ik geen communicatie met de webcam. Volgens het programma werkt de boel perfect (de led van de cam brand ook), maar er komt niets binnen.

Nu zul je denken: webcam dood. Maar onder XP doet de cam opzich het perfect (logitech quickcam ofzoiets.)

Wat kan ik nog doen???

Verwijderd

Ik heb eerst de VC software geinstalleerd op een W98 systeem, gewoon dmv de setup die door autorun gestart wordt. Dat werkt bij mij prima, bij jou misschien niet omdat het een multiboot systeem is (ik noem maar een dwarsstraat)?
Hoe dan ook, na het installeren onder W98 exporteer ik drie registry-entries door te zoeken naar "vision command" en ik kopieer de hele VC directory onder c:\program files naar een leuk plekkie. Vervolgens installeer ik op een XP systeem ALLEEN de QuickCam, dmv de setup uit die directory. Check of de cam werkt.
Dan kopieer ik die directory die ik bewaard heb uit het W98 systeem naar c:\program files\welkpadwashetookalweer op het XP systeem (als je nou geen beschikking hebt over een netwerk (?!) dan even op cd branden, het is een kleine 200 meg.).
Vervolgens importeer je de bewaarde registry-entries en voila, VC werkt ook op XP *D