[ADSL Tweak] modem (soms) niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 11:22
Ik heb bij kennisen een analoog ADSL modem proberen te tweaken. Vreemde is, dat ik (na de eerste stappen in telnet) het modem niet meer kon bereiken. Ik kom http://10.0.0.138 niet op en ook via telnet kan ik niet meer connecten. (win98). Ook firmware updaten werkt niet: het programma herkent het modem gewoon niet.

Ik heb van alles geprobeerd, op een andere computer, andere kabels, netwerkkaart op 10Mbit full-duplux & half-duplex, etc etc. Uiteraard 255.255.255.0 / 10.0.0.138 / 10.0.0.15x gebruikt als instellingen.

Thuis gekomen (modem meegenomen) dacht ik: laat ik het hier es proberen (zonder telefoonlijn uiteraard). In XP even snel wat gegevens ingevuld en ja hoor: ik kom zo via http of telnet in het modem.

Tweak even afgemaakt bij mij thuis, username / passwords / instellingen ingevuld en weer terug gegaan. Je raadt het al: ik kan het modem daar op geen mogelijkheid bereiken.

Of ik het nu direct met een straight kabel probeer, of via (de uplink) van een hub, het maakt allemaal niets uit. Zowel via WinME als Win98, het werkt gewoon NIET :(

Weer naar huis: ja hoor; hier doet ie het prima |:( Ik word hier zo moe van! Ik heb wel meer ervaring met ADSL modems tweaken, maar dit slaat echt alles. Wie helpt?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 16:42 schreef havana het volgende:

Thuis gekomen (modem meegenomen) dacht ik: laat ik het hier es proberen (zonder telefoonlijn uiteraard). In XP even snel wat gegevens ingevuld en ja hoor: ik kom zo via http of telnet in het modem.
Echt helpen niet omdat ik hem pas net heb,meedenken graag, maarruh voor de tweak deed ie het wel? Maw ligt het niet aan de tel. lijntjes bij jouw kennis thuis? :?

• havana
Voor de tweak deed ie het prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Erg vaag. Misschien dat het niet aan de modem ligt (jij connect zonder problemen), maar aan de beide hosts. Misschien daar de nics inclusief tcp/ip opnieuw op installeren?

Systeem

Verwijderd

En de terug-tweak al gedaan? :? En kijken wat ie dan doet.
Niks, dan ff bellen. Lijkt me.
Je zal dat heus al wel hebben geprobd.Maar toch, een schop naar boven verdien je wel! :)

• havana
Terug tweak loopt vast bij het uitvoeren van MS_HOME.EXE (ofzo). Volgens dat programma kan ie 10.0.0.139 niet vinden ofzo.....

DIT IS MIJN WEBSITE

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Had ik ook eerst.. Bij de betreffende persoon heb ik een format c uitgevoerd in windows xp geinstalleerd

Toen deed het modem het weeer als een zonnetje!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 21:59 schreef havana het volgende:
Terug tweak loopt vast bij het uitvoeren van MS_HOME.EXE (ofzo). Volgens dat programma kan ie 10.0.0.139 niet vinden ofzo.....
En dat moet dus 10.0.0.138 zijn!
Het vreemde is dat ie bij jou thuis het wel doet, los van de tel weliswaar.
De firmware terugdraaien dmv de alcatelschijf?
Blijf meedenken.

• havana
Heb het helemaal gehad, ik ga 'm zo un-tweaken (althans proberen) en met FreeSCO of WinRoute aan de gang.

[edit]
Untweaking gelukt (geloof ik). Ga straks maar ff met WinRoute klooien.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Jammer dat je ook geen bruikbare tips hebt gehad van je mede Tweakgabbers :'(
En jammer dat er dan toch nog weer een pjoetertje tussenmoet.
Suc6

Verwijderd

Dit probleem had ik gister ook :( bij ene klant, ook win98, en alle opstartprogjes weggehaal met msconfig (firewalls enzow) maar kon steeds niet connecten met de modem (wel krijgt de pc een ip adres maar pingen gaat niet werken ?? )

Ik snap dat niet, de pc krijgt wel een ip met de goede instellingen, maar pingen en installatie cdrom zeggen dat de doelhost niet beschikbaar is. Tcp/ip heb ik meerdere maen opnieuw geinstalleerd maar niks hielp.

Op een gegeven moment kreeg ik een idee :-), laptop eraan gezet daarme de cdrom gedraaid voor de instellingen en ik had op mijn laptop i-net _/-\o_ . Ik blij alles werkt, toen de modem aangsloten op de pc en ja hoor ik had i-net _/-\o_ op de pc die niet kon pingen, en toen ineens wel |:( .

maar ja..... kreeg net een telefoontje dat i-net weer niet werkte 8)7 , ga der vanaaf weer langus. iemand idee en????? heellup ik word er ook gek van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:26:
Dit probleem had ik gister ook :( bij ene klant, ook win98, en alle opstartprogjes weggehaal met msconfig (firewalls enzow) maar kon steeds niet connecten met de modem (wel krijgt de pc een ip adres maar pingen gaat niet werken ?? )

Ik snap dat niet, de pc krijgt wel een ip met de goede instellingen, maar pingen en installatie cdrom zeggen dat de doelhost niet beschikbaar is. Tcp/ip heb ik meerdere maen opnieuw geinstalleerd maar niks hielp.

Op een gegeven moment kreeg ik een idee :-), laptop eraan gezet daarme de cdrom gedraaid voor de instellingen en ik had op mijn laptop i-net _/-\o_ . Ik blij alles werkt, toen de modem aangsloten op de pc en ja hoor ik had i-net _/-\o_ op de pc die niet kon pingen, en toen ineens wel |:( .

maar ja..... kreeg net een telefoontje dat i-net weer niet werkte 8)7 , ga der vanaaf weer langus. iemand idee en????? heellup ik word er ook gek van.
eeuh K*t dis geen getweakde modem :( toch verkeerd topic
Pagina: 1