Toon posts:

prioriteit van PC binnen netwerk verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met één of ander programma de snelheid(prioriteit) van 1 of meerder computers binnen een netwerk hoger te maken met behulp van één of ander programma ?

vb : op mijn computer komt internet toe, van hieruit word het verdeelt over nog 2 computers. Mijn computer heeft altijd een snellere internet verbinding dan de andere die erna geschakeld zijn

iemand een idee of er programma's zijn die dit mogelijk maken ? met of zonder server binnen een netwerk ?

Verwijderd

Welke pc wil je nou prioriteit geven?

Maar je eigen pc zal sneller zijn omdat deze rechtstreeks aan internet hangt...de andere 2 gaan via proxy of nat routering en dat kost tijd.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Idd dus jij hebt al voorrang. Dus wil je nou een van die ander voorrang geven over de andere van die twee dan kan je misschien een badtwith limiet instellen voor die pc. Of voor allebei zodat er voor jouw pc genoeg overblijft.

Maar leg even wat duidelijker uit want het is wel gissen zo.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

De delay die nat heeft is te verwaarlozen, het zou alleen een delay zijn als de pc die de NAT uitvoerd best wel traag is, same for proxy. Er zal wel iets optreden maar dat is niet relevant.

Mogelijke oplossing zou zijn om op een of andere manier QOS te implementeren op een PC of met een soort van access list te werken. Maar dit heb ik nog niet op een PC gezien, is welk makkelijk te doen op de meeste routers.

Voor op je pc, zou je kunnen zoeken naar een "floodgate (van checkpoint" achtig proggy.

Wat je wel zou kunnen doen op je pc is bv je applicaties (die het ondersteunen ) een max bandbreedte geven (vb Getright ed.) 'k weet wel niet of dit algemeen te doen is.

Veel success nog verder