Toon posts:

KR7A-Raid ontvangen - Results & Tweaks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen kijken of funprice de KR7 al in hun filiaal in groningen heeft en ik zit te twijfelen tussen de non-raid versie en dan een Promise TX2 of TX4 raid controller erbij te kopen.

Of gaan voor de raid versie en die gebruiken om mijn twee IBM Deskstar GXP60 40 gig aan te sturen in raid 0.

Iemand hier wat zinnigs over op te merken?

Verwijderd

Eeeh maybe bellen of ze ze hebben !!

En vragen of die ook verkocht mag worden.

Tja de twee opties...

Kijk als je bang bent PCI sloten tekort te krijgen
dan de raid versie kopen.
Kan jezelf ook bedenken, het vershil tussen beid
raid controllers weet ik niet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik zou zelf voor de raid versie gaan , want je hebt NIKS onboard. En je weet zeker dat het goed werkt.

Verwijderd

Ik zou gelijk die raid versie aanschaffen (als ze 'm al hebben, je zou de eerste zijn). Beide raid controllers bieden raid 0, 1 en 0+1 aan en zijn praktisch even goed. Je heb alleen een PCI slot extra.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me om de performance verschillen tussen de onboard raid en de PCI Promise Fasttrack TX2.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 11 december 2001 20:54 schreef Mannekino het volgende:
Het gaat me om de performance verschillen tussen de onboard raid en de PCI Promise Fasttrack TX2.
Ik denk dat die Promise standalone kaart beter is dan de Highpoint, zoiezo geeft Highpoint volgens mij meer gedonder... Ik zal ff een linkje zoeken...

Check: http://www.tweakers.net/nieuws/18654
De Adaptec kaart met Highpoint (dus niet onboard) heeft duidelijk een hoger CPU gebruik dan de Promise TX2, en ze kiezen de Promise dan ook als winnaar.

Als je dit verslagje leest: http://www4.tomshardware.com/storage/01q4/011023/raid-06.html
dan zie je dat ook hier de Promise er beter uit komt. NB: de link is de laatste page van het verslag.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Highpoint doet meer aan driver en BIOS updates, bij Promise is het altijd maar afwachten.

BTW: In mijn MSI mobo zit er een nieuwere U100 BIOS dan er voor de Promise Ultra100 controller te krijgen is bij promise zelf. Beetje vreemd toch?

* _JGC_ kan dat MSI mobo met USB 2 en RAID wel aanraden :)

Verwijderd

Ik zou er nog even niet vanuit gaan dat we(Funprice) ze morgen in de winkels hebben :'(
Ik heb eerder op de dag een mailtje gestuurd naar de inkoopafdeling met de vraag wanneer ze binnenkwamen, ik kreeg als antwoord dat ze vandaag op het hoofdkantoor zouden binnenkomen.
Echter, op het eind van de dag was er nog steeds geen voorraad van die bordjes :(

I'll keep you informed

't Is overigens wel zo dat de HPT370(zal voor de 372 ook wel gelden) een flinke CPU-belasting geeft, maar qua doorvoer is hij ook sneller dan de Promise controllers, heb het zelf een keer getest met een Abit KT7A-Raid en een MSI K7T266-Pro-R

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 23:04 schreef TweakGuy het volgende:

't Is overigens wel zo dat de HPT370(zal voor de 372 ook wel gelden) een flinke CPU-belasting geeft, maar qua doorvoer is hij ook sneller dan de Promise controllers, heb het zelf een keer getest met een Abit KT7A-Raid en een MSI K7T266-Pro-R
Dus een beter harddisk performance maar een zwaardere belasting op de CPU.

Zal het verschil groot zijn als ik een Fasttrack 100 TX2 PCI koop, of moet ik als ik echt me CPU wil vrijhouden een Supertrack halen (wat geen optie is want daar heb ik het geld niet voor).

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 20:32 schreef bitvreter het volgende:
Ik zou gelijk die raid versie aanschaffen (als ze 'm al hebben, je zou de eerste zijn). Beide raid controllers bieden raid 0, 1 en 0+1 aan en zijn praktisch even goed. Je heb alleen een PCI slot extra.
Ik heb em hier liggen >:) Alleen geen koeler :'(

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 12:06 schreef Fewture het volgende:

[..]

Ik heb em hier liggen >:) Alleen geen koeler :'(
whaha zure sessie! :D

Ik zorg er voor dat ik die cooler alvast heb >:)

Verwijderd

Voor de mensen die er 1 bij Funprice willen halen,

donderdag op voorraad in de filialen

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Hogere processor load valt wel reuze mee.
Ik heb boarden gehad met beide controllers en ook de verschillen getest.
De doorvoersnelheid is bijna geen verschil in te ontdekken, zetzoals ook vrijwel geen verschil in de processor tijd dat deze gebruikten te zien was. (tussen de 5 en 8% processor tijd.)
Je praat dus over iets wat te verwaarlozen is.
Ook is er geen gedonder met PROMISE drivers of HIGHPOINT drivers.
Als je direct de juiste gebruikt zul je zien dat beide controllers even simpel te installeren zijn.
Verder heeft HIGHPOINT als voordeel tov. PROMISE dat je er CDROMS en BURNERS gewoon aan kunt hangen.
Voor de rest zijn de controllers beide van hetzelfde niveau.
Daarvoor zou ik dus gewoon het board met RAID onboard aanscahffen als het te verkrijgen is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ja dat doe ik dus ook. Ook al is het bij elkaar een paar tientjes duurder, het is gewoon de meest nette oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 13:18 schreef TweakGuy het volgende:
Voor de mensen die er 1 bij Funprice willen halen,

donderdag op voorraad in de filialen
Ik kon het niet laten, ik ben vanochtend geweest :) en zojuist ook weer. Filiaal groningen dan he ;)

Beetje vreemde zaak, ze liggen al op het hoofdkantoor sinds maandag ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 13:26 schreef Rick2001 het volgende:
Hogere processor load valt wel reuze mee.
Ik heb boarden gehad met beide controllers en ook de verschillen getest.
De doorvoersnelheid is bijna geen verschil in te ontdekken, zetzoals ook vrijwel geen verschil in de processor tijd dat deze gebruikten te zien was. (tussen de 5 en 8% processor tijd.)
Je praat dus over iets wat te verwaarlozen is.
Ook is er geen gedonder met PROMISE drivers of HIGHPOINT drivers.
Als je direct de juiste gebruikt zul je zien dat beide controllers even simpel te installeren zijn.
Verder heeft HIGHPOINT als voordeel tov. PROMISE dat je er CDROMS en BURNERS gewoon aan kunt hangen.
Voor de rest zijn de controllers beide van hetzelfde niveau.
Daarvoor zou ik dus gewoon het board met RAID onboard aanscahffen als het te verkrijgen is.
Voor onboard promise problemen moet je eens in de AMDMB fora kijken, en om de fora van MSI.com.tw

Vet veel performance problemen met onboard raid van promise matige scores e.d.

Verwijderd

Voor mensen die een bordje bij Funprice vandaan halen, ze zijn er!!
Heb vanavond toen de bestelling binnenkwam er direct 1 meegenomen, ga em straks inbouwen :)

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 22:10
ff reclame voor funprice maken he tweakguy >:) :P

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb hem ook al en het is een heerlijk mobotje
samen met mn xp1700+ :z
ik heb ook de raid genomen

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:29 schreef TweakGuy het volgende:
Voor mensen die een bordje bij Funprice vandaan halen, ze zijn er!!
Heb vanavond toen de bestelling binnenkwam er direct 1 meegenomen, ga em straks inbouwen :)
Hej, heb ik jouw misschien gesproken in de shop in groningen :) ik had de laatste KR7A-Raid. En een medewerker bij funprice zei gister tegen me dat bestellen niet nodig was, had ik dus wel ff mooi de laatste!! ;)

Maargoed vanmiddag de hele middag bezig geweest met inbouwen enzo, (Jah ik neem er veel tijd voor en doe het rustig)

Hopelijk vanavond wat HDTACH benchmarks, 3DMark2001 results e.d. te kunnen posten.

Ik hou jullie op de hoogte tot nu toe gaat alles lekker.

Mijn setup:

Abit KR7A-Raid
AMD Thunderbird 1333 AYHJA
Alpha 8045 met Papst nu kan ik eindelijk :z
3x Sunon 120x120x38mm @ 230 Volt Casefans
2x 256 MB Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gig stripeset (Raid0)
Asus Geforce3 v8200
Terratec DMX Xfire
3Com NIC
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40
Lite-on Enclosure FS020
Iiyama A201HT

Windows XP is eerst aan de beurt.

1 opmerking, als je de Highpoint wilt instaleren onder XP vraagt ie of je de Windows driver wilt gebruiken druk op enter, of de drivers op de diskette druk op s. Die s moet een e zijn :)

Vreemde zaak. Ik tot twee keer aan toe een ander toetsenbord proberen |:( :)

Verwijderd

Topicstarter
Update.

Na enkele keren WInXP en 2000 geprobeerd te hebben krijg ik niet de gewenste resultaten van de Hardrive benchmark van Sandra2001 (score ligt rond de 26000), ik heb een vrij ouwe versie misschien dat het daar aan ligt want het systeem voelt echt super snel aan, WinXP booten gaat en snel. Dat "knightrider" balkje gaat doorloopt 1,5 keer zijn cyclus en dan staat WinXP eral.

Verder heb ik de bios al een beetje getweaked, optimale geheugen setting, nog niets overgeclocked. En ik scoor standaard dus zonder tweaks of wat dan ook 1020 MB/S met Sandra2001 Vergeleken mijn MSI K7T266 Pro scoorde standaard 650 mb/s ong.

CPU score ligt 1950 (AYHJA 1333). Ik ga zo drivers van me hardware instaleren en 3dMarks2001 draaien.

Keep you posted!

Verwijderd

Topicstarter
Ok weer een update :)

Veranderingen

FSB 150 Mhz (4:2:1)
Alle biossettings performance gericht.

3DMark2001 7500 (videokaart nog niet overgeclocked)

Sandra2001 (nieuwe versie gedowned)
Int. ALU/RAM 946 MB/s
Float FPU/RAM 1119 MB/s

Dhrystone ALU 4188 MIPS
Whetstone FPU 2045 MFLOPS

stressed 39 Graden.

Verwijderd

Topicstarter
Post ik de results waar iedereen op zit te wachten krijg je geen reacties :(

Verwijderd

Mooi :D

Ik wil ook een KR7A-Raid!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 10:10 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Mooi :D

Ik wil ook een KR7A-Raid!!! >:)
Alleen de Sandra hd scores zijn laag, rond de 27000~29000. Ik heb al vanalles geprobeerd.

Maar met mijn MSI scoorde ik ook zo, maar alles gaat nu wel sneller, WindowsXP boot veel sneller, Mappen openen in Explorer gaat sneller dus ik hecht niet zoveel waarde aan die benchmarks.

Mijn 3dMark scores zijn 1000 punten omhoog gegaan, ong 350 Mb/s groter geheugen bandbreedte. En wat ik tot nu toe merk is ie een stuk stabieler.

Ik ga zo nog wat verder tweaken, vid kaart verder overclocken. Kijken of ik nog meer uit de bios kan halen. En de FSB nog hoger gooien.

Verwijderd

3dmarks2001 score vindt ik wat low.

Maar eeh wat benne je specs, ja eeh ff niet
peipen of signature, gewoon ff zeggen

wat voor CPU
hoeveel megahertz (niet iets van xp 1500+) just Mhz.
welke gfx card.
Welke mem crucial/infeneon etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 18:17 schreef Mannekino het volgende:

[..]
Mijn setup:

Abit KR7A-Raid
AMD Thunderbird 1333 AYHJA
Alpha 8045 met Papst nu kan ik eindelijk :z
3x Sunon 120x120x38mm @ 230 Volt Casefans
2x 256 MB Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gig stripeset (Raid0)
Asus Geforce3 v8200
Terratec DMX Xfire
3Com NIC
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40
Lite-on Enclosure FS020
Iiyama A201HT
Ik quote mezelf maar even :) goed lezen he.

En 7500 3DMark2001 vindt ik niet echt aan de lage kant videokaart nog niet overgeclocked.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast op verzoek van topicstarter :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 11:37 schreef Exirion het volgende:
Titel aangepast op verzoek van topicstarter :)
Sow das snel :Y) thx

Over een uurtje ofzo kom ik met wat meer details en screenshots, nog ff geduld.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Sweet!!! :9~
Ik weet nu dus zeker welk moederbord ik volgende week koop.

Alleen raid hoeft van mij niet. (scheelt me ook weer 70-80 piek ofzo :z

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hrrrmm vet bord.

Ik wil hem ook, echter wil ik er dan gelijk een xp 1900+ bij, nog ff een maandje sparen dus.

Ik heb wel al 2 maxtor ata133 schijven liggen, en 1024MB mushkin special, hoewel sommige mensen er slechte ervaringen mee hebben.

[edit]

welke bios heb je, want er is een update voor de raidcontroller bij abit op de site

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Iemand ervaring met dit bord en Mushkin PC2100?
Deze combi geeft bij mij een fijne loopende sirene, ander OEM DDR werkt wel en stabiel :'(

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 14 december 2001 15:27 schreef TweakGuy het volgende:
Deze combi geeft bij mij een fijne loopende sirene, ander OEM DDR werkt wel en stabiel :'(
Waar heb je je VDDR op lopen ?
Mushkin PC2100/PC2400 geheugen houdt namelijk niet van een hoge VDDR spanning in tegenstelling tot CORSAIR en CRUCIAL.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik ben nog steeds bezig... :) niet stoppen voordat alles eruit is he.

Ik had de bios van Viahardware.com met een nieuwe Highpoint bios maar die heb ik inmiddels vervangen door de official 6G, waarmee mijn bordje trouwens standaard geleverd werd.

Die viahardware.com drivers bios was niet helemaal 100.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 15:27 schreef TweakGuy het volgende:
Mooi dat je het zegt! Had bijna ook dat geheugen besteld!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz 3DMark loopt nu de hele tijd vast. Ik snap er niets van ik heb WinXP ook al opnieuw geinstalleerd. Volgens mij zijn het die 23.11 drivers.

Verwijderd

Whaa! Vandaag heb ik mn Alpha 8045 erop gezet. Zit nu op 160Mhz FSB. Proc is nog gelocked. 38C idle (stressed heb ik nog niet gedaan). 1e benchmark met 3dMark2001:
http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_type=6&dprid=2222468

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 20:39 schreef Fewture het volgende:
Whaa! Vandaag heb ik mn Alpha 8045 erop gezet. Zit nu op 160Mhz FSB. Proc is nog gelocked. 38C idle (stressed heb ik nog niet gedaan). 1e benchmark met 3dMark2001:
http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_type=6&dprid=2222468
Fuck man hoe flik je dat, bij mij wil 3dMark2001 niet hoger dan 147 FSB.

Wat heb je verder ingesteld. En wat is je setup. Alle details als je zin hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog weer ff een update van mij.

Twee punten waar ik nog niet zo tevreden over ben.

FSB wil niet echt hoger van 150 Mhz 3dMark2001 crasht dan.
Sandra HD Scores zijn aan de lage kant 30000

Verder.

Ondanks die FSB en HD scores is het system ongekend snel. Ik merk het in alles. Adobe Photoshop zes start zeker 2 keer zo snel op. Mp3'tje openenen in Media Player is klik en play direct geen delay. Booten gaat veel sneller. Data van cd (volle cd 700mb) naar harddisk kopieren gaat ook aanzienlijk sneller met mijn Pioneer DVD, ik schat wel een dikke 30~45 seconden. Memory benches zal ik zo ff posten.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 20:51 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Windows XP
Athlon 1600+ @1705 (10,5 * 162)
Abit KR7A-Raid
Asus V7700Pro @225/440
Maxtor DX740 40GB (moet er nog eentje hebben)

-corevoltage op zn max
-DDR voltage verhoogd (1 stapje, weet niet precies hoeveel dat ook alweer was)
-IO voltage verhoogd

Of hij nu stabiel is weet ik nog niet. Temp is nu 39 idle. Ik ga nu 3dMark runnen en kijken wat ie doet.
Leuk detail: 256MB _no name_ geheugen *D
En nou corsair erin!! Heb alleen geen geld meer :(

Edit: Ow ja! Proc is AGKGA of zoiets.. hehehe AG iig

Verwijderd

Overigens had ik bij die 3dMark score hierboven niet het DDR en IO voltage veranderd. Gewoon standaard dus. Net als de rest in de bios. Heb alleen de seriele poorten en de printerpoort uitgezet, meer niet. Ja, en de fsb opgeschroefd natuurlijk.
Met een simpel TaiSol koelertje kwam ik al tot 150. Nu rock stable tot 160 met die Alpha. 162 ga ik nu draaien in 3dMark. Let u know in a wile..

Edit: Alpha is i.c.m. Delta HP trouwens (wat een herrie man!)

Verwijderd

Nou, ik was snel klaar. Die 1700Mhz trekt ie toch net niet. K*t man! :( Is zo'n mooi getal! Hij liep vast bij Car Chase High Detail. Op low schoot de fps naar 158!! Best heftig! (Ik ben een P3 600 met een TNT gewend ;) )

Wat kan ik verder nog aanpassen in de bios? Heb niet echt veel ervaring daarmee namelijk.

Verwijderd

ff sandra gedaan op mn drive.. zuigt man! 12835.. Dr staat een 30GB 7200rpm bij die het dubbele haalt. Dit kan toch niet zo laag zijn? Volgens mij klopt dat Sandra niet hoor. ATA100 staat aan btw. Heb ik net gechecked.

• Termi
Op vrijdag 14 december 2001 22:14 schreef Mannekino het volgende:
..... Data van cd (volle cd 700mb) naar harddisk kopieren gaat ook aanzienlijk sneller met mijn Pioneer DVD, ik schat wel een dikke 30~45 seconden. Memory benches zal ik zo ff posten.
Ik hoop dat het de snelheid sneller is, want binnen 45 sec een volle cd kopieeren is onmogelijk! :). Me record staat op 2:13 min ! :) 700 MB duz ben ik de snelste :).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 23:05 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Ik hoop dat het de snelheid sneller is, want binnen 45 sec een volle cd kopieeren is onmogelijk! :). Me record staat op 2:13 min ! :) 700 MB duz ben ik de snelste :).
Ik zeg/bedoel 30~45 sneller dan met de MSI K7T266 Pro. Hij doet er ong 2,5 minuut over nu.

Verwijderd

Check dit eens... ik zat te twijfelen tussen Soyo en Abit, uiteindelijk heb ik de Soyo gekozen... en hij is snel >:)
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2223485

• Termi
Op vrijdag 14 december 2001 23:12 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Ik zeg/bedoel 30~45 sneller dan met de MSI K7T266 Pro. Hij doet er ong 2,5 minuut over nu.
Jippie dan heb ik nog het record :+.
Ga binnenkort met me dvd-ROM uit proberen, doe tie ook meej. Dan haal ik zeker de 1ste plaats :).

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 23:17 schreef KaoZ het volgende:
Check dit eens... ik zat te twijfelen tussen Soyo en Abit, uiteindelijk heb ik de Soyo gekozen... en hij is snel >:)
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2223485
Ja, maar die readon help ook aardig mee. 3000 punten verschil gewoon! En dan is mijn proc sneller en mn fsb is hoger! Tijd voor een nieuwe VGA kaart :+

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 20:51 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Hey kerel, ik heb nog es ff zitten kijken.. Je hebt een T-bird, ik een XP. Zou daar niet het verschil zitten? Lijkt me logisch iig. Verder heb jij een papst en ik een delta. Delta's doen het over het algemeen beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier ff een grote update plus pics, wordt geschreven met "Moeder ik lust een frikandel in me playlist"

AMD Athlon Thunderbird 1333@1500 AYHJA 1,85 Core Voltage (Idle: 34 Normal: 38 Stressed:42)
Alpha PAL8045 met Papst
3x Sunon Aluminium Casefans 120x120x38@230V
Abit KR7A-Raid
2x Corsair 256 Mb 2,2,2,5,1T Agressive timings
2x IBM Deskstar GXP60 Raid0
Asus Geforce3 V8200 Pure
Terratec DMX Xfire
Pinnacle PCTV Pro
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40
Hewlett Packerd Scanjet 4300C
Fujifilm FinePix 6800Zoom
All USB Enabled en alle apperated werken perfect.
En een floppy drive :)

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/benchmark001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/benchmark002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/computer001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/computer002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/computer003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/computer004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/computer005.jpg

De FSB en de Sandra HD score (29000) moeten nog hoger kunnen. Alles draait verder toppie, RTCW zonder lockups Ghost Recon perfect. Alleen 3dMark2001 loopt vast.

• Abbadon
  • Nu online
Beetje offtopic Mannekino, maar wat voor kast heb je daar waar zomaar twee maal 120mm houwitzer-fan :) achter in past? Ik zoek namelijk iets met wat meer ontluchting, vandaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:03 schreef abbadon het volgende:
Beetje offtopic Mannekino, maar wat voor kast heb je daar waar zomaar twee maal 120mm houwitzer-fan :) achter in past? Ik zoek namelijk iets met wat meer ontluchting, vandaar.
Daar help ik jouw maar al te graag mee. Ik snap sowiezo al niet dat deze kasten niet populairder zijn onder de Tweakers. De kasten van Lite-On Enclosure dan. Ik heb zelf twee van deze kasten. EEn kleiner model met ruimte voor 2 80mm fans. En voor mijn huidige pc heb ik de Lite-On Enclosure FS020 Server Case Met plek voor drie 120x120mm fans :9

Chicon is volgens mij de enige in Nederland die ze verkoopt, schrik niet van het prijskaartje, deze case kost ong 400 piek.

• Abbadon
  • Nu online
Thnx :) 400 piek is idd niet goedkoop nee. Zal me d'r eens even in 'verdiepen'. Hij lijkt me in ieder geval groot genoeg voor m'n bord als ik jouw pics zo bekijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:19 schreef abbadon het volgende:
Thnx :) 400 piek is idd niet goedkoop nee. Zal me d'r eens even in 'verdiepen'. Hij lijkt me in ieder geval groot genoeg voor m'n bord als ik jouw pics zo bekijk.
Wacht maar totdat je de doos opendoet. Er zijn ook aardig wat review over deze case geschreven.

tweakmax.com heeft een 2 delige review.
2cpu.com heeft ook een review volgens mij.

Verwijderd

Mooie case zie m alleen niet staan op de site van chicon.
Zitten daar standaard al 2 voedingen in?
Of is die 2e voor aansturing van die sunon fans?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:23 schreef kRiTz_C het volgende:
Mooie case zie m alleen niet staan op de site van chicon.
Zitten daar standaard al 2 voedingen in?
Of is die 2e voor aansturing van die sunon fans?
Jah heb ik erin gezaagd. Aparte netsnoer voor de Sunon fans.

http://www.tweakmax.com/html/articlelist.cfm?ListCat=4 Hier kun je een review vinden. Chicon verkopen volgens mij Lite-On Enclosure cases misschien moet je ze ff bellen.

Verwijderd

wat is dat dan voor soort voeding dat ie 230 afgeeft?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:29 schreef kRiTz_C het volgende:
wat is dat dan voor soort voeding dat ie 230 afgeeft?
Gewoon netspanning is 230 Volt als ik me neit vergis :)

Verwijderd

Ja oke maar ik ben totaal niet bekend daarmee,
het werkt dus niet d.m.v die 4pins molex connectors?
Wat ik eigenlijk bedoel is hoe sluit je die fans aan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:35 schreef kRiTz_C het volgende:
Ja oke maar ik ben totaal niet bekend daarmee,
het werkt dus niet d.m.v die 4pins molex connectors?
Wat ik eigenlijk bedoel is hoe sluit je die fans aan?
Gewoon strip twee draadjes en prop ze in de wandcontactdoos :P

Zie je die zwarte stekkertjes, die zijn via die schakelaartje aan de voorkant verbonden aan de extra snoer.

Verwijderd

ow op die tour..
maar wat is dat dan voor voeding?
ken er geeneen met zo"n "extra snoer"

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:41 schreef kRiTz_C het volgende:
ow op die tour..
maar wat is dat dan voor voeding?
ken er geeneen met zo"n "extra snoer"
Dat is ook geen voeding, tis gewoon zoŽn plugje wat ik uit een ouwe voedng geropt heb, vervolgens een gat in me kast gezaagd en dat ding vastgezet met twee bouten en moeren. En dan aan de achter kan die draadjes gesoldeer aan een verdeelplaatje naar 3 schakelaars. En zo weer met snoeren met speciale connectortje erop aan de fans vastgemaakt.

Verwijderd

ow zeg dat dan meteen :D
nu snapt ik m.
Wel een mooie kast moet ik ook maar
nemen voor mn nieuwe pc,mn k6-3+ 450 wordt al wat oud :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:52 schreef kRiTz_C het volgende:
ow zeg dat dan meteen :D
nu snapt ik m.
Wel een mooie kast moet ik ook maar
nemen voor mn nieuwe pc,mn k6-3+ 450 wordt al wat oud :)
Jah das idd aan de ouwe kant. Wel een hele lekker server btw.

Verwijderd

Ben ook niet zo'n snelheidsfreak,
Zit meer op internet of kijk divx, speel ook nog welles
games maar meestal wat rpg's die toch niet zo zwaar zijn.. trekt mn voodoo3 nog wel. zonde om een server van te maken
dat heb ik met mn p200 gedaan.

Maar wat meer ontopic .. die abit is ook eenmooi bord als ik hier van andere mensen ook veel positiefs over hoor denk ik dat ik die ook neem. is er ook een versie zonder raid?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 02:22 schreef kRiTz_C het volgende:
Ben ook niet zo'n snelheidsfreak,
Zit meer op internet of kijk divx, speel ook nog welles
games maar meestal wat rpg's die toch niet zo zwaar zijn.. trekt mn voodoo3 nog wel. zonde om een server van te maken
dat heb ik met mn p200 gedaan.

Maar wat meer ontopic .. die abit is ook eenmooi bord als ik hier van andere mensen ook veel positiefs over hoor denk ik dat ik die ook neem. is er ook een versie zonder raid?
Jah er is ook een versie zonder raid.

Verwijderd

Zeker een relaxte kast man! Ziet er netjes uit allemaal. Klasse man!

Die fans he..maken die nou veel herrie? ik heb nu 3x 80mm cheapo fans erin zitten. Zat te denken aan delta's of die van enermax. Alleen ik ben nogal geschrokken van de herrie die mijn Delta HP maakt (die op mn alpha 8045 zit). Dat ding stijgt zowat op man! Mn case temp is nu 30 graden. Vind ik best warm eigenlijk.. Airflow kan nog beter trouwens. Tis nu nog een puinzooi in die kast (InWin Q500 btw oftewel MyCom full tower)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 13:11 schreef Fewture het volgende:
Zeker een relaxte kast man! Ziet er netjes uit allemaal. Klasse man!

Die fans he..maken die nou veel herrie? ik heb nu 3x 80mm cheapo fans erin zitten. Zat te denken aan delta's of die van enermax. Alleen ik ben nogal geschrokken van de herrie die mijn Delta HP maakt (die op mn alpha 8045 zit). Dat ding stijgt zowat op man! Mn case temp is nu 30 graden. Vind ik best warm eigenlijk.. Airflow kan nog beter trouwens. Tis nu nog een puinzooi in die kast (InWin Q500 btw oftewel MyCom full tower)
Nee het maakt een heel ander soort geluid. Gewoon een beetje een diepe brom. Lang niet zo irritant als die delta fans. Ik heb nu alleen de bijde achterste fans aan staan. Casetemp is nu 22 graden en proc nu 39.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 14:59 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nee het maakt een heel ander soort geluid. Gewoon een beetje een diepe brom. Lang niet zo irritant als die delta fans. Ik heb nu alleen de bijde achterste fans aan staan. Casetemp is nu 22 graden en proc nu 39.
Case hier nu 31 graden/Proc 36 @ 1694Mhz (die f*cking 1700 wil maar niet lukken. 3DMark klapt er dan uit)
Door een case fan te verplaatsen (van de achterkant naar de zijkant, precies voor mn Alpha) pulkte ik er toch 4 graden vanaf (proc temp) En daardoor haal ik nu een fsb van 161Mhz.

Heeft het zin om de koeler die op het mobo zit te vervangen met een blue orb? Zou ik dan die 1700 halen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 15:30 schreef Fewture het volgende:

[..]

Case hier nu 31 graden/Proc 36 @ 1694Mhz (die f*cking 1700 wil maar niet lukken. 3DMark klapt er dan uit)
Door een case fan te verplaatsen (van de achterkant naar de zijkant, precies voor mn Alpha) pulkte ik er toch 4 graden vanaf (proc temp) En daardoor haal ik nu een fsb van 161Mhz.

Heeft het zin om de koeler die op het mobo zit te vervangen met een blue orb? Zou ik dan die 1700 halen?
Extra cooling op de northbridge kan geen kwaad lijkt me, ik wil die ook vervangen en wat Arctic Silver II ertussen.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 15:44 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Waar heb je je VDDR op lopen ?
Mushkin PC2100/PC2400 geheugen houdt namelijk niet van een hoge VDDR spanning in tegenstelling tot CORSAIR en CRUCIAL.
Gewoon default, heb al een mailtje gestuurd naar Mushkin met de vraag of ze kunnen zien of het echte Mushkin modules zijn.

• Rick2001

Rick2001

Je geheugen heeft echt meer spanning nodig om een hoge FSB te kunnen draaien. Ook geeft het meestal wat meer stabiliteit aan je geheugen.
Als je niet overclocked, en de bus dus op 133Mhz hebt lopen, dan zou ik toch 2.6 of 2.7volt aan het memory geven.

Pagina: 1