Toon posts:

Waarom voorkeur voor alu kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom prefereren sommige GOT-ers bv een alu kast? Zit er een performance verschil in, gewoon omdat je het leuk vind, koelt het beter, is het stiller?

Ik kreeg gisteren mijn Dell XPS R400 terug en het viel mij op dat die kast van kunststof is. Hier ga ik dus mijn gamepc van maken. Lijkt mij wel makkelijk om te bewerken. Mijn vorige MOD was een ramp, dat wil ik nooit meer. Leek wel gepantserd metaal. Dat is voor mij een argument.

Maar waarom zou je perse bv een alu kast willen? Behalve dan dattie lichter is.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ziet er gewoon beter uit :P

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Tis ook iets koeler maar das verwaardeloosbaar na een tijdje. Ze zien er idd gewoon phat uit.

Verwijderd

Klopt, aluminium kasten zijn voor de "looks". Maar casemodden is wel moeilijker met deze kasten geloof ik :)

Verwijderd

Aluminium kasten modden valt wel mee hoor. Aluminium is echt zacht metaal..ben je zo doorheen!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ze zijn verrekte licht dus je neemt ze makkelijk mee (ooit een Aopen bigtower meegesleept? Kan het niet als een plezier zien)
Ze zijn super mooi
Ze zijn theoretisch beter tegen warmte (maar dat zal in de praktijk weinig uitmaken)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Het snijden zal wel makkelijker gaan, maar de afwerking moeilijker geloof ik :) en ze wegen inderdaad niet zoveel.

Verwijderd

Alu kasten zijn gewoon mooi in het gezicht.....kunststof kassies zien er gewoon een beetje cheaper uut.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Zowiezo is een groot voordeel dat ze ligt zijn, maar daar vraag je niet naar. Verder is het idd redelijk zacht metaal, dus modden is makkelijk. Maar als je met een redelijk grof zaagje erdoorheen gaat, dan is het zeer moeilijk af te werken, omdat het snel buigt enz. Alluminium is een al wat 'luxer' metaal dan het standaard metaal, dus dan maken ze er meestal een mooie kast van.

Verwijderd

weerblijft de lian-li case rulen :)

Verwijderd

Alu kasten rulen echt!! om de volgende redenen:

1. licht
2. ze zien er botergeil uit
3. MAKKELIJK te modden! iedereen die lult dat het moeilijk te modden is ijlt! alluminium is heel erg zacht dus makkelijk te zagen en te boren in tegenstelling tot ijzer!
4. je merkt het wel degelijk in de casetemp zeker met die lian li kasten
5. ze zien er botergeil uit
6. het is echt een 5 sterren hotel voor hardware

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 18:33 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
3. MAKKELIJK te modden! iedereen die lult dat het moeilijk is ijlt! alluminium is heel erg zacht dus makkelijk te zagen en te boren in tegenstelling tot ijzer!
Tjonge, wat zijn we weer tactvol hoor >:)

Lees mijn beide posts eens *D ik had het dus over de ietwat moelijkere afwerking bij het modden van deze aluminium kasten 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 18:33 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Alu kasten rulen echt!! om de volgende redenen:

1. licht
2. ze zien er botergeil uit
3. MAKKELIJK te modden! iedereen die lult dat het moeilijk te modden is ijlt! alluminium is heel erg zacht dus makkelijk te zagen en te boren in tegenstelling tot ijzer!
4. je merkt het wel degelijk in de casetemp zeker met die lian li kasten
5. ze zien er botergeil uit
6. het is echt een 5 sterren hotel voor hardware
Das duidelijk, ze zien er botergeil uit ;):P

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 16:45 schreef Demoniac het volgende:
Ze zijn verrekte licht dus je neemt ze makkelijk mee (ooit een Aopen bigtower meegesleept? Kan het niet als een plezier zien)
een paar zwenkwieletjes doen wonderen :P
Pagina: 1