The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
en vlak daarna een lcd schermpje (temperatuur) voor mijn celeron 300@450
da's allemaal nu zo'n 3 jaar terug
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
De voeding zat in m'n systeem verticaal voor de processorkoeler waardoor die z'n warme lucht nauwelijks kwijt kon in die nauwe ruimte. Bovendien blies die voeding de warme lucht naar binnen toe (oude ATX standaard). Toen heb ik dus de fan van m'n voeding omgedraait en gaatjes in de PSU geboord aan de kant van de processorkoeler. Maakte iets van 10 graden uit met m'n k6-2 systeempje.
wist ik toen veel dat er hele hordes mensen op internet zijn die dat soort dingen ook doen
Verwijderd
lol ... heb er zelfs nog een pic van
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Ik had dat gemaakt omdat ik een spelletje had gekregen waarin echte muziek zat. Dus niet van die bliepjes. Klonk echt stoer toen.
Volgens mij heette het Mach3, maar dat weet ik niet zeker
wel als je het vraagt hoorOp woensdag 12 december 2001 13:00 schreef zultan het volgende:
geen die tweakers willen niks uitleggen
De eerste tweaks die uitgevoerd zijn, heeft bijna iedereen wel zonder uitleg gedaan. Gewoon zelf wat gaan proberen.Op woensdag 12 december 2001 13:00 schreef zultan het volgende:
Edit:
ik vind dit overigens wel een spannende topic, aangezien ik al wat aan m'n IBM 8088 heb geknutseld.
Knappe jongen die al eerder een PC getweaked heeft.
>>Op woensdag 12 december 2001 13:00 schreef zultan het volgende:
dus je kom hier het topic ook al verne*@*ken ?
<<
uhmmmm ik heb mijn ATX voeding ook omgedraaid je op mijn K6
zonder dat ik aan het casemodden ging / van plan was
werkt goed ja
Op woensdag 12 december 2001 12:55 schreef AlvaK het volgende:
In mijn IBM 8088 heb ik een 3,5" jack gemaakt, zodat ik het geluid van m'n pc-speaker kon doorlussen naar m'n versterker.
Ik had dat gemaakt omdat ik een spelletje had gekregen waarin echte muziek zat. Dus niet van die bliepjes. Klonk echt stoer toen.
Volgens mij heette het Mach3, maar dat weet ik niet zeker
[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998
Verwijderd
spel zelf stelde trouwens geen ruk voor
Dat maakte niet uit, ik zette het spel aan voor de muziek, niet om te spelen.Op woensdag 12 december 2001 13:07 schreef Theoden het volgende:
Mach3 idd, dat spel schopte echt kont, 1 van de eerste spellen met echte muziek op je peecee spiekertje
spel zelf stelde trouwens geen ruk voor
2 jaartjes geleden denk ik
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Verwijderd
had een mod-speler, daar had je allemaal nummers voor... airwolf e.d. en die kon de muziek via de parallele poort uitsturen...
was toen heel cool... disney sound system heete dat geloof ik...
-OHH BOY-
-GAME OVER-
Zo ging dat toch als je dood ging??
(het is alweer een tijdje geleden)
Verwijderd
Voor die XT toen ook een nieuwe proc gekocht, een NEC v30. Liep 1,5 keer zo snel als de originele 8086 en natuurlijk geheugen bijgeprikt. 16 losse chippies, van 512 kb naar 640 kb. Jammer dat ik die bak niet meer heb.
Ik heb laatst nog even aan een XT gezeten. Geweldig als je eventjes "dir" uitvoerd. Dat gaat zooo traag he.Op woensdag 12 december 2001 14:25 schreef ascii het volgende:
Jammer dat ik die bak niet meer heb.
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik heb toen de tijd de audio van mijn FM-Pac (mono) en MSX-Muziek Module en mijn PC Speaker samengevoegd en d.m.v. schakelaartjes in mijn kast kon ik switchen tussen alle outputs of ze juist samenvoegen tot een soor van spatial stereo.
Zelfs overclocken bestond toen al nl de Z80A vervangen door een Z80B en de clock christal vervangen.
De MSX draaide oorspronkel op 3,57 Mhz na de overclock draaide die van mij op 8 Mhz.
Verder had ik op de plaats van de 2e floppydrive een lichtorgel van ledjes gemaakt om een hoog kerstboomgehalte te creëren (Vraag mij niet waarom, was toen 8 leek wel stoer)
Grtz Cobra
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
was toen +/- 8 jaar
I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
(moet nog beginnen)
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
Ervan uitgaande dat de Babbage differential engine (2H 19e eeuw) pas paar jaar terug daadwerkelijk afgemaakt is denk ik dat de eerste CM wel zal zijn toen ze in WOII Colossus in Blechley Park (UK SigInt centrum) naar een dieper gelegen bunker verhuisden (toen de V2 aanvallen begonnen) en daarbij omdat de zaal een andere vorm had hem in andere vorm in elkaar moesten steken.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Mijn eerste tweak was het vervangen van het 50MHz van mijn 486SX25 voor een 66MHz kristal. (scheelde wel 8MHz in kloksnelheid!) Voor toen (8 jaar terug) een hele klus (ahum), nu niet eens meer denkbaar...
Verder zie ik upgraden niet echt als tweaken, ben pas in maart dit jaar begonnen met aanpassingen in koeling ten gevolge van het aanschaffen van een Duron 700. Nu een dikkere kast die mooi gespoten is, thats all. Ben geen tweaker, eerder een casemodder. Maar ik vind het wel interessant allemaal.

vroeger... toen soep nog soep was... met veel groenten en een echt stuk vleesch...
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Verwijderd
toen de lucht nog schoon was en seks vies...VROEGER!
toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal...VROEGER!
toen je poep nog met een lange oe schreef...
Ik zou met een decupeerzaag het bacardi logo uit mijn zijkant halen en dat is een vierkant geworden.
Verder had ik nog een tl lampje liggen, die heb ik in de kast gedrukt en de tl met blauw plakplastic beplakt. verder had ik geen ruimte meer in de zijplaat om coolers te plaatsen dus die sonden in de kast.
Verder wou ik nog de ledjes vervangen en dat zijn toen gewone lampen uit een auto geworden.
Mijn tweede mod ben ik nu een half jaar mee bezig en is nog steeds niet af (heb je wat te doen en je hebt alle tijd om het te doen dus fout gaat het niet) ik moet alleen nog wat bedenken om mijn wind tunnel idee op poten te zetten. (theoretish hebben mijn natuurkunde leraar en ik berekend dat met een kamer temp. van 17 graden de zelfde waarde behaald kunnen worden als met water koeling) ja en verder heb ik zo tussen neus en lippen door een paar koffer mod's gemaakt en heb ik letterlijk een pc achter het behang geplakt.
letters vergeten
\0/
Verwijderd
Op donderdag 13 december 2001 15:57 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Een jaar of 15 geleden een mod gemaakt dat mijn ZX spectrum na een minuut of 2 resette. Alleen een poke commando kon dat disablen. Dit was voor een vervelend broertje die met zijn poten niet van mijn pjoetertje af kon blijven en er een tering zooi van maakt.
Gekocht op dag van introduktie voor fl 1099,=
Losse datarecorder er bij .. Ja Ja, da was het
Populaire TV serie " The knightrider "
Casemod ???? ik had dus gewoon een bewegend knightrider-looplight in mijn Vic20!!
Ik was de held van de buurt
En uiteraard de resetknop "pin 16 aan massa ofzo"
Kennen jullie deze nog ?? zijn trouwens van de C64
poke 53280,1
poke 808,100
sys 64764
ik weet ze niet meer van de Vic 20 , is te lang geleden.
Het is dus met 19jaar de oudste casemod tot nu toe !!
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
Die was zwart met witte toetsen.
Heb toen uiteindelijk maar de C64 gekocht ( weer voor 1000piek ).
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
Verwijderd
damn! 8 jaar en dan al casemodden...Op woensdag 12 december 2001 15:28 schreef Cobra_Lup het volgende:
Zo'n 18 jaar geleden heb ik op mijn MSX-2 een CM uitgevoerd.
Ik heb toen de tijd de audio van mijn FM-Pac (mono) en MSX-Muziek Module en mijn PC Speaker samengevoegd en d.m.v. schakelaartjes in mijn kast kon ik switchen tussen alle outputs of ze juist samenvoegen tot een soor van spatial stereo.
Zelfs overclocken bestond toen al nl de Z80A vervangen door een Z80B en de clock christal vervangen.
De MSX draaide oorspronkel op 3,57 Mhz na de overclock draaide die van mij op 8 Mhz.
Verder had ik op de plaats van de 2e floppydrive een lichtorgel van ledjes gemaakt om een hoog kerstboomgehalte te creëren (Vraag mij niet waarom, was toen 8 leek wel stoer)
Grtz Cobra
hoe bedoel je tweaker in hart en nieren
Verwijderd
Vlak daarna m'n C64 waarvan de kast kapot was, in een buro gebwoud... met tape ingebout in het buroblad... later een 5 en een kwart drive (loodzwaar dat kreng) uitgepakt en ingebouwd in datzelfde buro... nam je niet effe maar naar iemand
ps. Was zo een 13 tot 14 jaar geleden... (toch
Verwijderd
(/me vraagt zich af of dat nou een casemod of een joystickmod was:-)
[ Voor 177% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:24 ]
tja.... en op LAN stond ie toch mooi met zn koffermodje !! wOOt !! mooi gedaan allemaal olav !!Op donderdag 13 december 2001 15:51 schreef Drama het volgende:
Min eerst mod was volledig mislukt.
Ik zou met een decupeerzaag het bacardi logo uit mijn zijkant halen en dat is een vierkant geworden.
Verder had ik nog een tl lampje liggen, die heb ik in de kast gedrukt en de tl met blauw plakplastic beplakt. verder had ik geen ruimte meer in de zijplaat om coolers te plaatsen dus die sonden in de kast.
Verder wou ik nog de ledjes vervangen en dat zijn toen gewone lampen uit een auto geworden.
Mijn tweede mod ben ik nu een half jaar mee bezig en is nog steeds niet af (heb je wat te doen en je hebt alle tijd om het te doen dus fout gaat het niet) ik moet alleen nog wat bedenken om mijn wind tunnel idee op poten te zetten. (theoretish hebben mijn natuurkunde leraar en ik berekend dat met een kamer temp. van 17 graden de zelfde waarde behaald kunnen worden als met water koeling) ja en verder heb ik zo tussen neus en lippen door een paar koffer mod's gemaakt en heb ik letterlijk een pc achter het behang geplakt.
edit:
letters vergeten
Deze plek is te koop.
zodat ik er een nieuw mobo er in kan zetten en mon proc een beetje kan gaan laten sweten
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
het is natuurlijk moeilijk te bepalen wanneer een case gemod is, de eerste computer was natuurlijk een enorm ding en niet voor home-use gemaakt. Als ze daar dan bijv een stekkertje extra in hebben gebouwd, is dat dan een MOD
tampert, kriminalpolizei