Toon posts:

[win2000][nt4] Probleem netwerkprinter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "vreemd" probleem met m'n hp690c printer.

Ik heb een nt4 sp6a bak staan, deze dient om het internet te verdelen, en ik wilde er een printerserver van maken.

Zodoende heb ik de printer erop geinstalleerd, deze werkt na behoren. De printer is gedeeld.
Met een win98se client, kan ik printen.

Echter met een win2000 client kan ik niet printen, als ik daarop een netwerkprinter wil installeren, zegt win2000 dat op de NT4 bak niet de juiste software is geinstalleerd.

Vervolgens wil hij de "juiste" software lokaal installeren.
Dit kan/lukt vervolgens niet....

Volgens mij doe ik hier iets gruwlijks fout ofzo? :z

Ik zie op de nt4 bak, onder eigenschappen van de printer, bij tabje DELEN. Daar staat een lijstje van alternatieve stuurprogramma's. Win2000 staat daar niet bij.... echter win98se ook niet..
Ik kan er ook niks aan toevoegen.. :?

Weet iemand een oplossing?

Dit is een vrij vervelend probleem, aangezien ik graag wil dat iedereen in het netwerk kan printen.

ps. Het netwerk, internet etc etc werkt allemaal op de NT4 bak, evenals de clients.

ps. ik hoop dat ik het in het goede forum zit, aangezien het niet echt een netwerk probleem is, maar misschien is het ook wel geen hardware probleem?

Verwijderd

Je moet van de HP site drivers downloaden. Je kan ergens kiezen voor wat voor gebruiker je bent. Kies hier iig de meest professionele (en voor Win2k). Hierin zitten de "alternate drivers" in.
De drivers voor Win95 werken overigens gewoon in Win98se, daar hoef je dus niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie Digital_Blonde,

Ik dacht dat ik de laatste drivers had gedownload van www.hp.nl. Maar ik zal nog eens kijken. ;)
Ik geloof namelijk niet dat ik kon kiezen wat voor soort gebruiker ik ben/was..

/edit: Ik kom constant uit op deze url: http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=dj690c&l=en&c=MicrosoftWindowsNT40 Dat is dus degene die ik heb...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58
Gewoon eerst normaal installeren alsof ie aan LPT1 hangt. Vervolgens bij de poortinstellingen gewoon het UNC pad opgeven: \\ntserver\printer

Werkte met mijn HP 610 ook gewoon :) . Op de manier van in netwerkomgeving aanklikken geeft altijd problemen: hij haalt de NT4 driver van de server, welke niet werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Dankje _JGC_, op de manier die je beschreef lukt het eindelijk om de printer aan te sturen en documenten af te drukken :) :) :)

Zo het computerleven is weer een stuk mooi :D

Deze draad kan dus eigenlijk dicht ;)

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb geen flauw idee op welk tabblad in welk venster in Windows 2000
het UNC-pad in moet vullen. Ik heb de printer (HP ColorLaserJet 3500N) wel aan de praat door direct naar IP te 'connecten', maar niet via de NT4 server.
Hoe kan ik dit wel doen?

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

Pagina: 1