Aldi PC microfoon front in

Pagina: 1
Acties:

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Heeft iemand die laatste aldi pc (P4 1.8 GHz) ook gekocht?

Ik heb namelijk een headset liggen en nou zit daar ook een microfoon in en er zit volgens mij GEEN microfoon in aan de achter :( kant maar aan de voor kant tegelijk met de firewire. Terwijl ik nou geen audio out heb aan de voor kant. Om nou beide tegelijk te laten werken zou je eigenlijk de draadjes uit elkaar moeten halen. Dit wil ik helemaal niet.
Ik weet niet of iemand die pc heeft en of het op een andere manier kan.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Op de soundkaart achterin pc zit toch line-in en line-out

• Chimera
Op dinsdag 11 december 2001 16:46 schreef Pankoek het volgende:
Op de soundkaart achterin pc zit toch line-in en line-out
Ja maar op die line in werkt geen enkele microfoon heb er al meerdere geprobeert.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Verwijderd

toch wel, je moet er wel voor zorgen dat die line-in ni op mute staat

• Chimera
Op dinsdag 11 december 2001 16:55 schreef Pankoek het volgende:
toch wel, je moet er wel voor zorgen dat die line-in ni op mute staat
Alles staat net niet op vol

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Line-in werkt niet omdat zo'n microfoon te weinig signaal afgeeft, dat moet dus extra versterkt worden. Bij de meeste soundcards zit ook een optie 'Mic Gain ( +20dB )', daarmee zet je die versterking aan of uit. Een line-ingang heeft zoiets niet, dus mic op line-in gaat niet werken...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Chimera
Op dinsdag 11 december 2001 20:30 schreef Flotter het volgende:
Line-in werkt niet omdat zo'n microfoon te weinig signaal afgeeft, dat moet dus extra versterkt worden. Bij de meeste soundcards zit ook een optie 'Mic Gain ( +20dB )', daarmee zet je die versterking aan of uit. Een line-ingang heeft zoiets niet, dus mic op line-in gaat niet werken...
Ik heb de versterking al aan staan. Maar dat helpt dus ook niet.
Hoe krijg ik het dan wel werkend want daar ging het om. Kan ik ook een headset kopen waar een kastje tussen zit (heb ik ergens gezien op trust) zou het hiermee wel willen?

Verwijderd

Gaat nie werken:: is condensator mic. heeft phantom power nodig:: externe voeding, en die geeft alleen een mic ingang en niet een line in...

• Chimera
Das redelijk *** :( :( moet ik dus toch maar de draadjes uit elkaar trekken en dan gewoon 1 naar achter en 1 naar voor. |:(

Pagina: 1