Toon posts:

Jetdirect+Brother M1509

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Brother M1509 matrixprinter in combinatie met een HP Externe Jetdirect X300 box.

Op de een of andere manier blijven printopdrachten hangen, en blijft de printer zo dood als het maar zijn kan. Ik zie wel de status van de printer terug in de webinterface van de jetdirect.

Iemand enig idee hoe ik deze matrixprinter aan de gang krijg ? :?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

JohnD

Bernd

ondersteunde printers: hp 2000c, hp deskjet 895, 970 & 1120, hp LaserJet 3 series, 4 series, 5p en 6p, hp LaserJet 40X0 series, hp all-in-one (LJ 1100A, OJ 1150C, 1175C, t45, r45, t65, r65)en hp designjet series en paralllelle printers (m.u.v. SGI printers).

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Op woensdag 12 december 2001 00:29 schreef SunStorms_sletje het volgende:
ondersteunde printers: XXXXX(m.u.v. SGI printers).
Wat niet ondersteund wordt kan nog wel werken!
Heb hier verschillende jetdirect met brother printers.
- Gebruik je serieel of parallel?
- Hoe print je naar de jetdirect?
bijv. w2k tcp/ip port, Protocol RAW of LPR
Brother laserjets moet je instellen als LPR en Queue Name = binary_p1
HP printers als RAW en Port number=9100
Bij parallel: is bi-directioneel te configgen?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Ik print vanaf een NT-server (RAW) naar de box. Het probleem is dat de box wel te benaderen is, maar dat de printer gewoon niets doet. De printjobs blijven ook gewoon in de printqueue staan.

Waar stel ik die poortnummer in waar je het over hebt ? In de Jetdirect ? :?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Op donderdag 13 december 2001 11:07 schreef gilbert het volgende:
Ik print vanaf een NT-server (RAW) naar de box.
Waar stel ik die poortnummer in waar je het over hebt ? In de Jetdirect ? :?
Port nummer kan je bij w2k tcp/ip port instellen, bij nt4 hoeft dit niet. moet werken met RAW.
Maar geef je ook een queue aan waarnaar die print bij die tcp/ip port? bijv parallel/serial1/...
Is het een paralelle printer: dan hoef je niks op te geven bij de jetdirect.
Als alternatief kan je ook jetdirect software (jetadmin) op je server zetten, maar liever niet, want de port monitor is nogal brak. Ipv standaard tcp/ip port kan je dan printen naar een jetdirect port.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|