Tja niet bijzonder duidelijke titel, maar kan niet echt iets bedenken waar het precies over gaat 
Probleempje:
ik laat gebruikers binnen mijn site berichtjes sturen. Dit kan zijn naar andere gebruikers van de site (online opgeslagen in db) of naar emailadressen.
Dit wil ik echter wel opslaan zodat de verzender ziet dat hij naar wie hij bericht heeft gestuurd.
De ontvanger moet uit die tabel van verstuurde dingen berichtjes kunnen halen die aan hem zijn gemaild.
Als ik het zou maken zonder dat het naar emailadres kan zou ik het zo doen:
msg_id (bericht staat in andere tabel)
ontvanger_id (user_id, aan wie ie gemaild is)
status (read, unread,reply-ed)
De die-hards snappen me probleem wel denk ik
Graag beetje advies...
Ik kan natuurlijk niet een varchar veld gaan gebruiken om een user_id of emailadres in op te slaan, das beetje waanzin
Probleempje:
ik laat gebruikers binnen mijn site berichtjes sturen. Dit kan zijn naar andere gebruikers van de site (online opgeslagen in db) of naar emailadressen.
Dit wil ik echter wel opslaan zodat de verzender ziet dat hij naar wie hij bericht heeft gestuurd.
De ontvanger moet uit die tabel van verstuurde dingen berichtjes kunnen halen die aan hem zijn gemaild.
Als ik het zou maken zonder dat het naar emailadres kan zou ik het zo doen:
msg_id (bericht staat in andere tabel)
ontvanger_id (user_id, aan wie ie gemaild is)
status (read, unread,reply-ed)
De die-hards snappen me probleem wel denk ik
Ik kan natuurlijk niet een varchar veld gaan gebruiken om een user_id of emailadres in op te slaan, das beetje waanzin