Ik heb een MSI K7T RAID moederboard, en inmiddels 3 harde schijven (2x 40GB en 1 x 10GB), nu wil ik eigenlijk niks doen met dat stripe en fiel copy enzo, dus wil ik gewoon 2 schijven aan mijn IDE hangen en 1 aan mijn RAID. nu heb ik 1 van die schijven net nieuw en moet dus nog geformateerd worden. die andere 2 staan vol met data die niet weg mag. nu wil ik die nieuwe 40Gb tijdelijk aan die RAID hangen, en later moet dat die 10 GB worden, zodat ik die 2 van 40GB aan de IDE kan hangen. Nu wil ik die nieuwe 40GB gaan partioneren en aan die RAID hangen, alleen HOE DOE IK DAT?? je moet in de bios van die RAID ook het een en ander instaleren, alleen in de gebruiksaanwijzing staat zoiets alleen voor 2 schijven geschreven. welke optie moet ik kiezen.....stripe?? of die andere?
en hoe kan ik ze partitioneren??
iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken??
ben namelijk absoluut niet thuis met dat RAID gebeuren en ik heb geen zin om al mijn data te verliezen...
ik hoop dat iemand me wat uitleg kan geven of een link naar een duidelijke handleiding kan geven.
alvast bedankt....
en hoe kan ik ze partitioneren??
iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken??
ben namelijk absoluut niet thuis met dat RAID gebeuren en ik heb geen zin om al mijn data te verliezen...
ik hoop dat iemand me wat uitleg kan geven of een link naar een duidelijke handleiding kan geven.
alvast bedankt....