HPT370 onder Win2k lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb na lang geknoei eindelijk Win2k stabiel gekregen, en nu zou ik graag de RAID-controller gebruiken om mijn 2 x 2,1GB te kunnen gebruiken.

Ik heb vóór de installatie van Win2k Pro NL de drivers op diskette gezet en tijdens de install op F6 gedrukt om Windows ze te laten installeren. So far so good.

Maar als ik de controller enable in het BIOS van mijn Abit KT7A-RAID (laatste BIOS versie: v64) dan blijft Windows bij het opstarten halverwege de vooruitgangsmeter hangen. Is er een speciale manier om dat ding te installeren?

Ik heb vanmorgen de BIOS geflashed van mijn mobo met de nieuwste BIOS, maar er zat geen update voor de RAID-controller bij. En flashen met de BIOS die op de site van HighPoint staat, lukt niet.

Help?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
? waarom zet je hem niet voordat je alles gaat installeren?
nu ga je die drivers erop gooie terwijl windows helemaal geen raid kan vinden omdat die niet aanstaat
dan zet je hem aan en dan vind die opeens dat ding
maar ik wed dat windows vast niet zo slim is om die drivers te beware als die er nix mee kan omdat die dat ding toen niet kan vinden

Tweakers Discord

• F.U.B.A.R
Op dinsdag 11 december 2001 20:20 schreef tweakduke het volgende:
? waarom zet je hem niet voordat je alles gaat installeren?
nu ga je die drivers erop gooie terwijl windows helemaal geen raid kan vinden omdat die niet aanstaat
dan zet je hem aan en dan vind die opeens dat ding
maar ik wed dat windows vast niet zo slim is om die drivers te beware als die er nix mee kan omdat die dat ding toen niet kan vinden
Hij stond aan toen ik Windows 2000 Pro installeerde. Voordat de procedure kon beginnen had hij wel een tijdje staan loaden (ik weet niet hoe lang: ik ben ondertussen gaan eten! :9). En de eerste keer dat hij reboote heb ik na 3 minuten maar gereset omdat hij niet eens half weg raakte volgens de voortgangbalk... :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
64 heb ik voor je op mn site met een nieuw RAID BIOS (niet DE nieuwste)

Voor getweakte en gemodde Abit BIOSsen kan je ook terecht op http://www.biosmods.com

• F.U.B.A.R
OK, update: ik heb de computer eens met RAID-controller laten booten. Dit duurde een minuut of 5. Toen ik eindelijk in Windows zat, heb ik de drivers geïnstalleerd voor de HPT370 RAID-controller en toen ik daarna nog een keer reboote (en dus weer zo lang moest wachten) werden drivers voor de HighPoint RCM Device geïnstalleerd.

De eerste van de twee schijven in RAID-0 wordt herkend als een SCSI ipv IDE (weet niet of dat normaal is), maar ik kan ze met geen mogelijkheid partitionere/formatteren!

Partition Magic 7 geeft een error #11117 en PartitionStar zegt dat ik het programma niet mag gebruiken omdat ik niet ingelogd ben als administrator (wat ik dus wel ben).

• F.U.B.A.R
Op woensdag 12 december 2001 08:58 schreef _JGC_ het volgende:
64 heb ik voor je op mn site met een nieuw RAID BIOS (niet DE nieuwste)

Voor getweakte en gemodde Abit BIOSsen kan je ook terecht op http://www.biosmods.com
Ik zie daar dat die kerel nieuwere RAID-BIOS'en in de standaard Abit BIOS zet. Is dat veilig?
Pagina: 1