Toon posts:

"TFTscherm-videokaart"-combo

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje... >:) Binnenkort koop ik een nieuwe pc en wil een tft scherm erbij. Alleen ik ben nogal een fanatieke gamer en heb gehoord dat sommige tft-schermpjes niet zo'n hoge refreshrate hebben en dat zit me nogal dwars, gezien je bij je spelletjes juist een lekker hoge framerate wil hebben en het beeldscherm dat ook goed moet kunnen laten zien. En dan niet zozeer de refreshrate in de zin zoals ze bij CRT monitoren zeggen, maar de tijd die het kost om een dot op het beeldscherm van kleur te laten veranderen en weer terug naar de oorspronkelijke kleur. Een minimum eis zou zijn "onder de 30 ms". Welk beeldscherm heeft dit?
Ook bleek een DVI verbinding belangrijk tussen videokaart en tft-scherm om te voorkomen dat het signaal eerst van digitaal naar analoog geconverteerd moet worden, en als het signaal dan eenmaal aankomt bij het tft-scherm, weer omgezet moet worden naar analoog. DVI zorgt door dus voor een rechtstreeks digitaal signaal wat data- en kwaliteitverlies zou tegengaan.
Mijn videokaart behoort een geforce 3 (ti 200, de gewone of ti500) te zijn die dus ook een DVI-uitgang moet hebben.
En als laatste wens :Z moet het totaal bedrag van het tft-scherm en kaart onder 2100,- liggen.

Zo dat was een aardige waslijst van wensen. :7 Wie kan mij dus met raad bijstaan welke videokaart en tft-scherm voor mij de juiste zouden zijn!?

Alvast bedankt!

Taz

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

Verwijderd

Topicstarter
welke monitoren hebben überhaupt DVI?
En is DVI eigenlijk wel nodig?

Verwijderd

DVI zie je nauwelijks :)

Ikzelf heb een AG Neovo TFT (mooi design-dingetje) met een Matrox G450 dualhead... Blurring heb ik geen last van, maar een Matrox is natuurlijk veels te traag. Neem een Ati Radeon of een Geforce3 ti200 van Leadtek. De laatstgenoemde zou een nog betere beeldkwaliteit in 2D hebben dan Matrox! :)

Verwijderd

Je topic zo vaak omhoogschoppen heeft weinig zin, je krijgt ws. geen antwoord omdat dit al heel vaak voorbij is gekomne, kijk voor de gein eens in wat andere TFT topics.

Dit topic is gesloten.