[Linux] 2 monitoren, 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Is het mogelijk om op de console via video kaarten te werken?

Is het mogelijk om in X, net als in windhoos, je bureaublad uit te breiden? (Dus dat je maar 1 Xserver draait?)

Wat is de huidige status: Ik heb een brake PCI kaart (van school gekregen, voort school PC) en een AGP Matrox G400 (niet dualhead dus :'() De monitor die op de pci kaart hangt gaat flink flippen voor het starten van X, ik heb het inmiddels een beetje werkend maar op de PCI kaart krijg ik op 640x480 geel geen op witte plekken in mijn scherm en op 800 & 1024 zwarte plekken waar het wit zou moeten zijn.
Iemand tips?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
wat betekent "op de console via videokaarten werken?"

Het is mogelijk om je desktop uit te breiden, dit gebeurt met behult van xinerama. Hoe dit werkt weet ik noet precies, maar staat denk ik wel in de manpage van de config file i.e. "man XF86Config"

Die laatste zin begrijp ik helemaal niets van.

Verwijderd

ik heb een multimonitor/multivideocard gedoe werkend gehad.
de autodetectie gaf wat problemen.... onder suse was de oplossing sax2 -c 0 [oid]

wat ook kan helpen is in je bios instellen of je apg of pci wil als primary....

ik had een nvidia tnt2 en een s3 trio 64v+

het werkte goed. alleen opengl gaf wat problemen...de desktop had deels opengl support [tnt2] en deels niet [s3] en quake2 snapte dat niet zo goed.....

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Met Mandrake 8.1 (bevat XFConfig 4.nogwat (heb je nodig voor de support voor twee beeldschermen)) ging de install in 1 keer goed: beide schermen gedetecteerd (vroeg of je Xcinerama wilde aanzetten, ja dus) en hup 1 xserver over twee beeldschermen, lekker groot.. :9~