Toon posts:

[PHP] wachten op proces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje.

Ik heb hier een PHP file die een shellscript aanroept. Dat script doet het een en ander, het duurt een tijdje (paar seconden ofzo) en genereert een output-file.

Na de aanroep door PHP wil ik dat de PHP-file daarna de inhoud van de gegenereerde file netjes in het browserwindow afdrukt.

Het is me nog niet gelukt met de commando's die ik heb geprobeerd (exec, system, escapeshellcmd).

Wie helpt?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Exec zou gewoon moeten werken, zorg er in iedergeval voor dat in je scripts geen &'s achter je programma's staat anders krijg je dit probleem inderdaad.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Als ik me het goed herinner doen die executefuncties allemaal maximaal 1 regel output.

Probeer dit eens:
PHP:
1
2
3
4
<?
$output = `ls -la /`;
echo $output;
?>

edit:

Ok ik blaat lichtelijk want je genereert een file maar met die quotes wacht je iig sowieso tot ie klaar is.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 11 december 2001 15:12 schreef fladder het volgende:
Als ik me het goed herinner doen die executefuncties allemaal maximaal 1 regel output.

Probeer dit eens:
PHP:
1
2
3
4
<?
$output = `ls -la /`;
echo $output;
?>

edit:

Ok ik blaat lichtelijk want je genereert een file maar met die quotes wacht je iig sowieso tot ie klaar is.
* drm vindt het niet zo dom wat fladder zegt.

Als je ipv. een file op het systeem gewoon gegenereerde zooi naar stdout stuurt, dan kun je beter backtick quotes gebruiken zoals fladder zegt. Dan is het probleem opgelost

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 15:16 schreef drm het volgende:
* drm vindt het niet zo dom wat fladder zegt.
*D