[Tabellen] Celgrootte in de tabel verandert zomaar

Pagina: 1
Acties:

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Hallo, ik zit nu echt al een week te kutten met het volgende probleem. Voor de volgende site: http://www.unitas.nl/beta gebruik ik tabellen met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<table align="center" bgcolor="#FFFFFF" width="795" cellspacing="2" cellpadding="5" border="0" rules="all">
<tr>
    <th colspan="2" height="150" align="center" bgcolor="#396BA5"></th>
</tr>
<tr>
    <td height="25" width="125" align="center" valign="top" bgcolor="#C0C0C0" class="menu"></td>
    <td height="375" width="670" align="left" valign="top" bgcolor="#D4D0C8" class="text" rowspan="5"></td>
</tr>
<tr>
    <td height="25" width="125" align="center" valign="top" bgcolor="#C0C0C0" class="menu"></td>
</tr>
<tr>
</tr>
<tr>
    <td height="25" width="125" align="center" valign="top" bgcolor="#396BA5" class="menuon"></td>
</tr>
<tr>
    <td height="275" width="125" align="center" valign="bottom" bgcolor="#C0C0C0" class="menu">
    &nbsp;</td>
</tr>
</table>

Echter, als ik inhoud in de hoofdcel zet (degene met de grootte: "375,665" verandert hij de celhoogte en celbreedte van de kleine cellen (die met de grootte "25,125"). Hoe kan ik de code zo krijgen dat de breedte van de hoofdcel en kleine cellen hetzelfde blijft? Ik los het nu op door van de hoofdcel telkens de breedte aan te passen zodat'ie even groot blijft, maar als ik later met dynamische pagina's wil gaan werken zal dat niet gaan lukken.

Als laatste vraag: Is het mogelijk om de hoogte laatste cel in de menustructuur (dus waar die non-breaker space in staat) automatisch mee te laten schalen naar de hoogte van de hoofdcel, dus dat de hoogte van de kleine cellen hetzelfde blijft?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

De breedte van de grote cel 670 maken bijvoorbeeld? Dan klopt de breedte volgens mij...

Je moet even de verschillende waarden goed optellen, zodat ze kloppen met de totale hoogte en breedte.

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:51 schreef SVL het volgende:
De breedte van de grote cel 670 maken bijvoorbeeld? Dan klopt de breedte volgens mij...

Je moet even de verschillende waarden goed optellen, zodat ze kloppen met de totale hoogte en breedte.
Jah, sorry, dat 665 komt al door een aanpassing die ik heb moeten maken... Als ik hem op 670 zegt begint'ie al gelijk te verschuiven als ik tekst tik... Als ik hem op 665 zet verandert alleen nog maar de "Sag iT" pagina, zou dat misschien door dat plaatje komen?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

het is verplicht om iets in een cel te zetten; IE kan er nog wel mee omgaan als er niets instaat, maar Netscape laat de cel anders gewoon niet zien.

Als je nou wijs bent, en in die 125px brede cellen hoeft verder niets te staan, dan kun je daar het beste tranparante gifjes in mikken die de afmeting van de cel hebben; dan kunnen ze niet meer van maat verspringen.

Komt er wel iets in die cellen; doe dat dan alvast.
Als er namelijk iets in staat dan gaan de browsers al iets netter om met het formaat van die cellen.
oftewel: gooi er eens een & nbsp; in.

www.jurgroessen.nl

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 15:10 schreef Hangloozz het volgende:
het is verplicht om iets in een cel te zetten; IE kan er nog wel mee omgaan als er niets instaat, maar Netscape laat de cel anders gewoon niet zien.

Als je nou wijs bent, en in die 125px brede cellen hoeft verder niets te staan, dan kun je daar het beste tranparante gifjes in mikken die de afmeting van de cel hebben; dan kunnen ze niet meer van maat verspringen.

Komt er wel iets in die cellen; doe dat dan alvast.
Als er namelijk iets in staat dan gaan de browsers al iets netter om met het formaat van die cellen.
oftewel: gooi er eens een & nbsp; in.
Ik heb er alleen niks ingezet om de code schoon te houden, in elke cel staat wel iets, zoals je ook op de site kunt zien... Ik snap alleen niet waarom de breedte van de cellen ineens verandert als ik tekst/plaatje in de hoofdcel gooi...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 15:15 schreef FL!PNEUS het volgende:

[..]

Ik heb er alleen niks ingezet om de code schoon te houden, in elke cel staat wel iets, zoals je ook op de site kunt zien... Ik snap alleen niet waarom de breedte van de cellen ineens verandert als ik tekst/plaatje in de hoofdcel gooi...
Op die beta-site zie ik niet wat je bedoelt hoor. Op een van de pagina's staat een plaatje, maar ik zie niets verspringen...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zie niets verspringen...

Hoewel, wanneer ik het product 'Sag IT' selecteer wordt hier (w2k, ie5) de gehele pagina opnieuw geladen....

raar, wellicht omdat 'Sag IT' in de body wel een background kleur heeft meegekregen :?

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 15:19 schreef SVL het volgende:

[..]

Op die beta-site zie ik niet wat je bedoelt hoor. Op een van de pagina's staat een plaatje, maar ik zie niets verspringen...
Mijn excuses, ik had bij de Sag iT pagina nog de pagina gezet waar de tabelbreedte gecorrigeerd was... Nu hebben alle pagina's dezelfde breedte... Het is echt maar een pixel verschil, maar toch een vervelend probleem...

Pagina: 1