Toon posts:

Installatiescript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet (als vervolg op [topic=346361/1/25] ) een script maken dat op vanaf het netwerk op een aantal clients een hoop dll's installeerd, snelkoppelingen maakt en eventueel ini settings insteld en zo...

Ik was zelf aan het denken om er een leuk vb-scriptje van te maken, maar dat is toch wel veel werk. Met welke scripting taal zou dit het beste kunnen (batch file of zo?) of zijn er goede freeware tools die dit kunnen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

kix oid?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
geen kix, geen SMS, geen NAL ... :'( maar wel installeren...

misschien nog even wat meer info:

het gaat erom dat de executable van een prog op het netwerk staat, zodat die makkelijk ventraal geupdate kan worden. De te gebruiken dll's e.d. zullen op elke client toch geregistreerd moeten worden en zo...

Dus de uitdaging is om alles zo voor elkaar te krijgen dat met 1 script de hele mikmak op een client wordt geplaatst, die dan gebrukk maakt van bepaalde dingen op een netwerk.

Er is echter geen mogelijkheid voor SMS, KIX, of NAL o.i.d.

Verwijderd

Gebruik je op dat netwerk geen login-script?
Anders kan je vanuit dat script de executable aanroepen of de executable kopieren naar de Startup folder.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:59 schreef El.Greco het volgende:
Gebruik je op dat netwerk geen login-script?
Anders kan je vanuit dat script de executable aanroepen of de executable kopieren naar de Startup folder.
mmm. interressant...

misschien werkt dat wel, maar kan ik vanuit het login script ook dll's registreren en zo?

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 13:42
Tja, lastig probleem. Op mijn werk gebuiken we Wise Installer 4 Windows en Wise Installmaster (Wise website). Het uizetten hiervan gaat via een KIX logonscript.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
Is allemaal leuk en aardig die installers en zo, maar dan moet je dat wel eerst goed hebben ingericht op je netwerk. Nu moet er eigenlijk eenmalig een hele berg zooi worden geinstalleerd. De mogelijkheid om bv SMS of zo in te zetten is er niet :'(
Pagina: 1