Netwerkprobleem met Debian en ADSL-modem

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Ik heb mijn ADSL-modem (getweakt natuurlijk) zo ingesteld dat mijn nic via DHCP meteen het internet-ip adres krijgt (via DHCP-Spoofing). In windows werkt dit gewoon goed.

In /etc/network/interfaces de regel "iface eth0 inet dhcp" gezet. Als ik echter (na reboot) "ifconfig" uitvoer, staat eth0 er niet bij. Als ik "ifconfig eth0" uitvoer zie ik dat de nic wel een ip-adres heeft gekregen. Als ik een site wil pingen krijg ik de melding "network unreachable".

Wie kan mij helpen met dit probleempje? Ik ben nog een redelijke n00b op dit gebied :)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Heb je in Debian wel DHCP CD geinstalleerd? en in je config eth0 op dhcp gezet?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0

cool0

Mijn Interfaces config ook met adsl

# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian installation
iface eth0 inet dhcp

iface eth1 inet static
address 192.168.1.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.1.0
broadcast 192.168.1.255

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• straat
Als ik mijn modem als NAT router instel en de DHCP server aan dan werkt het netwerk btw wel gewoon. Mijn interfaces ziet er precies zo uit als hierboven (enkel een cijfertje anders in ip-adres enzo). Erg vreemd dus.

• cool0

cool0

Welk modem heb je btw?
EN waar heb jij je DHCP server aan staan? op je linux machine of in je router?

• straat
Ik heb een SpeedTouch Home (die nu dus Pro is). Op die modem staat de DHCP server aan, die verder prima werkt. Alleen de combo DHCP spoofing op de modem/linux met DHCP client geeft problemen. Verder is aan de standaard Debian installatie weinig veranderd, iig niets wat hier mee te maken zou kunnen hebben, een hele nieuwe installatie werkte ook niet.

edit:

Ik heb net dhcpcd geïnstalleerd ipv pump, maar dan werkt het helemaal niet meer. In de adsl-modem zie ik dan wel dat de linux-pc de juiste lease heeft gekregen, maar op de linux-pc zie ik helemaal geen ip-adres meer en kan ik ook geen nieuwe krijgen. Met pump lukt het verder wel, alleen zet hij de nic automatisch uit. Nadat ik hem aangezet heb lijkt alles goed, maar krijg ik nog steeds de melding "network unreachable" :(
Pagina: 1