Toon posts:

Kan dit als cooler op mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CPU cooler van een oude P233 MMX gesloopt en wil weten of ik die kan monteren op mijn videokaart (Diamond Viper V550 16MB AGP TNT1 kaartje) die geen actieve cooling heeft (wel dat zwart geribbeld afvoer vakje). De kaart wordt namenlijk nogal warm als ik zit te TO-en... :(

Dit is de cooler:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EEDTDDHMHHE

Alvast bedankt!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:24

The Legend

*Plop*

Lijkt me een beetje zwaar of niet? Tip: Stuur een mailtje naar Abit dat je chipset fan kapot is en je krijgt een nieuwe opgestuurd :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

vast wel maar waarom doen? als je kaartje toch nog werkt?? kans dat je iets sloopt wordt er niet kleiner op.

en mijn G2MX wordt ook best wel beetje heel warm tijdens ops but "so be it."

Grz,

Roland

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:36 schreef The Legend het volgende:
Lijkt me een beetje zwaar of niet? Tip: Stuur een mailtje naar Abit dat je chipset fan kapot is en je krijgt een nieuwe opgestuurd :)
Dat blok eronder gaat er dus af hoor, het gaat om het kleine ventilatortje bovenop, zit bevestigd met 4 schroefjes op de hoeken. Ik heb zoiets al vaker gezien, bij zo'n beetje alle videokaarten die je nu in de winkel koopt zitten ze erop! Toch?

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 11 december 2001 14:38 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Dat blok eronder gaat er dus af hoor, het gaat om het kleine ventilatortje bovenop, zit bevestigd met 4 schroefjes op de hoeken. Ik heb zoiets al vaker gezien, bij zo'n beetje alle videokaarten die je nu in de winkel koopt zitten ze erop! Toch?
JA bij alle nieuwe kaarten wel ja :) Want die worden nl. veel warmer dan de oude, en jou Viper kun je wel rekeken tot de ouderen. Als het nodig was hadden ze er echt wel een fan opgezet toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:40 schreef The Legend het volgende:

[..]

JA bij alle nieuwe kaarten wel ja :) Want die worden nl. veel warmer dan de oude, en jou Viper kun je wel rekeken tot de ouderen. Als het nodig was hadden ze er echt wel een fan opgezet toch ?
Hoe koeler hoe beter? Toch? Dat zwarte warmteafvoerblok zit n. wel al standaard op de videokaart.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 11 december 2001 14:41 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Hoe koeler hoe beter? Toch? Dat zwarte warmteafvoerblok zit n. wel al standaard op de videokaart.
Ja koeler is altijd mooier natuurlijk, maar nodig is het niet echt denk ik. Tis maar wat je leuk vind, een koude vidkaart of een herrie maken erbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:44 schreef The Legend het volgende:

[..]

Ja koeler is altijd mooier natuurlijk, maar nodig is het niet echt denk ik. Tis maar wat je leuk vind, een koude vidkaart of een herrie maken erbij :)
Maakt dat ding dan veel lawaai? Ziet er zo onschuldig uit... :D
Anders sloop ik hem eens erin en zie gewoon wat er gebeurt.

Verwijderd

jah gewoon op je videokaart-heatsink schroeven die fan. Je moet alleen ff kijken hoe je dat fannetje van spanning gaat voorzien.

Nieuwe videokaarten hebben daarvoor een aansluiting, maar deze natuurlijk niet, je zal ff een kabeltje naar je voeding moeten leggen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 11 december 2001 14:51 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Maakt dat ding dan veel lawaai? Ziet er zo onschuldig uit... :D
Anders sloop ik hem eens erin en zie gewoon wat er gebeurt.
Hoeveel mm is die fan? En of hij lawaai maakt kun je ff testen met een 12V batterij :)

Verwijderd

ander haal eerst eens die koeler van er vanaf,
die zet je vast op die standaart heatsink en kijk wat er gebeurt.

en als je er echt het volst vertrouwen in hebt dan monteer je het hele blok erop :9

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

kheb die koeler ook, niet op mn viedeokaart dan *D dat vind ik een beetje onnodig, maar hij maakt iig geen lawaai, misschien een beetje een zacht gezoem, het lijkt me ook niet nodig om op die kaart van jou een koeler te zetten hoor, maar je kan het natuurlijk altijd doen, als je nix meer te knutselen hebt :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Alles valt te monteren op een videokaart :P met een beetje epoxy moet het er zo op kunnen, dat spult werkt echt geniaal, ik heb nou een AMD-K6-2 cooler op m'n Geforceje zitten :9 met 4 ramsinks, die geven lekker veel warmte af, met een lekkere airflow in je kast blijft die zooi dan echtwel lekker koel :D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 15:15 schreef Djonnie het volgende:
kheb die koeler ook, niet op mn viedeokaart dan *D dat vind ik een beetje onnodig, maar hij maakt iig geen lawaai, misschien een beetje een zacht gezoem, het lijkt me ook niet nodig om op die kaart van jou een koeler te zetten hoor, maar je kan het natuurlijk altijd doen, als je nix meer te knutselen hebt :p
Nou, ik heb dus al speciaal voor de warmte van die videokaart een PCI-slot cooler gekocht en die onder de kaart geplaatst (met één leeg slot speling) maar deze cooler lijkt mij wat beter op de kaart te werken, niet?

Geloof me, die videokaart wordt dus ECHT warm! En ik heb de PC de hele dag aanstaan dus ik kan alle koeling wel gebruiken dacht ik zo.
Als ik de PC een paar uur aan gehad heb en ik ga TO-en komt het vaak voor dat TO ineens uit gaat en ik mijn Windows-desktop weer te zien krijg, ik denk dat dit door de warmte komt.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:36 schreef The Legend het volgende:
werkt dit :P
dan gaat mij dat ff doen :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon vastschroeven op dat zwarte kleine lummelding van je Diamondkaart. Mocht de fan uitsteken: so be it, ik heb ook een 8cm fan op 1 hoek vastgemaakt aan mn Viper2.
Pagina: 1