Toon posts:

chello (hopelijk goede forum)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden m'n computer weer eens door de mangel gehaald en alles er opnieuw opgezet. Ik heb Chello, maar rechtsonderin het IE scherm geeft hij "intranet" weer, en bij het opstarten (Win98) krijg ik een netwerkscherm (je weet wel, wachtwoord blablabla). Als ik naar volledig netwerk wil in netwerkomgeving, krijg ik een foutmelding.
Whelp!! :'(

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand iets?

Verwijderd

Moeje niet na 10 minuutjes al gaan blaten. |:( Volledig netwerk lukt bij mij zelf nooit, maar als ik rechtsstreeks naar de comp en sharenaam ga lukt 't wel. Bijv. \\debian\root

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Het zou kunnen zijn dat Chello weer eens plat ligt.
Wat ook kan zijn is dat je je kabel modem moet resetten.
Deze is nogal gevoelig voor een nieuwe installatie.
Heb je wel "automatisch IP adres verkrijgen "op je NIC aanstaan?
Anders doe je bij win98:
start=>uitvoeren=>winipcfg
daar moet dan je chello IP adres staan.
Ik neem aan dat je er maar 1 NIC in hebt?
Kaartje kapot misschien????

Verwijderd

Hoe kan hij hier posten als ie niet op internet kan? :P 't Probleem is volgens mij dat ie niet in netwerkomgeving kan browsen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chello is geen netwerk (Thuis) dus jij ziet niet de compu van de buurman in jouw Netwerkomgeving staan

Stel je maar eens voor dat alle chello gebruikers in jouw Netwerkomgeving staan :?! Zal gelijk overgaan op ADSL !

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Hey slimme surreal, goed gezien. Internet doet het wel, maar ik wil gewoon dat alles werkt zoals het moet. |:(

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

lijkt me anders wel kewl :9~

ik ga meestal naar lanparties toe om te leechen enzo.

maar als hett zo kon :9~ :9~ :9~ iedereen van chello in je netwerkomgeving.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:47 schreef ThaNetRunner het volgende:
Chello is geen netwerk (Thuis) dus jij ziet niet de compu van de buurman in jouw Netwerkomgeving staan

Stel je maar eens voor dat alle chello gebruikers in jouw Netwerkomgeving staan :?! Zal gelijk overgaan op ADSL !
lol dit heb ik echt wel gehad...

was wel een foutje van chello hebben ze na ongeveer een week dicht gezet...

maarruh netwerkomgeving duurt altijd ff (max 15 mins dacht ik) anders gewoon proberen te pingen op naam, lukt dat niet pingen op ip lukt dat ook niet ff je interne ipnrs + subnetmask hier posten

Verwijderd

Leg dan je probleem eens uit, ik kan niet uit je post afleiden dat je een netwerk hebt. Alleen dat het over Chello gaat, en dat doet het prima. Wat is het probleem dan? Het is logisch dat Volledig Netwerk een error geeft als je dat niet hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb chello, werkt goed, maar elke keer bij het opstarten krijg ik dat scherm van microsoft networking. Volgens mij staat internet als thuisnetwerk ingesteld. Ik wil nu een gewoon netwerk aanleggen en dat gaat dus niet. Plus dat IE locaal intranet weergeeft ipv internet...

Verwijderd

Wat maakt 't uit, het werkt toch? Internet Explorer geeft Lokaal Intranet aan, maar dat kan je veranderen. Klik er maar eens dubbel op en klik dan op Internet, hoppa, jij hebt internet. Dat zijn gewoon beveiligingszones. En dat netwerk scherm krijg je omdat je die windows client aan hebt staan in je network properties. Zet em uit dan, heb je het aanmeld gedoe niet meer.

Verwijderd

owwwwwwwwwwwww das heel simpel
ga in configuratiescherm naar je netwerk,
haal daar alles weg , behalve :
1) je chello netwerkkaart
2) externe toegangsadapter (bovenste laten staan,rest weg)
3) tcp/ip van de chello netwerkkaart
4) bij 3com kan het zijn dat 3com tcaddi erbij staat > laten staan !!

De rest pleite....
dus in totaal maximaal 4 dingen, het liefste maar 2 (netwerkkaart+tcp/ip)
en tadaa geen gezeik meer met start-wachtwoorden.

greetz

Verwijderd

* "Client for MS networks"
* "externe toegangs adapter
* "tcp/ip"
* "[merk] Netwerk adapter"

Als het zo staat dan kan je ook "Primaire netwerkaanmelding" op "windows aanmelding" zetten en even rebooten en tadaa ..... .

of je haalt de bovenste 2 weg en daarna rebooten ....

* "tcp/ip" - wel nodig
* "[merk] Netwerk adapter" - wel nodig
Pagina: 1