Toon posts:

Probleem met AMD. Draait niet op juiste snelheid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu weer het volgende probleem. Een herhaling in het kort van hetgeen gebeurde. Ik kocht onlangs een AMD XP voor mijn Abit KT7A. Geen V1.3 dus mijn mobo deed niks bijzonders met een XP. AMD teruggebracht, geld teruggekregen en de oude AMD TB erin. Dit is een AMD 1,33 Ghz die draaide op 1,4 Ghz.

Als ik nu mijn pc opstart ziet hij maar 1,05 Ghz en niet 1,33 Ghz. Geen probleem: bios geupdate met de nieuwste Bios voor KT7A (geen V1.3), stroom eraf, CMOS leeggehaald en de jumper goed gezet (idg 1 en 2: normal operation) en opnieuw opgestart.

In de setup kan ik dus mijn kloksnelheid aanpassen, dus ik geef netjes 1,3 Ghz op. Save to CMOS --> Yes. Opnieuw opstarten en dan gebeurt er niks meer. Systeem start niet op, krijg geen beeld.

De enige oplossing is het systeem uitzetten, CMOS resetten en opstarten maar ja: dan staat ie weer op 1,05 Ghz. What to do???

Oh ja, to make matters worse: van mijn drie 256 RAM wordt in de middelste maar 128 (in totaal 640 MB) herkend. ALs ik de overige twee 256 RAM erin plaats maak ik ook geen winst. Ik mis dus 128 MB intern geheugen.

In afwachting van de reacties..

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1.05 : 100 * 133 = ?????
zoek eens naar een mogelijkheid het mobo op 133 FSB te zetten.

En kies aub een wat nuttiger topictitel de volgende keer.

Verwijderd

geheugen prob is simpel: beetje zelf solderen!

en ik zou idd proberen om je FSB op 133 te krijgen anders heb je namelijk nog geen 1330 Mhz...

Grz,

Roland

Verwijderd

Topicstarter
Een niet nuttige titel levert bij Robbb waarschijnlijk een niet nuttig antwoord op: hij draait natuurlijk al op 133 Mhz.

Het solderen laat ik liever achterwege: die 128 MB kunnen me dan echt gestolen worden maar bedankt voor het antwoord.

Het probleem wordt nog eens bemoeilijkt door het feit dat zowel user define (133 * 11,5) als 1400 Mhz opgeven in de Set up niets oplevert. Het systeem start dan niet op en ik moet de CMOS weer leeghalen waardoor het systeem weer op 1,05 Ghz draait.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Jongen houd toch eens op met dat gebagger op elkaar, het Forum is er om vragen te stellen. (overigens moet de topic wel duidelijk het probleem weergeven) maar dan nog.

Als je dan toch niets te zeggen hebt houd dan gewoon je :X

edit:

Wat gebeurt er eigenlijk als je proc op de oude mobo zit???

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
Dan geeft ie niet meer aan dan 1100 Mhz. Een bios update wil niet werken, want mijn abit KT7A is nog voor V1.3. Dus vandaar dat ik hem maar weer heb teruggebr8

Verwijderd

gwoon terugbrenegn idd

Verwijderd

Topicstarter
Terugbrengen was gelukkig geen probleem: probleem ontstond dus pas na het terugbrengen. Weet iemand een oplossing :?
Pagina: 1