Canon EOS 80D En wat glaswerk
Plexiglas kan je gewoon bij de gamma kopen (3mm)
het heet er acrylglas
het heet er acrylglas
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
wordt toch onwijs warm?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
ik maak natuurlijk wel van die ventielatie gaatjes onder in die case wat bij een normale kast ook zit.
en natuurlijk 1 of 2 extra coolers
en natuurlijk 1 of 2 extra coolers
Tip:
zorg dat je veel rest-stukjes hebt, om te testen met boren (risico op smelten), zagen (smelten en scheuren) en lijmen (dof worden). Het spul is duur en snel verpest (met name krassen zijn erg vervelend.
Vraag: plexiglas is een isolator. Krijg je geen problemen met statische ladingen en RF straling? En "normale" case is niet voor niets van metaal en geaard?
zorg dat je veel rest-stukjes hebt, om te testen met boren (risico op smelten), zagen (smelten en scheuren) en lijmen (dof worden). Het spul is duur en snel verpest (met name krassen zijn erg vervelend.
Vraag: plexiglas is een isolator. Krijg je geen problemen met statische ladingen en RF straling? En "normale" case is niet voor niets van metaal en geaard?
Verwijderd
Ik weet niet of dit succesvol kan, maar:
Probeer het plexiglas te buigen, en niet te lijmen
• dan krijgt hij mooie ronde hoeken
• dan heb je niet van die lijmranden.
Je moet wel oppassen dat je het niet breekt.
Verder zou ik er met van die stickers die je ook wel eens op ramen ziet zitten (zodat je er niet doorheen kan kijken) een mooi figuur op maken.
Verder zou ik er met van die stickers die je ook wel eens op ramen ziet zitten (zodat je er niet doorheen kan kijken) een mooi figuur op maken.
En hier ff kijken:
http://hw.metku.net/glowpad/index_eng.html
Als je dan iets in het plexiglas krast (bijv de omlijning van je figuur) gaat het licht geven vond ik wel een cool idee.
Als je dan iets in het plexiglas krast (bijv de omlijning van je figuur) gaat het licht geven vond ik wel een cool idee.
als je wilt buigen moet je zo'n speciale gloeidraad hebben, anders breekt het plexiglas...Op dinsdag 11 december 2001 14:41 schreef tjetta het volgende:
Ik weet niet of dit succesvol kan, maar:
heb ik vroeger wel eens op school gedaan...
Ik heb het eens gezien dat ze het verwarmde boven een verwarming. Deze was niet om aan te raken, maar toen kon men er een hoek van 90 in leggen.Op dinsdag 11 december 2001 14:51 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
als je wilt buigen moet je zo'n speciale gloeidraad hebben, anders breekt het plexiglas...
heb ik vroeger wel eens op school gedaan...
Verwijderd
Op dinsdag 11 december 2001 14:50 schreef memendo het volgende:
En hier ff kijken:
Ik ga ook eens proberen of ik zo'n muismat kan fabrieken, echt sweeet
Verwijderd
Heb net een beschermkap voor een tl gemaakt door een stuk plexie met een verfafbrander te verwarmen en dan te buigen over een geschike houten balkje (met ronde kant). Gaat redelijk, maar door de grote heb ik nogal wat vervormingen in het stuk gekregen.Op dinsdag 11 december 2001 14:53 schreef Vizorium-5 het volgende:
[..]
Ik heb het eens gezien dat ze het verwarmde boven een verwarming. Deze was niet om aan te raken, maar toen kon men er een hoek van 90 in leggen.
Wat waarschijnlijk heel goed zal gaan is een mal maken voor de moeilijke hoeken en het plexie in een oven te verwarmen. Hoe warm het kan worden weet ik niet, maar 100 tot 150 graden lijkt me een redelijke waarde.
Btw het spul is wel vreselijk kras gevoelig, wat dacht je daar aan te doen?
Verwijderd
Kun je er geen super-hydrated-dynamic-coating overheen spuiten? Like GS27?Op dinsdag 11 december 2001 15:00 schreef ascii het volgende:
Btw het spul is wel vreselijk kras gevoelig, wat dacht je daar aan te doen?
dat van die randjes maakt me niet uit hoor
ik ga niet zo'n heel smelt geval maken
maar van die staties worden wil nog wel ff weten
ik ga niet zo'n heel smelt geval maken
maar van die staties worden wil nog wel ff weten
Hoe ga je die platen aan elkaar maken?
Is wel goed te doen met een alu hoekprofiel
Is wel goed te doen met een alu hoekprofiel
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
kit ofzo
en 1 groot vlak naatuurlijk met een schakelaartje ofzo