Radeon reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 11:24
Als ik met mijn club 3D radeon een 3D applicatie opstart (een spel of 3Dmark) reboot mijn pc na 30 sec automatisch. Ik ben er zelf achte gekomen dat het langer duurt voordat hij reboot als ik de resolutie lager zet maar hij blijft nogsteeds rebooten.

In mijn bios (van een epox 8kha+) staat fastwrites uit en de fsb staat gewoon nog op 133. Verder heb ik bij zo'n optie waar je hex getallen in kunt vullen de waarde op ea gezet maar niets helpt.

Het probleem komt zowel onder win 2k voor en onder win me/ 98.

Verdere onderdelen die in mijn bak zitten die van belang zouden kunnen zijn, athlon xp 1700+ soundblaster live 5.1 3com nic en 1 hdd + brander /dvd-rom.

Plz, help me want ik begin nu toch echt wanhopig te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben er zelf achte gekomen dat het langer duurt voordat hij reboot als ik de resolutie lager zet maar hij blijft nogsteeds rebooten.
Dan lijkt het probleem te liggen in de buurt van AGP, aangezien het probleem met een lagere resolutie pas later optreed wat er dus voor zorgt dat de AGP bus minder data binnen krijgt.

Heb je al geprobeerd om AGP op 2X of zelfs op 1X te zetten?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
Ik heb nog niet geprobeerd om de agp op 2x of 1 x te zetten (kan ik nu ook niet doen omdat ik op school zit). Maar het lijkt me toch logisch dat de radeon ook op agp 4 x moet kunnen werken.

Iemand anders nog suggesties. (ik gebruik b.t.w. voor alle os'en de laatste drivers voor de radeon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Misschien helemaal niks mee te maken maar ik had er nooit last van totdat ik ben gaan overclocken. Ik krijg op hoge snelheden van mijn cpu random reboots onder bijv. 3dmark of andere 'stress'-programma's. Ik kan dit verhelpen met een hogere spanning op mijn 5v lijn te krijgen. Het kan bij mij dus zijn of mijn cpu of mijn videokaart die het niet trekt bijv. Heb jij al eens getest of ie er ook uitklapt bij gebruik van een ander zwaar programma dat geen grafische dingen gebruikt verder dan je 2d-desktop.
Dus misschien heb je wel een stroom te kort in jouw systeem netzo als ik als ik te ver overclock?
Wat voor voeding gebruik je en wat zit er allemaal in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
Slechte voeding? of minder dan 300 Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
ik heb een 350W enermax voeding en verder dus 1 hdd, brander, dvd-rom, fdd, 3com 10/100 NIC, soundblaster live 5.1, club3d radeon, 3 case fans van mijn Lian-Li :) en 1 delta 80hp voor mijn proc. (mijn 5 V lijn staat trouwens op 4,83 maar dat is toch geen probleem :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Is die 4,83 in idle of onder zware belasting? Je kan motherboardmonitor gaan gebruiken (als je dat al niet doet onder windows en kijken wat ie aan geeft onder zware belasting. Als die 4,83V idle stand is dan denk ik dat jij met die spontane reboots last hebt van een te lage 5v-lijn want dan zakt die namelijk nog een stuk bij zware belasting en kapt je cpu er gewoon mee. Dit heb ik dus nu als ik momenteel verder overclock dan dat ik nu doe. Ik moet hiervoor mijn enermax nog verder modden om hem nog meer stroom te laten geven op de 5v-lijn. En het is momenteel zelfs zo dat ik hem nu stabiel heb maar als ik ook maar iets de 5Vlijn laat zakken via mijn variabele weerstand op de enermax dat ik die reboot kan oproepen (mijn 5v lijn zakt dan namelijk net iets onder de 5.00V).
Is die 4,83V idle dan zou ik je aanraden om je enermax te modden zodat je wat stroom kan pompen over de 5v-lijn. Mocht het dan nog niet opgelost zijn dan heb je iig kans dat je nog wat verder kan overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
heb ik ik mijn radeon ook gehad
ik had eerst een oem werkte alles goed
daarna probeerde ik een retail alles werkte goed
totdat ik wat aan het 3dstudiomaxen was boem mijn video signaal weg ??, muziek van winamp enzo werkte nog
opnieuwstarten geen probleem terug wat verder doen en 2 uur later boem weeral signaal weg . Toen ik daarna opnieuwstartte kreeg ik wel een melding van een radeon dat die problemen gaf. ik had ook tergelijker tijd ook mijn geheugen verandert . Dus ik steek mijn oud geheug terug en werke 1 dag goed de dag erop toen ik counter-strike aan het spelen weerl pats no signal terug opnieuw opstarten en ik wat oudere drivers errop gezet en werkte weeral zegt een 2-tal dagen goed en vanaf toen crashte mijne computer op deze driver zogezegd ati2dvg , dus ik alle drivers geprobeerd , windows opnieuw installeerd , niets hielp. Ik heb dus van miserie die oem versie terug ingestopt. en wat denkte alles werkte weer normaal . Dat nieuw geheugen terug instopt en bleef gewoon terug werken geen probleem,
toen had ik mijn BX moederbord nog, nu was mijn tweede slot kapot (alle die helpte mijne powerleap omzeep) en had ik een nieuw moederbord gekocht abit vp6 . dus ik dacht effe die retail nog maar eens proberen, en pats hetzelfde probleem maar op de site van viahardware stond een nieuwe driver voor de agp poort (vrij nieuw) en de problemen waren opgelost, agp 4x werkt nog steeds niet

en op support moet je niet rekenen bij ati, krijg je van die standaards replies : van installeer de laatste nieuwe drivers ...

en nu wilde ik in quake 3 met 2 cpu's spelen (r_smp 1)
crasht Q3 toch wel nie na 5 minuten, ik dat formulierke terug ingevuld bij ati krijg een reply van : hoe moet ik problemen oplossen met windows 98 en direct 6 & 7 ?????

ja watte

support mijn voeten ja :(
nu ben ik aan het afwijken :P

die update van die driver zou normaal wel moetten helpen

http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1

>> maar ik zie juist dat die ik gedownload heb speciaal >> voor windows xp zijn, alle dat denk ik toch, maar dit heeft mijn probleem opgelost, misschien eens op agp 2x zetten ook

ps. ik heb nu een ELSA ti200 besteld, tenminste fatsoenlijke support :)
ati is goed alleen , tis of ze geen interesse hebben in hun klanten en hun problemen. te zwijgen van hun drivers

bv counter-strike schokt in 800x600, maar in 1024 werkt het perfect , behalve als ze een rookbom gooien , dan droppen mijn frames serieus (nou ja weeral een kleine driver bug )

En nu ophouden met zeveren eh Caine :7

hopelijk werkt het

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je smoke detail omlaag gooien. zoek ff de console commandlist op en regel het, dan houd je gewoon je 99 fps in 1280x960 met 5 smoke bommen *D (ja dat hebben we even getest alhierzo, ben toch aan het werk (ahem) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
Ok, bedankt allemaal. Maar het probleem is nu dus in een keer opgehouden :?.
Ik heb namelijk voor dit probleem 3 weken gebruik gemaakt van mijn bak en toen was er geen vuilltje aan de lucht. Nu gaf hij dus 2 dagen dit probleem en nu ik net de laatste keer reboot doet hij het gewoon weer :?.

Ik snap er dus echt niks meer van maar dat zal wel aan mij liggen.(de 5V lijn zit nog steeds op dezelfde waarde en verder heb ik ook geen drivers of andere dingen veranderd.)

Misschien moeten sommige dingen gewoon een mysterie blijven :)

Nogmaals bedankt en ik denk dat ik die enermax mod toch maar ga doen.
Pagina: 1