[gf2mx] lage resolutie en strepen door het beeld

Pagina: 1
Acties:

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb echt alles al geprobeerd, maar kom er maar niet uit! :(

Ik heb sinds kort een nieuwe PC met daarin een Geforce2 MX 32 MB, prima kaartje op zich maar wel merkloos. Ik heb er windows 2000 opgezet en alles deed het naar behoren (nog geen strepen), alleen vielen de prestaties tegen tijdens het spelen van spellen. Toen heb ik er de nieuwste detonater driver opgezet, hielp nix. Toen de nieuew VIA 4in1 drivers (mobo is een A7V133), en toen kreeg ik dus m'n desktop te zien in 640x480 in 4 bits kleur!!! aarggggh... Toen maar oude drivers van windows zelf teruggezet, kon ik tenminste nog gewoon surfen.

Later heb ik Windows XP erop gezet, kreeg ik hetzelfde probleem (ik denk omdat daar ook al die nieuwe via drivers inzaten). Toen heb ik een oud intel740 kaartje erin geduwd, werkte alles ook weer perfect. Uit nood maar een nieuwe kaart gekocht > ASUS 7100 PRO. Toen geinstalled, kreeg ik weer hetzelfde probleem!!! !$^!$%!@% strepen. Het ligt dus duidelijk aan de combinatie VIA drivers en een Geforce2 MX.

Wat nu te doen :? :? Ik ben echt teneinde raad.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
KICKIN IT!

Verwijderd

Geef is wat scrrenshots PLZ

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
screenies zien er gewoon normaal uit, dus die kan ik je wel geven, maar heb je geen reet an. Ik kan straks misschien wel FF wat shots maken met webcam.

Verwijderd

Uhm toch wel driver probbie dus alles dr af en videokaartje als standaard VGA driver installen en dan de drivers terug pleuren eerst via4in1

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 20:24 schreef BrainDamage het volgende:
... eerst via4in1
maakt dat echt zoveel uit wat je eerst doet?

Verwijderd

die via 4 in 1 dingen zijn funest voor de nieuwste detonator. ik heb een gf3ti500 van hercules in mn pc wonen, en die doet het ook niet meer als ik die via driver erop gooi. alleen hangt bij mij het hele pctje, tot en met de muis an toe, hartstikkie doodski. ik denk dat je het beste met een werkende driver (je had er al ééntje toch?) kan blijven prutten tot er een werkende versie van detonators uitkomt die WEL via compatible is... of ik moet me HEEL sterk vergissen en het is niet het detonatortje wat de ellende veroorzaakt... ik heb mn gf2mx opgegraven uit mn athlon 500 en getest en die doet t ook niet met detonator (nieuwste) + via 4 in 1...

ik geef dus nvidia de schuld. foei nvidia! |:(

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
hmmpzz, toch maar w2k eropnieuw opgezet. Toen de vidkaart drivers erop van asus cd > alles liep prima ;).
Alleen als je dus gaat gamen loopt ie echt triest langzaam (10-15 frames in UT @ 800x600x32).

Maargoed, er waren weer es nieuwe VIA 4in1 drivers en die beloofden dat de nVidia probs opgelost zouden zijn, dus ik die eroverheengezet > weer mis, nu wel een hogere resolutie, maar evengoed met 4bits kleur en nog meer van die heerlijke verticale strepen door me scherm :( !!!

Is hier echt niemand die hier ook maar IETS vanaf weet???
Ik word hier nl. echt gek, een ASUS moet toch gewoon werken!!!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
^^^^^^^^^^^^^KICK^^^^^^^^^^^^^^^^^

Verwijderd

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp

kijk is of ze hier nog updates hebben.
Pagina: 1