Toon posts:

Adaptec 1502E ISA SCSI controller versus win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje, Ik heb al een jaar of 5 een scsi scanner met een adaptec 1502E ISA SCSI controller en dit heeft altijd perfect gewerkt onder win 98 en later onder win ME.
Ik draai nu sinds kort win2k, en dan gaat het helemaal fout. Ik kan de controller gewoon installeren (staat dan in m'n apparaat beheer, zonder conflicten.) Maar als ik nu probeer de scanner te vinden met een bijgeleverd progje start m'n pc opnieuw op. Ook als ik in bijv. Adobe photoshop wil scannen start 'ie opnieuw op.
Ik heb een Contest 4800 (jaja van Escom, allang failliet) scanner, ik kan hier geen andere drivers voor vinden, misschien dat iemand dus andere drivers weet die hiermee compatible zijn, of is er iets mis met de instellingen van m'n SCSI controller??

Ik hoop dat er iemand enig idee heeft , want de mijne zijn op..... :'(

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP

Nog steeds niemand een idee?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 21:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Je zou kunnen proberen de controller uit jouw systeem te halen, SP2 te installeren en dan opnieuw proberen.
Of juist niet SP2 toe te passen.

Ik heb een soortgelijk probleem met een (oudere) SCSI controller (Symbios Logic 825 Diff) waarop een tapedrive en drie disks en Win2K Pro. Direct na installatie deed alles het uitstekend, na SP2 harde crashes wat op geen enkele manier opgelost kon worden.
GA en SP1 werken prima, SP2 heeft wat updates voor de drivers aan boord die m'n controller gewoon niet slikken.

Uiteindelijk heb ik via Vraag & Aanbod een nieuwe tweedehands Adaptec controller op de kop getikt en heb ik geen enkel probleem meer. Het is mogelijk dat dit uiteindelijk ook jouw oplossing kan zijn ...

Specs ...ik doe er niets meer aan.