.... Ik weet het ook niet
Nee. Shared chipsets zijn brakke zooi als je daar wat recente games op wilt spelen. Zelfs de recente mobile dedicated video chips hebben maar een beperkte peformance ten opzichte van desktop video kaarten.Op dinsdag 11 december 2001 13:47 schreef mbvisiontt het volgende:
Kun je dan lekker gamen?
denk dat het wel enigzins afremt...maar je spellen maken geen gebruik van het geheugen. Dus Niet videogeheugen onder game play (dat geheugengebied is voor Videokaart) maar remt altijd wel ietsjes af.
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Ik denk dat je eerder aan een performance loss van tenminste 66% zit ten opzichte van een dedicated chipset. Daarbij heeft een shared chipset ook een negavieve invloed op de rest van de prestaties van de machine.
Tering... 66%?! Das niet echt toppie. Kun je op bv een ATI Mobility Rage met 8 mb op een ong. P3 800 Quaken? En dat zou op een shared geheugen videokaart met 32 Mb niet kunnen? Leek mij een groot verschil, 8 of 32.Op dinsdag 11 december 2001 14:36 schreef Sovereign het volgende:
Ik denk dat je eerder aan een performance loss van tenminste 66% zit ten opzichte van een dedicated chipset. Daarbij heeft een shared chipset ook een negavieve invloed op de rest van de prestaties van de machine.
Laat je niet gek maken door die lui hier !. Ik heb ook een laptop met shared geheugen. Ik draai unreal helemaal op maximale instellingen en gaat gewoon soepel(zonder haperingen). Ook die verhalen over Divx dat je daar een goede videokaart voor nodig hebt is DIKKE BULLSHIT. Divx draait vooral op processorkracht. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je best spellen en films (heel goed zelfs) kunt kijken op je "kleptop". Alleen de "dikke" 3d games kan je wel shaken natuurlijk.Op dinsdag 11 december 2001 14:39 schreef mbvisiontt het volgende:
[..]
Tering... 66%?! Das niet echt toppie. Kun je op bv een ATI Mobility Rage met 8 mb op een ong. P3 800 Quaken? En dat zou op een shared geheugen videokaart met 32 Mb niet kunnen? Leek mij een groot verschil, 8 of 32.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Een laptop met SiS shared video geheugen en een redelijke cpu haalt niet veel meer dan 1100 3dmarks in 3DM2000 (als ik recente benchmarks mag geloven). Een 32MB Radeon mobility haalt hier 3400, dus 3x zo snel. Als je dan weet dat de Radeon Mobility in Quake 3 zo'n 39 fps trekt in 1024x768@32, dan kun je denk ik wel ongeveer inschatten wat een shared chipset er van bakt in dit spel.
(Terzijds, Unreal is oud en grotendeels cpu afhankelijk.)
(Terzijds, Unreal is oud en grotendeels cpu afhankelijk.)
Welke Quake? Q2 zal op de Rage Mobility nog wel te doen zijn, Quake 3 zal wat moeilijker worden. Met 8 MB zul je toch vooral je texture detail en de resolutie naar beneden moeten schroeven. Meer geheugen zegt op zich niets veel, alles hangt samen. Zelfs een super chip doet niet veel als hij geen fatsoenlijke bandbreedte ter beschikking heeft.Op dinsdag 11 december 2001 14:39 schreef mbvisiontt het volgende:
Tering... 66%?! Das niet echt toppie. Kun je op bv een ATI Mobility Rage met 8 mb op een ong. P3 800 Quaken? En dat zou op een shared geheugen videokaart met 32 Mb niet kunnen? Leek mij een groot verschil, 8 of 32.
Ik bedoelde Q3 ja... Okay, die spellen zullen niet vlammen, maar al het ander werk, zoals de reeksen C&C, Myst, zulke spellen lopen dan toch wel goed of niet? FIFA 2k2 zal wel weer te zwaar worden, tenzij je detail omlaag schroeft, of?Op dinsdag 11 december 2001 15:34 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Welke Quake? Q2 zal op de Rage Mobility nog wel te doen zijn, Quake 3 zal wat moeilijker worden. Met 8 MB zul je toch vooral je texture detail en de resolutie naar beneden moeten schroeven. Meer geheugen zegt op zich niets veel, alles hangt samen. Zelfs een super chip doet niet veel als hij geen fatsoenlijke bandbreedte ter beschikking heeft.
Het klote is gewoon dat een laptop met een GF2 Go erin veels te duur wordt. Er een GF 2 Go erin zetten later, dat kan neem ik aan? En wat kost zo'n speeltje dan wel niet...
2D games zullen op een shared chipset wel lopen, maar je hoeft daar geen Max Payne of Castle Wolfenstein op te proberen (loopt zeer acceptabel op mijn Radeon!).Op dinsdag 11 december 2001 15:46 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik bedoelde Q3 ja... Okay, die spellen zullen niet vlammen, maar al het ander werk, zoals de reeksen C&C, Myst, zulke spellen lopen dan toch wel goed of niet? FIFA 2k2 zal wel weer te zwaar worden, tenzij je detail omlaag schroeft, of?
Het klote is gewoon dat een laptop met een GF2 Go erin veels te duur wordt. Er een GF 2 Go erin zetten later, dat kan neem ik aan? En wat kost zo'n speeltje dan wel niet...
Het ligt inderdaad aan het geld wat je erin kunt/wilt stoppen, hoeveel wil je eigenlijk besteden? Mijn notebook is ondertussen ook weer verouderd op grafisch gebied gezien de nieuwe vga chips die NVIDIA en ATI nu op de markt brengen. Alles is verouderd voordat je er erg in hebt.
Daarbij moet ik hier wel opmerken dat later er een nieuwe vga chip inzetten bij notebooks dus niet gaat. Je zit er aan vast totdat je een nieuw notebook koopt. Dus koop bezonnen, en weeg alles goed af!
Ik ben voor een 2ehands aant kijken. Zoals je ziet heb ik al een perfecte desktop (behalve de videokaart dan, maar die moet nog komen
). Hij is dus puur voor erbij, maar het zou leuk zijn als je evt. ook een spelletje kunt spelen op dat ding (op vakantie bv). Mocht bv Max Payne, RA2, FIFA 2k2 nou lopen op laag/middel detail dan vind ik het allang goed.
Vandaar dat ik dus geen prijs kon vinden vd GF2 Go...Op dinsdag 11 december 2001 16:00 schreef Sovereign het volgende:
Daarbij moet ik hier wel opmerken dat later er een nieuwe vga chip inzetten bij notebooks dus niet gaat. Je zit er aan vast totdat je een nieuw notebook koopt. Dus koop bezonnen, en weeg alles goed af!
Naar mijn mening zou er zo iets wel moeten komen, een soort mini agp standaard voor notebooks om zo vervanging mogelijk te maken. Dan is dat ding tenminste redelijk upgradeable!
Pagina: 1