Toon posts:

dubbel gehuegen is halve prestatie of toch nie?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij de HCC hadden ze geen 512 mb geheugen plankjes voor een leuke prijs. daarom toch maar 2* 256 gekocht (ddr ram).

is dit nu veel nadeliger voor je systeem prestaties of gaat het in XP voornamelijk om de hoeveelheid?

gr sander

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nee maakt niks uit. Hoe kom je erbij om te denken dat 't zou kunnen verschillen?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

maakt nix uit
je kan in toekomst alleen minder uitbreide

Verwijderd

Topicstarter
nvidia maakt nu bordjes waarbij het juist voordeliger is om twee stukjes geheugen te hebben. ik kan mij echter voorstellen dat het aanspreken van twee chips langer duurt dan het aanspreken van 1 chip. ik weet niet hoe dit in chipsets wordt gedaan, maar hier is wellicht wel ene oplossing voor.

nog een voorbeeld. een stukje van je programma staat op de enen plank het andere op de andere plank. twee plankjes aanspreken dus.

gr sander

Verwijderd

Topicstarter
nog andere inzichten?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het hangt van je chipset af, maar je kunt interleaven. Omdat geheugen veel trager is dan de processor kun je met interleaving er voor zorgen dat je altijd geheugen beschikbaar hebt....

Zoek maar eens op interleaving :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Het maakt in real-life nul komma nul uit als je nu 1*512 of 2*256MB hebt. Het voordel van 2*256 is dat je meer interne banken hebt en een goede open-page chipset hier iets meer profijt van zou kunnen hebben.
Wat betreft het interleaven van hele DIMM's of RIMM's, daar heb je speciale chipsets voor nodig (met minimaal twee geheugen bussen, zoals de i840/850/860, enkele ServerWorks' of nVidia's nieuwste) waarmee je de bandbreedte kunt verdubbelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1