Toon posts:

[linux] gnome meerdere achtergronden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben met Linux wat aan het prutsen, en wilde onder gnome meerdere achtergronden gebruiken, dus per desktop een andere.
Systeem: duron700, gf2mx, mandrake8.1, gnome (1.4? de standaard bijgeleverde), sawfish winmanager (dacht ik)

Nou ging dat met kde gemakkelijk, maar ik ben gnome aan het uitproberen, dus ik wil weten hoe ik het moet instellen, tenzij het gewoon niet kan,...
Wie weet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand?? :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmm. gnome heeft toch ook een config manager? Volgens mij zou het daarmee wel moeten kunnen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik zou het hier niet vragen als ik zelf niet al tijden aan het prutsen was geweest. (en aan 't searchen/googelen enzo)

In gnome->config manager kan je je window manager kiezen, je themes en je background etc.
Als je bij Background gaat kijken, kan je er maar 1 kiezen, en bovendien is er een optie 'let gnome manage the background'.
Als ik die uitzet, blijft de laatstgekozen background staan, of hij gaat weg (lekker consistent ook),... maar veranderen ho maar:
De window manager geeft (in dezelfde config manager) ook de keuze voor backgrounds (bij workspaces instellingen), echter, daar kan je wel meerdere files aanwijzen, maar niet zeggen voor welke background.
Bovendien staat er iets van: <command to set background>
en wat ik daar moet invullen weet ik ook niet.
Daarnaast doet het niets, ...

Als ik gnome de achtergrond niet laat regelen, verandert er niets, hoe ik ook met die workspace settings van de windowmanager aan het proberen sla.... :(

Waar zijn overigens al die "Gnome Rulz" helden? Kunnen die niet ff een handje helpen? Plies?

Of kan het gewoon niet met gnome?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
'tuurlijk kan het met Gnome, Mandrake levert Gnome zo zelfs standaard uit: elke desktop een ander belachelijk pinguinetje. ;)

De meerdere desktops stel je in met je Windowmanager (in mijn geval Enlightenment), en daar kies ik dus ook per desktop een achtergrond (simpelweg met rechts op je achtergrond klikken, en dan 'Desktop Background Setting' kiezen).

Persoonlijk vind ik virtuele desktops veel makkelijker, maar da's een kwastie van smaak denk ik. Je kan niet per virtuele desktop een andere achtergrond kiezen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, helaas werkt het niet,...

als ik dat aanklik, opent het Control centre, bij de gnome background instellingen.
Dan kan ik wel iets anders kiezen, maar wat ik dan kies, wordt de achtergrond voor al mijn workspaces.

Iemand een ander idee?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 12 december 2001 19:30 schreef aRTee het volgende:
Dan kan ik wel iets anders kiezen, maar wat ik dan kies, wordt de achtergrond voor al mijn workspaces.
Laat ik het zo zeggen : Gnome kan dat _wel_, maar dan moet Sawfish het wel ondersteunen * moto-moi gebruikt geen Sawfish, dus ik kan het niet voor je controleren..Enlightenment ondersteund dit wel... * moto-moi draait, je raadt het al : Enlightenment :D

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik al, daarom heb ik gisterenavond Enlightenment geinstalleerd,...
Helaas werkten niet alle buttons (bv rechtermuisklik op achtergrond gaf nog het oude menu) en dus kon ik niet bij de achtergrond instellingen.
Misschien had ik moeten herstarten (X)....
Ik was alleen iets nieuwsgieriger naar de nieuwe versie van Xine, om te zien of de problemen (haperen en stotteren) van 0.9.5 en 0.9.6 weggewerkt waren in 0.9.7 (ze zijn er ook niet in 0.9.4 tenslotte), en ik moest mijn vakantie voorbereiden, en dat vond ik uiteindelijk toch belangrijker... :)

Ik denk inderdaad dat je gelijkt hebt, na het zien van de Enlightenment begeleidende intro, dat het dus aan sawfish ligt/lag.

Dus bedankt voor de info, nu weet ik tenminste hoe ik het moet doen. Alvast de beste wensen en prettige dagen enzo... ;)
Pagina: 1