Bedriegers & slachtoffers van vraag&aanbod

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:44
Ik las een paar dagen geleden een bericht bij vraag&aanbod. Dit ging over iemand die wilde waarschuwen voor een bedrieger. Daarbij stond het bankrek.nummer vermeld, en een hotmail-adres. Je raadt het al, vooruit betalen, maar niks versturen. Dit topic is helaas weggehaald.

Ik ben toch even gaan zoeken en ben achter de echte naam en zijn adres gekomen. Ik weet niet of ik die mag plaatsen, anders doe ik dat nog wel. >:)

Ik ben wel van mening dat dit gewoon gepubliceerd moet worden uit veiligheid van alle Tweakers onder ons :) en om die bedriegers tegen te gaan!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:57

Neoz

Neoz & Hobbes

Eigenlijk heel erg triest dat je met zulke dingen nog moet gaan bedriegen en vooral hiet op t.net doe het lekker op koninginnedag op een rommelmarkt maar niet hier :(

Serve The Humanity , Be Server

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

[topic=343516/1/50]

Waarschijnlijk bedoel je dus de post van mij in TFF.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen :?

de vraag en aanbod posting

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Het is geen goed idee om NAW gegevens en beschuldigingen op het forum te plaatsen. Ik raad je aan aangifte te doen bij de politie en eventueel civiel de schade te claimen. Tweakers.net is geen partij in deze en wil dat ook niet worden. Het gebruik van V&A geschied geheel op eigen risico, door zowel de koper als verkoper.

Los daarvan is het natuurlijk nooit slim om bij grote berdagen vooruitbetalingen te doen. Geef dan die 25 piek extra uit aan rembours, maar als je de meeste zekerheid wilt, ga dan zelf de spullen halen. Dan weet je met wie je zaken doet.

Natuurlijk begrijp ook ik dat dat niet altijd werkt of mogelijk is. Een service als tripledeal kan een hoop gedoe voorkomen.

• Smarron
Op dinsdag 11 december 2001 13:57 schreef gellie het volgende:
[topic=343516/1/50]

Waarschijnlijk bedoel je dus de post van mij in TFF.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen :?

de vraag en aanbod posting
Die bedoel ik inderdaad! Ik heb zijn naam zoals die ingeschreven staat bij de bank, ook zijn adres. Ik probeer nog even zijn telefoonnummer op te zoeken.

Misschien kunnen we een soort zwarte lijst maken met zulke trieste mensen!

Verwijderd

Maar wat heb jij hieraan ??
Je hebt niet eens iets bij die gozer gekocht.
Niet dat ik het geen bullshit vind hoor... daar niet van.

Om hier nou meteen een zwarte lijst van te maken !! :s

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik haal altijd op na werkend dingen gezien te hebben, tenzij iets gratis is.

Wil iemand daar niet in mee->geld terug regeling bedingen
wil die dat ook niet ->niet vertrouwen->niet doen.

En ALTIJD telefoon nummers vragen voor je op pad gaat. Geen telefoonnr is niet ophalen. Wel telefoonnr is iemand kunnen terug traceren in geval van bedrog.

Mij nog niks overkomen en al een hoop gezeik voorkomen. Regelmatig gehad dat iemand pissig werd als je vroeg of die een monitor even aan het werk wilde zetten voor ik hem zou betalen. Dat is nooit zuivere koffie denk ik dan.

Update:
Als ik verkoop ook altijd werkend te zien (tenzij duidelijk vermeld dat het niet werkt, maar ik niet weet waarom niet), geen post en boter bij de vis :)

ieeeepppppp :P

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Iets kopen via v&a wilt niet zeggen dat t.net er voor garant staat, ze erbij te betrekken is dan niet de slimste manier, maar ik snap je wel. Ik zou het namelijk ook gewoon doen. t.net mag die gast van mij gewoon bannen. Het is tenslotte ook misbruik van een service.

Bij fraude gewoon aangifte bij politie doen, leert ie het meteen af.

Het is niet slim om iets te kopen en dan vooraf te betalen. Wat een onzin, het kost de persoon die het verkopen wilt, niets meer dan de moeite om het te posten. Onder rumbours is dus geen probleem. afhalen kan iets moeilijker zijn, maar dan nog. Liever dat dan vooruit betalen. Ik heb het ook gedaan hoor. Het is makkelijk, betaal maar eerst, dan stuur ik het wel op.. Maar.. rumbours is echt de oplossing. En eerlikheid duurt het langste. Jammer dat er altijd mensen zijn die het verpesten willen voor de rest.

Fijn dat je het dus even te vorens vroeg, ipv meteen zo een persoon zwart te maken, zonder te weten of hij wel excuusje had ivm niet betalen.

http://mrfloris.com

• Smarron
Op dinsdag 11 december 2001 15:03 schreef xiphoid het volgende:

Fijn dat je het dus even te vorens vroeg, ipv meteen zo een persoon zwart te maken, zonder te weten of hij wel excuusje had ivm niet betalen.
Nee, zomaar gegevens op internet zetten doe ik niet. Diegene is wel fout, maar heeft ook het recht om stiekem te frauderen ... :D Ik probeer wel contact op te nemen met de gedupeerde zelf. Hij reageert alleen niet meer. Dus Gellie, reageer even! Laat je emailadres ofzo even achter.

Het hele vraag&aanbod is op eigen risico. Ik heb ook eerst gestort, gelukkig ook wat ervoor ontvangen. Maar zelf kijken of onder rembours is inderdaad de beste en veiligste manier.

Jammer dat sommige mensen hier misbruik van maken.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Johoo :) ik reageer :)
Lees effe goed die posting op /TFF door :) ik heb die reactie alleen aangeven op /TFF of zie mischien die persoon in kwestie zouden kunnen helpen, of ze er wat mee zouden kunnen doen.
Maar als je leest zie je ook dat de crew daar weinig aan kan doen.
Je moet dus contact opnemen met diegene die het plaatste in V&A.
In dit geval Ericsamba hoop dat de link werkt

typoz |:(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Smarron
Sorry, had even niet goed gelezen, thanx.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit hoort wel in TFF :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het is inderdaad heel erg jammer dat er misbruik van gemaakt wordt, maar wij kunnen en er helaas erg weinig doen om het te voorkomen. Nog erger voor de slachtoffers is dat we er ook niets tegen kunnen beginnen achteraf. Zwarte lijsten maken en bannen hoor je mensen wel roepen, maar een nieuwe account is zo gemaakt. Aangifte doen bij de politie is de enige optie die er is, en die kunnen en willen wij als medium niet op ons nemen.

Je kunt het beste gewoon heel voorzichtig zijn (telefoonnummers / NAW gegevens uitwisselen, werkend zien voor je koopt etc.) voor je iets (duurs) aanschaft.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1