Toon posts:

INSERT INTO onder Sql Server

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ff andere vraag:

- Hoe ziet een insert query voor SQL server eruit?
- Kan ik onder SQL server in de insert query een extere database aanspreken?

[niet meer nodig mode]

INSERT INTO PSRBusinessRelation IN 'c:\cc\database\access\cc.mdb' SELECT * FROM PSRBusinessRelation

Dit statement voer ik uit onder SQL Server 7. Nu krijg ik de foutmelding Incorrect syntax near keyword IN!

En toen?? De tabellen zijn identiek...wie kan me helpen?

[/niet meer nodig mode]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 13:00 schreef DjMisterY het volgende:
IN 'c:\cc\database\access\cc.mdb'
Dat klinkt als een gare Access constructie. Lijkt me redelijk logisch dat dat in MSSQL niet werkt eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:02 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat klinkt als een gare Access constructie. Lijkt me redelijk logisch dat dat in MSSQL niet werkt eigenlijk.
Ok ok..het gaat alsvolgt. Ik roep deze vanuit Access aan maar deze is verbonden met de SQL Server. Access voor de interface snappie.

- Maar hoe kan ik et beter doen dan?
- Is er een mogelijkheid om onder SQL Server in een externe Access database te schrijven?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom gebruik je MSSQL als je naar Access tabellen wilt schrijven? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:09 schreef Onno het volgende:
Waarom gebruik je MSSQL als je naar Access tabellen wilt schrijven? :?
Ik moet bestaande data uit een SQL Server database halen en dat importeren in een Access database..oa voor lokaal gebruik. Maar je hebt dus geen antwoord op mn vragen??

edit:

Dit moet dmv een druk op de knop zodat wanneer men de nieuwste dat lokaal wil hebben er niet veel voor hoeft te doen. Want ik weet ook wel dat het gewoon kan via data importeren maar ja..das weer te moeilijk voor sommige mensen en dat duurt te lang.

Verwijderd

vergeef me als ik het niet helemaal begrijp, maar waarom leg je in de Acces db geenODBC koppeling naar de SQL-server? Als gebruikers de juiste toegang hebben op je gegevens kunnen ze in de Acces db zonder zelfs eerst op een knop te hoven knallen, toch direct de laatste data zien :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
PFFFF wel eens van dts gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:59 schreef raptorix het volgende:
PFFFF wel eens van dts gehoord?
Tuurlijk, maar dat is te ingewikkeld voor mensen die alleen maar weten hoe ze de pc aan moeten zetten en weten hoe ze met een relatiepakket moeten werken..snappie :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:58 schreef Sikko2go het volgende:
vergeef me als ik het niet helemaal begrijp, maar waarom leg je in de Acces db geenODBC koppeling naar de SQL-server? Als gebruikers de juiste toegang hebben op je gegevens kunnen ze in de Acces db zonder zelfs eerst op een knop te hoven knallen, toch direct de laatste data zien :?
Ok dat weet ik, maar het moet echt geimporteerd worden omdat er lokaal (dus zonder netwerk) gebruik gemaakt moet worden van deze database.

BTW: Deze wordt overigens niet gewoon in Access gelezen maar daar hangt nog een relatiepakket overheen.

Verwijderd

Echt vaag dit....
Je hebt een ODBC-koppeling naar sql-server-database?
Maak dan ook een koppeling naar die database op de c-schijf. Dan heb je twee soorten gelinkte tabellen (een naar sql-server en een naar een access database).
Lijkt me dat het dan wel lukt he? Zoniet...geef je nog een hint...toevoeg-query...als het dan nog niet lukt...vraag beter stellen of ander vak kiezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Laat allemaal maar..

Ff andere vraag:

- Hoe ziet een insert query voor SQL server eruit?
- Kan ik onder SQL server in de insert query een extere database aanspreken?

Verwijderd

Vage vent...
Als je nu gewoon eens zegt wat je wilt en wat er precies niet lukt. Nu stel je exact dezelfde (wazige) vraag als net, maar dan andersom. Als je in de access-database gegevens wilt toevoegen, is dit het eenvoudigst te doen vanuit Access. Zeker als je bedenkt dat je in Access gewoon tabellen kunt koppelen uit een andere database (sql-server bijvoorbeeld.)
Wat lukt er nu precies niet??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 15:43 schreef Joshua30 het volgende:
Vage vent...
Als je nu gewoon eens zegt wat je wilt en wat er precies niet lukt. Nu stel je exact dezelfde (wazige) vraag als net, maar dan andersom. Als je in de access-database gegevens wilt toevoegen, is dit het eenvoudigst te doen vanuit Access. Zeker als je bedenkt dat je in Access gewoon tabellen kunt koppelen uit een andere database (sql-server bijvoorbeeld.)
Wat lukt er nu precies niet??
Koppelen mag juist niet want wanneer men op locatie gaat werken dus zonder netwerk dan werkt die koppeling ook niet meer. Waar ik dit allemaal voor moet weten is dat ik in Access iets wil maken waar ik dmv 1 druk op de knop alle tabellen geimporteerd krijg uit de SQL Server in een Access db. Dus gewoon via code en niet via allerlei importeer wizards want dat is te technisch voor die mensen!

Misschien dat et zo een beetje duidelijk is...:?

Verwijderd

Ja, het begint langzaam duidelijk te worden. Alleen...
1) Je zegt dat een koppeling niet kan omdat de mensen op lokatie werken. a) dan kunnen ze natuurlijk nooit de gegevens ophalen van sql-server. B) dat is toch geen probleem, op lokatie werken ze niet met de sql-server tabellen, maar met de access tabellen, toch?
2) Je zegt dat ze met een druk op de knop de gegevens vanaf sql-server ,moeten inladen in de access tabellen? Hoe kan dat als er geen verbindin gis met de sql-serevre (zie 1)).

Volgens mij wil jij dat de mensen op kantoor de meest recente gegevens vanaf het netwerk ophalen (sql-server), zodat ze daar mee kunnen werken als ze niet meer op kantoor zijn??
Maar moeten ze, als ze gegevens toevoegen/wijzigen ook de gegevens terugzetten naar sql-server? Zo ja, dan lijkt het op replicatie, zoek daar maar eens op in de help...
Zo nee, gewoon de tabellen allemaal koppelen in de access-applicatie, de koppeling op lokatie zal dan niet werken, maar dan kunnen ze toch niet synchronizeren (even foutmelding mooi afvangen), maar op kantoor zal de koppeling wel werken en kunnen ze de synchronisatie-functie wel gebruiken...
ALs het niet lukt..ik ben te huur...haha... :)
Pagina: 1