Toon posts:

[Javascipt] OnClick wordt niet opgepakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende script geschreven dat op basis van de extensie van een document in een ander frame wel of niet een link laat zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script language="Javascript">
DocumentUrl   = window.parent.CONTENT.location.toString()
DocumentExt  = DocumentUrl.substring(DocumentUrl.lastIndexOf('.') + 1,DocumentUrl.length)
ExtArray     = new Array("doc","xls","pdf","ptt","rtf","txt","csv","mpp")
a       = ExtArray.length

for (i = 0; i <= a-1; i++)
   { if (ExtArray[i]==DocumentExt) {document.write('<a href="' + DocumentUrl + '" OnClick="Javascript:alert("Please use right click and \'\'save target as\'\' to save the file.");return false;">Save</a> | ')}
   }
</script>

Als de gebruiker klikt met de linker muisknop moet hij/zij een melding krijgen dat ze het document kunnen downloaden middels rechter muisknop en save-as. Het doorsturen naar de gekoppelde link moet worden tegengehouden.

De browser pikt de OnClick niet op, ik zie het echter even niet meer....

Verwijderd

Volgens mij moet je binnen de string van de onclick de dubbele quotes in de string ook even escapen, net als de single quotes.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Op dinsdag 11 december 2001 13:10 schreef cruesli het volgende:
Volgens mij moet je binnen de string van de onclick de dubbele quotes in de string ook even escapen, net als de single quotes.
Nee hoor :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Maar als de topicstarter nou ff de html post die na het scrippie is gegenereerd, kun je zo achterhalen wat er fout gaan |:(

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
OnClick="Javascript:alert("Please use right click and \'\'save target as\'\' to save the file.");"

let op het door elkaar gebruik van de dubbele quotes:
de waarde van de onclick-attribuut is in dit geval "Javascript:alert(" en verder niet, dat gaat mis;

maak ervan:
code:
1
OnClick="Javascript:alert(\'Please use right click and \\\'save target as\\\' to save the file.\');"

de enkele quotes bij 'save target' zijn nu dus dubbel escaped

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:13 schreef RM-rf het volgende:
maak ervan:
code:
1
OnClick="Javascript:alert(\'Please use right click and \\\'save target as\\\' to save the file.\');"

de enkele quotes bij 'save target' zijn nu dus dubbel escaped
Yep!
Pagina: 1