Toon posts:

Positief/Negatief reactie "Terratec SixPack 5.1+"

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geluid super zacht !

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
:?

Verwijderd

Ik was in eerste instantie ontevreden overde kaart. Had veel problemen in win98 met het geluid in games. (Had iets met WDM drivers te maken ofzo, deze worden niet goed door win98 ondersteund)
Ik heb de kaart nu in win-ME en win-XP draaien en ik moet zeggen dat het nu perfect werkt allemaal. Geluid bij games en DVD films is erg mooi en er is vrijwel geen ruis te horen. Van zacht geluid heb ik geen last als je de kaart maar goed configureerd.

Ik ben dus zeer :) met de kaart

Verwijderd

Topicstarter
Goed configureren? Euh, hoe? TIP? plz?

Ik heb alles op z'n hardst staan, maar vreselijk zachtgeluid -vooral door oortelefoon- . Bij active speakers kan 'k al opboosten, maar oortelefoon heeft dat dus niet.
Op donderdag 13 december 2001 10:54 schreef KHdV het volgende:
Ik was in eerste instantie ontevreden overde kaart. Had veel problemen in win98 met het geluid in games. (Had iets met WDM drivers te maken ofzo, deze worden niet goed door win98 ondersteund)
Ik heb de kaart nu in win-ME en win-XP draaien en ik moet zeggen dat het nu perfect werkt allemaal. Geluid bij games en DVD films is erg mooi en er is vrijwel geen ruis te horen. Van zacht geluid heb ik geen last als je de kaart maar goed configureerd.

Ik ben dus zeer :) met de kaart

Verwijderd

Ik gebruik zelf geen koptelefoon, maar ik neem aan dat je hem op de line-in/koptelefoon-uit hebt aangesloten op de kaart. Hiervoor moet je een jumper (jp1) op de kaart in de goede positie zetten.
Je hebt het over een oortelefoontje, maar heb je misschien ook al eens eens een gewone koptelefoon geprobeerd?
Hoeveel speakers heb je aangesloten. Ik heb nogal wat moeite gehad om mijn achterste speaker sop het goede volume te krijgen. Stond niet echt lekker beschreven in de handleiding.
Als ik hier alles op vol zet krijg ik echt ruzie met de buren!!
B-)

Verwijderd

Heb je samen met de drivers ook het "control panel" van Terratec geinstalleerd? Deze zijn nodig om alles goed in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, ik heb de control panel geinstalleerd.

Voor zover ik kan herinneren (zit nu op werk :O ) heb ik m'n oortelefoon/koptelefoon aangesloten op de speaker-out, ofwel: front speaker.

Normaals, aan m'n oortelefoon ligt 't echt niet, want wanneer ik 't aansluit aan pc met integrated soundchip enabled, is 't geluid keihard, om doof van te worden.

KHdV, waarom mote ik JP1 goedzetten eigenlijk (zal vanavond ff de superdunne-handleiding ff bijpakken).

ps. ik gebruik alleen maar front speakers. Kocht de kaart meer voor z'n super coole digitale in-en-uitgang :p

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 09:47 schreef STOP het volgende:
Voor zover ik kan herinneren (zit nu op werk :O ) heb ik m'n oortelefoon/koptelefoon aangesloten op de speaker-out, ofwel: front speaker.

KHdV, waarom mote ik JP1 goedzetten eigenlijk (zal vanavond ff de superdunne-handleiding ff bijpakken).

ps. ik gebruik alleen maar front speakers. Kocht de kaart meer voor z'n super coole digitale in-en-uitgang :p
De Line out (front speakers) is niet versterkt en dus ongeschikt voor een koptelefoon. Voor een koptelefoon moet je dus de Line-in/headphone in/uitgang gebruiken. De jumper moet je omzetten om een keuze te maken tussen een van deze twee mogelijkheden. Op de bijgeleverde CD staat een handleiding van een pagina of tachtig, hier staat het in.

Verwijderd

Topicstarter
Oohhh...niet aan gedacht... De reden waarom ik OOK front speakers gebruik voor m'n oortelefoon is omdat ik vanaf de geluidskaart een audio(extentie)kabel van 10 meter aan hebt hangen, aan het einde van deze kabel sluit ik m'n speakers óf oortelefoon.

dank je.
Op dinsdag 18 december 2001 23:46 schreef KHdV het volgende:

[..]

De Line out (front speakers) is niet versterkt en dus ongeschikt voor een koptelefoon. Voor een koptelefoon moet je dus de Line-in/headphone in/uitgang gebruiken. De jumper moet je omzetten om een keuze te maken tussen een van deze twee mogelijkheden. Op de bijgeleverde CD staat een handleiding van een pagina of tachtig, hier staat het in.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op maandag 17 december 2001 20:53 schreef KHdV het volgende:
Ik gebruik zelf geen koptelefoon, maar ik neem aan dat je hem op de line-in/koptelefoon-uit hebt aangesloten op de kaart. Hiervoor moet je een jumper (jp1) op de kaart in de goede positie zetten.
Je hebt het over een oortelefoontje, maar heb je misschien ook al eens eens een gewone koptelefoon geprobeerd?
Hoeveel speakers heb je aangesloten. Ik heb nogal wat moeite gehad om mijn achterste speaker sop het goede volume te krijgen. Stond niet echt lekker beschreven in de handleiding.
Als ik hier alles op vol zet krijg ik echt ruzie met de buren!!
B-)
hoe heb je die achterste speakers dan op normaal volume gekregen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

een topicje daarover lijkt me wel voldoende.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.