Ik ben al een tijdje bezig met een php forum (url zeg ik nog ff nie) maar nu wil ik aan jullie vragen of jullie nog dingen weten die er echt in moeten komen.
Ik denk dat een forum zoals dit UBB goed te gebruiken is, dus als je iig de functionaliteit van UBB nabouwt dan zit je al goed.
Je zou je daarna kunnen onderscheiden van andere fora door wat extra handigheidjes in te bouwen. Wat ik leuk zou vinden aan een forum is zo'n instant messaging-systeem, waarbij je berichtjes kunt sturen aan andere members die op dat moment op het forum zijn. Verder zou je een mogelijkheid in kunnen bouwen om files tot een bepaalde grootte op een forum te zetten (als je HD-ruimte overhebt op de server tenminste
). Zoiets heb ik eens gezien op een 'getweakte' UBB.
Je zou je daarna kunnen onderscheiden van andere fora door wat extra handigheidjes in te bouwen. Wat ik leuk zou vinden aan een forum is zo'n instant messaging-systeem, waarbij je berichtjes kunt sturen aan andere members die op dat moment op het forum zijn. Verder zou je een mogelijkheid in kunnen bouwen om files tot een bepaalde grootte op een forum te zetten (als je HD-ruimte overhebt op de server tenminste
). Zoiets heb ik eens gezien op een 'getweakte' UBB.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
>Wat ik leuk zou vinden aan een forum is
>zo'n instant messaging-systeem, waarbij je
>berichtjes kunt sturen aan andere members
>die op dat moment op het forum zijn.
HTTP is een niet-persistent protocol. De gebruiker vraagt iets op, de server stuurt het terug en de verbinding sluit. Hierdoor is het niet mogelijk om vanaf de server-side events naar de client toe te triggeren. (want deze zijn er namelijk niet als ze meteen weer gesloten worden). Wat wel zou kunnen is dat elke forum-page een java-applet opened (of als hij open is, doet hij dat dus lekker niet
) en die als persistent-connectie openhouden (dat kan namelijk wel). Dan zou je messaging wel kunnen, maar ik weet niet of het wel iets handigs is.. (alhoewel het wel leuk is om te kunnen zien wie er op dat moment de pages aan het opvragen is (ip nummer, en eventueel via de user-koekjes)).
>zo'n instant messaging-systeem, waarbij je
>berichtjes kunt sturen aan andere members
>die op dat moment op het forum zijn.
HTTP is een niet-persistent protocol. De gebruiker vraagt iets op, de server stuurt het terug en de verbinding sluit. Hierdoor is het niet mogelijk om vanaf de server-side events naar de client toe te triggeren. (want deze zijn er namelijk niet als ze meteen weer gesloten worden). Wat wel zou kunnen is dat elke forum-page een java-applet opened (of als hij open is, doet hij dat dus lekker niet
) en die als persistent-connectie openhouden (dat kan namelijk wel). Dan zou je messaging wel kunnen, maar ik weet niet of het wel iets handigs is.. (alhoewel het wel leuk is om te kunnen zien wie er op dat moment de pages aan het opvragen is (ip nummer, en eventueel via de user-koekjes)).
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
je kan met een server side script volgens mij gewoon in een wachtlus hangen en in een databasetabel kijken of er een message binnenkomt. Als dat gebeurt een nieuw windootje openen, message erin en klaar.
Lijkt me dat dat wel moet kunnen zonder java hoor.
Lijkt me dat dat wel moet kunnen zonder java hoor.
Hou je ook eventjes rekening met het aantal mensen dat op zo'n board zit? 
Verder is dat nogal link, omdat niet alleen de server een timeout kan genereren maar ook de client (Interfret exploding en netschaap dus).. Hoe stuur je een message? Hoe zend je zelf een message terug? Dat kan allemaal niet in 1 lange wachtlus.. het is dus een stukje complexer dan een simpele wachtlus..
(trust me.. ik zit zelf tegen hetzelfde probleem aan te hikken voor een project op het werk, en we hebben nog steeds niet een goede oplossing hiervoor gevonden)...

Verder is dat nogal link, omdat niet alleen de server een timeout kan genereren maar ook de client (Interfret exploding en netschaap dus).. Hoe stuur je een message? Hoe zend je zelf een message terug? Dat kan allemaal niet in 1 lange wachtlus.. het is dus een stukje complexer dan een simpele wachtlus..
(trust me.. ik zit zelf tegen hetzelfde probleem aan te hikken voor een project op het werk, en we hebben nog steeds niet een goede oplossing hiervoor gevonden)...
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
We hebben hier al eens een discussie over gehad. Kwamen wel leuke ideeën boven.
Je zou kunnen aannemen dat iedereen die de laatste x (bijv 10) seconden iets op het forum gedaan heeft (pagina geopend ofzo) op dit moment op het forum aanwezig is. Om ervoor te zorgen dat een bezoeker ook minstens één keer per x seconden een pagina opvraagt, kun je je forum in twee frames splitsen. Eén met een hoogte van 0 pixels (onzichtbaar dus) en met een pagina erin die elke x seconden een autorefresh uitvoert.
Op www.phpwizard.net hebben ze een IRC layer gemaakt voor PHP (errug cool), misschien kun je daar ook iets mee...
Je zou kunnen aannemen dat iedereen die de laatste x (bijv 10) seconden iets op het forum gedaan heeft (pagina geopend ofzo) op dit moment op het forum aanwezig is. Om ervoor te zorgen dat een bezoeker ook minstens één keer per x seconden een pagina opvraagt, kun je je forum in twee frames splitsen. Eén met een hoogte van 0 pixels (onzichtbaar dus) en met een pagina erin die elke x seconden een autorefresh uitvoert.
Op www.phpwizard.net hebben ze een IRC layer gemaakt voor PHP (errug cool), misschien kun je daar ook iets mee...
Verwijderd
Over zo'n messaging gedoe is al eens een topic geweest aan de hand van een skate site die dat had geimplementeerd. het werkte met php en mysql geloof ik. ergens op de site was er een frame verstopt wat gewoon elke X seconde refreshed.
Stel dat je het frame om de 5 seconde laat refreshen.. elke keer als je refreshed wordt je naam in een tabel gezet met de daarbij behorende tijd. Tevens wordt er dan iedere keer als de frame refreshed gekeken naar alle namen in de tabel waarvan de tijd binnen de Huidige tijd+5+marge seconden ligt, om zo te bepalen wie er nog online zijn.
Verder kan je in de tabel met de naam en de tijd ook een bericht kolom maken, je leest iedere keer deze kolom, als deze gevult is.. pleur dit bericht in een popup en delete bericht.
Damn you tomato
Stel dat je het frame om de 5 seconde laat refreshen.. elke keer als je refreshed wordt je naam in een tabel gezet met de daarbij behorende tijd. Tevens wordt er dan iedere keer als de frame refreshed gekeken naar alle namen in de tabel waarvan de tijd binnen de Huidige tijd+5+marge seconden ligt, om zo te bepalen wie er nog online zijn.
Verder kan je in de tabel met de naam en de tijd ook een bericht kolom maken, je leest iedere keer deze kolom, als deze gevult is.. pleur dit bericht in een popup en delete bericht.
Damn you tomato
>Stel dat je het frame om de 5 seconde laat
>refreshen..
SNIP
>iedere keer deze kolom, als deze gevult
>is.. pleur dit bericht in een popup en
>delete bericht.
Dat zou een oplossing zijn jah. Ik ben alleen bang dat daardoor een beetje server met site al oververhit door raakt maar dat is een kwestie van uitproberen. Verder heb je het hier over polling. Iets wat nu niet echt geaccepteerd word als "oplossing". Polling veroorzaakt namelijk best wel veel traffic op den duur en geeft percentueel weinig informatie terug (denk maar eens naar het om de 5 seconden je mail checken en elke keer niks nieuws in je mailbox vinden).
De beste oplossing zou zijn om het te pushen (server geeft het aan wanneer iemand online komt, of offline gaat). Maar dan zit je weer met je http-limitaties..
Maar je poll-oplossing (zoals ik hem dan maar noem
) zou best wel kunnen werken denk ik. (ik weet niet of zoiets al ergens draait?).
>refreshen..
SNIP
>iedere keer deze kolom, als deze gevult
>is.. pleur dit bericht in een popup en
>delete bericht.
Dat zou een oplossing zijn jah. Ik ben alleen bang dat daardoor een beetje server met site al oververhit door raakt maar dat is een kwestie van uitproberen. Verder heb je het hier over polling. Iets wat nu niet echt geaccepteerd word als "oplossing". Polling veroorzaakt namelijk best wel veel traffic op den duur en geeft percentueel weinig informatie terug (denk maar eens naar het om de 5 seconden je mail checken en elke keer niks nieuws in je mailbox vinden).
De beste oplossing zou zijn om het te pushen (server geeft het aan wanneer iemand online komt, of offline gaat). Maar dan zit je weer met je http-limitaties..
Maar je poll-oplossing (zoals ik hem dan maar noem
) zou best wel kunnen werken denk ik. (ik weet niet of zoiets al ergens draait?).
JayTaph> hoe denk je dat een webbased chat als bv. de ranzige ilse chat (chat.ilse.nl) werkt? HTTP (vanaf v1.1 daggik) kan wel degelijk persistent connecties aangaan. (Apache's KeepAlive.)
Als je je webserver dan zo instelt dat ie de verbinding niet dichtgooit kan je rustig van alles naar de browser blijven sturen. Via een framepje kan je dan ook weer van alles náár de server sturen etc. Tis welliswaar extreem brak, maar het kán wel.
Hmm kvraag me af of 't wel met http te maken heeft, volgens mij heeft hun webserver gewoon geen timeout oid.
Als je je webserver dan zo instelt dat ie de verbinding niet dichtgooit kan je rustig van alles naar de browser blijven sturen. Via een framepje kan je dan ook weer van alles náár de server sturen etc. Tis welliswaar extreem brak, maar het kán wel.

Hmm kvraag me af of 't wel met http te maken heeft, volgens mij heeft hun webserver gewoon geen timeout oid.
Zo een soort probleem heb ik dus ook. Heb een chatbox gemaakt: PHP/MySQL/Flash. Net als het asp voorbeeldje wat standaard bij flash zit maar dan op mijn eigen manier;
Het is een flash movie die iedere 5 seconden een query uitvoert waar ie de laatste 17 berichten laadt in een variabele. Werkt wel, maar is inderdaad zwaar belastend voor de server. Maar hoe doen java-appletjes dat nou? Is echt vaag!
Het is een flash movie die iedere 5 seconden een query uitvoert waar ie de laatste 17 berichten laadt in een variabele. Werkt wel, maar is inderdaad zwaar belastend voor de server. Maar hoe doen java-appletjes dat nou? Is echt vaag!
Kijk even bij http://forums.anandtech.com en je weet het.wat stel je je voor bij z'n instant messaging-systeem
Ik stel me het zo voor:
* Je stuurt iemand een berichtje. Dat doe je met een simpel formpje en het resultaat wordt in een tabel in de DB geplaatst.
* Wanneer de 'ontvanger' over het forum wandelt en er ongelezen berichten staan te wachten, wordt er op alle pagina's die hij ziet een melding gedaan van 'nieuw bericht'.
* 'Ontvanger' klikt op het linkje, leest het bericht, bericht wordt als gelezen gemarkeerd/verwijderd.
* Wanneer de ontvanger dan geen nieuwe berichten meer heeft, verdwijnt de indicator weer.
Niks geen moeilijkheden met persistant connecties/applets/frames/etc/etc.
>HTTP (vanaf v1.1 daggik) kan wel degelijk
>persistent connecties aangaan. (Apache's
>KeepAlive.)
Jah, ik weet wel dat je webserver de connectie open kan houden, maar geld dat ook voor de andere kant? Geeft IE en NS daarop geen timeouts?
>Als je je webserver dan zo instelt dat ie
>de verbinding niet dichtgooit kan je rustig
>van alles naar de browser blijven sturen.
set_timeout_value(0) geloof ik in php
Maar dan zit je met het probleem dat je wel een regel kunt toevoegen, maar niet kunt weghalen zonder ALLES te refreshen. Stel je hebt een tabelletje met 40 personen erin die onlijn zijn en de eerste logged uit. Dan moeten alle 39 inclusief tabel gefreshed worden. En dat 39 keer (voor iedereen dus). Dat gaat me een partij rotzooi geven
>Via een framepje kan je dan ook weer van
>alles náár de server sturen etc. Tis
>welliswaar extreem brak, maar het kán wel.
Mkkay.. dus het kan.. maar niet op de manier zoals je het echt hoort te doen.. Maar ja.. daarintegen zijn er wel meer vreemde oplossingen gevonden voor de limitaties van http (xml, php, cgi)
>persistent connecties aangaan. (Apache's
>KeepAlive.)
Jah, ik weet wel dat je webserver de connectie open kan houden, maar geld dat ook voor de andere kant? Geeft IE en NS daarop geen timeouts?
>Als je je webserver dan zo instelt dat ie
>de verbinding niet dichtgooit kan je rustig
>van alles naar de browser blijven sturen.
set_timeout_value(0) geloof ik in php

Maar dan zit je met het probleem dat je wel een regel kunt toevoegen, maar niet kunt weghalen zonder ALLES te refreshen. Stel je hebt een tabelletje met 40 personen erin die onlijn zijn en de eerste logged uit. Dan moeten alle 39 inclusief tabel gefreshed worden. En dat 39 keer (voor iedereen dus). Dat gaat me een partij rotzooi geven

>Via een framepje kan je dan ook weer van
>alles náár de server sturen etc. Tis
>welliswaar extreem brak, maar het kán wel.
Mkkay.. dus het kan.. maar niet op de manier zoals je het echt hoort te doen.. Maar ja.. daarintegen zijn er wel meer vreemde oplossingen gevonden voor de limitaties van http (xml, php, cgi)
De instant messaging systeem van anandtech is toch gewoon een query in een database?
select count(id) where msg_to_id=<mijn_id>
hij laat alleen dit aantal zien en daarop klikken kun je alle messages zien. Daar is toch niks 'instants' aan of werkt het anders?
select count(id) where msg_to_id=<mijn_id>
hij laat alleen dit aantal zien en daarop klikken kun je alle messages zien. Daar is toch niks 'instants' aan of werkt het anders?
is niet echt vaag. Java applets creeren een open socket op een poort hoger dan 16000 ( weet niet het echte getal) Dit omzeilt de limieten van http protocol ( connection word gelijk gekilld en moet dus steeds opnieuw geopend worden bij elke request, bij een flash/php/perl/asp chat die dus steeds geupdate moet worden bij elke zin krijg je dus veel bandbreedte verspilling...)Het is een flash movie die iedere 5 seconden een query uitvoert waar ie de laatste 17 berichten laadt in een variabele. Werkt wel, maar is inderdaad zwaar belastend voor de server. Maar hoe doen java-appletjes dat nou? Is echt vaag!
In Flash 5 kun je een XML open socket creeren wat dus in feite hetzelfde is als een Javapplet ( moet je nog wel een chatserver hebben die de xml kan lezen/vertalen..)
check hier
- http://www.shovemedia.com/multi
- http://chattyfig.figleaf.com/socketChat.html
"You're only as good, as what you did last week."
indeed... met java (note: geen javascripting dus) kun je dit voor elkaar krijgen. Wat wel een probleem is, is een naadloze combinatie:
een java-applet kan in een browser draaien, maar geen echte pagina's bouwen. Wat je dus eigenlijk wilt is dat je html-pagina's dynamisch (on the fly dus) gebouwd worden en serversided getriggered worden. (zucht, lange moeilijke zin
).
Wat misschien ook mogelijk is, is om een php-connectie op te bouwen (php kan vanaf 4.0.2 ook met "normale" unix-sockets werken en van tevoren ook met fdsocket(). Hiermee zou je vanaf de server request kunnen sturen om een schermupdate aan te vragen. Maar dit kost natuurlijk wel weer een traffic, zeker als het flinke pagina's zijn die vaak geupdate moeten worden.
Leuk voorbeeld van creatief java gebruik: www.bantu.com
Dat is een echte instant messenger die volledig in java draait. Alleen: niet naadloos in de browser
een java-applet kan in een browser draaien, maar geen echte pagina's bouwen. Wat je dus eigenlijk wilt is dat je html-pagina's dynamisch (on the fly dus) gebouwd worden en serversided getriggered worden. (zucht, lange moeilijke zin
).Wat misschien ook mogelijk is, is om een php-connectie op te bouwen (php kan vanaf 4.0.2 ook met "normale" unix-sockets werken en van tevoren ook met fdsocket(). Hiermee zou je vanaf de server request kunnen sturen om een schermupdate aan te vragen. Maar dit kost natuurlijk wel weer een traffic, zeker als het flinke pagina's zijn die vaak geupdate moeten worden.
Leuk voorbeeld van creatief java gebruik: www.bantu.com
Dat is een echte instant messenger die volledig in java draait. Alleen: niet naadloos in de browser
Euhm.. even benieuwd hoor... zit ik er soms helemaal naast met mijn voorstel?
Ik bedoel, volgens mij willen jullie het allemaal veel te ingewikkeld.... Of denk ik nu weer te simpel?
Ik bedoel, volgens mij willen jullie het allemaal veel te ingewikkeld.... Of denk ik nu weer te simpel?
Tuinhark snapt wat ik bedoelde 
Dus dat er, als jij een pagina opent, gekeken wordt of er nog een msg is. Het onzichtbare-frame-trucje zou het dan evt. nog echt 'instant' kunnen maken, maar dat hoeft nou ook weer niet per se.

Dus dat er, als jij een pagina opent, gekeken wordt of er nog een msg is. Het onzichtbare-frame-trucje zou het dan evt. nog echt 'instant' kunnen maken, maar dat hoeft nou ook weer niet per se.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
hey hallo, sorry voor het ophalen van dit topic, maar mijn vraag gaat precies over een stukje dat hier besproken word,
ik dacht na het lezen hiervan van:
dat refreshen van die ontzichtbare frame, moet niet zo moelijk zijn, dus dat ging ik effe doen, effe tabbeletje maken in mysql:
users_online
-user_id
-datum
-tijd
-ip
de frame reshrest zich om de 5 seconden nu, hij ziet er zo uit:
en dan begint het weer opnieuw
maar: mijn vraag is, hoe haal je weer iemand UIT de dbase? zodra die van je site is? een soort time trigger instellen ? als het ip langer dan 20sec niet gefresht is dan delete? ofzo?
ik dacht na het lezen hiervan van:
dat refreshen van die ontzichtbare frame, moet niet zo moelijk zijn, dus dat ging ik effe doen, effe tabbeletje maken in mysql:
users_online
-user_id
-datum
-tijd
-ip
de frame reshrest zich om de 5 seconden nu, hij ziet er zo uit:
dus eerst kijken of de cookies erzijn... zo NEE dan is ie klaar zo ja kijkt ie of je al in de users_online dbase staat, zo ja, dan update ie de zooi, zo nee dan word je erbij gezetIF request.cookies(sessionid).haskeys THEN
(kijken of er een cookie bestaat)
strdate = date
strtijd = time
ip = blabalbal nogwat
user_id = request.cookies blabalabl
connectie dbase
select ip from users_onlinë
IF ip is strip THEN
update set
ip -> strip
user_id -> user_id
time -> strtijd
date -> strdatum
WHERE ip = strip
ELSE
INSERT INTO users_online
de hele zooi
END IF
ELSE
response.write NOT LOGGED IN
END IF
en dan begint het weer opnieuw
maar: mijn vraag is, hoe haal je weer iemand UIT de dbase? zodra die van je site is? een soort time trigger instellen ? als het ip langer dan 20sec niet gefresht is dan delete? ofzo?
dit is toch wel HEEL lang geleden hoor 
iets met: bij elke refresh delete je de records die te oud zijn?
iets met: bij elke refresh delete je de records die te oud zijn?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ja ik weet het dat het een tijd terug is, maarja, er zijn nogal wat lui die bij elk nieuw topic zeggen dat ze de search moet gebruiken, dus dat doe ik dan ook altijd he.
Wat handig is en wat ik in forums nog niet ben tegengekomen is een online alerter van een persoon, daarnaast zou je topics kunnen bookmarken ofzo.
ik ben er ook met 1 bezig 
hij is zo goed als af
zie http://httpd.chello.nl/~c.vandeurzen/
dan forum
laat ff weten wat je ervan vind
hij is zo goed als af
dan forum
Maximum effort - Deadpool
Daar is sitechecks.nl voorOp dinsdag 03 juli 2001 15:15 schreef SaiYa-JiN het volgende:
dan forum
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
www.phpbb.com heeft private messages, toen ik met phpbb begon zag ik daar het nut niet zo van in (ja, maar er is toch email?) maar het schijnt dat dat PM gebeuren echt ERG veel gebruikt wordt. Dat zie ik wel op m'n eigen site. Heb nu iets van 110k aan normale posts en 12k aan PM's in de database...
Die PM's werken het zelfde als bij anadtech denk ik. Je ziet als je een pagina opvraagd bovenaan of je nieuwe PM's hebt en zo ja, hoeveel.
Maar het is dus geen Instant message..
Wat betreft dat 0-frame met die refresh, die tijd hoeft niet altijd 5 seconde (of minder te zijn).
Als mensen echt aan het chatten zijn (of IM-en, geef het maar een naam) dan zet je die refresh op 2 seconde, als er dan een tijdje niks gebeurd 5 seconde, 10 seconde, 20 seconde..
Dan blijft de load redelijk beperkt.
Maar ja, lijkt me allemala nogal overkill. IMO kan je beter een of ander Chat Systeem fatsoenlijk integreren met je forum. Dus dat je iemand uit kan nodigen voor een chat en dan die persoon die uitnodiging dan ziet bij zijn/haar eerst volgende pageview.. Dan ben je van het hele gezeur af en houd je 2 compleet verschillende dingen (chat en forum) van elkaar gescheiden..
BTW bovenstaande is in iedergeval wat ik van plan ben (als mbravenboer nog wil helpen en als die (@#(#@&*@&# tentamens voorbij zijn)..
Die PM's werken het zelfde als bij anadtech denk ik. Je ziet als je een pagina opvraagd bovenaan of je nieuwe PM's hebt en zo ja, hoeveel.
Maar het is dus geen Instant message..
Wat betreft dat 0-frame met die refresh, die tijd hoeft niet altijd 5 seconde (of minder te zijn).
Als mensen echt aan het chatten zijn (of IM-en, geef het maar een naam) dan zet je die refresh op 2 seconde, als er dan een tijdje niks gebeurd 5 seconde, 10 seconde, 20 seconde..
Dan blijft de load redelijk beperkt.
Maar ja, lijkt me allemala nogal overkill. IMO kan je beter een of ander Chat Systeem fatsoenlijk integreren met je forum. Dus dat je iemand uit kan nodigen voor een chat en dan die persoon die uitnodiging dan ziet bij zijn/haar eerst volgende pageview.. Dan ben je van het hele gezeur af en houd je 2 compleet verschillende dingen (chat en forum) van elkaar gescheiden..
BTW bovenstaande is in iedergeval wat ik van plan ben (als mbravenboer nog wil helpen en als die (@#(#@&*@&# tentamens voorbij zijn)..
Ik heb net even gekeken..Op dinsdag 03 juli 2001 15:15 schreef SaiYa-JiN het volgende:
ik ben er ook met 1 bezig
hij is zo goed als af
dan forum
"Ik ben er ook met een bezig" duidt hier algemeen op dat je er zelf een aan het maken bent. en op je site staat:
dus jij bent de maker van phpBB ahh.. goed dat we dat wetenPowered by phpBB Version 1.4.0
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
mooi, dan ben ik dus degene die dat gaat doen! (alerter)
nah misschien vanavond wel , nou ben ga ik effe naar het rokers hok
maar het is idd een goed idee.
nah misschien vanavond wel , nou ben ga ik effe naar het rokers hok
maar het is idd een goed idee.
Ik heb het trouwens niet met een refresh gedaan , maar gewoon op 3 pages (forum.asp viewtopics.asp en topic.asp) users_online.asp geinclude, en die houd bij waar je je op dat moment bevind! dus als jij naar een ander topic gaat word ie meteen verandert als jij weer ergens anders heen gaat word ie weer verandert. etc etc, alleen ik weet niet hoe ik iemand weer UIT die lijst kan halen, dat is een redelijke moelijke denk.
Yes, mijn track systeem werkt, alleen krijg ik het niet voormekaar om de hele httplocatie in de tabel te gooien, dus bv als iemand in een topic zit zou dit de url zijn:
http://localhost/forum/topic.asp?topic_id=125
maar bij het track systeem staat er dan gewoon, /forum/topic.asp.
vind ik nog wel wat op, en ik moet weten hoe je met die dates en times kan kloten bv, delete from users_online where time -30sec dus die al langer dan 30 sec nix gedaan hebbe.
maar bij het track systeem staat er dan gewoon, /forum/topic.asp.
ja leukOp woensdag 04 juli 2001 10:28 schreef Mister_X het volgende:
Yes, mijn track systeem werkt, alleen krijg ik het niet voormekaar om de hele httplocatie in de tabel te gooien, dus bv als iemand in een topic zit zou dit de url zijn:
maar bij het track systeem staat er dan gewoon, /forum/topic.asp.vind ik nog wel wat op, en ik moet weten hoe je met die dates en times kan kloten bv, delete from users_online where time -30sec dus die al langer dan 30 sec nix gedaan hebbe.
en wat hebben we aan die kennis?
jij misschien nix, maar iemand anders die het ook zo wilt weet nu dat het mogelijk is.
en er staat nog een vraag bij zoals je leest.
alles kan als je maar wilOp woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef Mister_X het volgende:
jij misschien nix, maar iemand anders die het ook zo wilt weet nu dat het mogelijk is.
maarruh, je zegt zelf dat je de oplossing wel kan vinden in je posting?
Verwijderd
Frank je kan misschien een buddy list maken, das een lijstje met je vriendjes van het forum,je kan dan met ze emailen makelijk via de mail systeem!!! lijkt me wel leuk!!
ohjah, je kan er ook favorieten in maken, dat je favorieten topics kan saven, enne je kan ook kijken of je files kan uploaden!
!!
Spreek je wel op icq, ajuus
ohjah, je kan er ook favorieten in maken, dat je favorieten topics kan saven, enne je kan ook kijken of je files kan uploaden!
!!
ja, dat heet ook wel een forumOp woensdag 04 juli 2001 11:31 schreef ruud_k het volgende:
Frank je kan misschien een buddy list maken, das een lijstje met je vriendjes van het forum,je kan dan met ze emailen makelijk via de mail systeem!!! lijkt me wel leuk!!
!!
maar goed...
Verwijderd
Nou nee, een forum is gewoon een ding waar mensen topics kunnen zetten!!Op woensdag 04 juli 2001 11:41 schreef chem het volgende:
[..]
ja, dat heet ook wel een forum
maar goed...
Wat ik noemde zijn dingen die er bij kunnen, en daar vroeg ie om:
Op zondag 03 september 2000 20:20 schreef FrankSjaak het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met een php forum (url zeg ik nog ff nie) maar nu wil ik aan jullie vragen of jullie nog dingen weten die er echt in moeten komen.
ja ik bedoelde dat enigzins sarcastisch hoorOp woensdag 04 juli 2001 11:54 schreef ruud_k het volgende:
btw, best wel oude topic :P:P
maar het gaat hopeloos off-topic.
't jankt om een slotje.
van mij mag ie dicht, ik ga zo effe search op asp dates, als ik nix vind dan start ik een topic erover als dat mag. ik search niet alleen op got hoor.!
zo moelijk is zo'n "instant message systeem" toch niet?!
gewoon een tabel met 4 kolomen,
1-verstuurder
2-ontvanger
3-tekst
4-timestamp (enigszinds een manier van tijd)
en ergens in het beeld een query die vraagt of er nog berichtjes zijn waarvan JIJ de ontvanger bent, zo ja, als je daar dan op klikt dan opent die een pagina waar dat berichtje gelezen kan worden en gooit gelijkt het berichtje uit de database...
je kan nog een extra kolom maken met read/unread zodat je de berichtjes kan berwaren...
1-verstuurder
2-ontvanger
3-tekst
en ergens in het beeld een query die vraagt of er nog berichtjes zijn waarvan JIJ de ontvanger bent, zo ja, als je daar dan op klikt dan opent die een pagina waar dat berichtje gelezen kan worden en gooit gelijkt het berichtje uit de database...
je kan nog een extra kolom maken met read/unread zodat je de berichtjes kan berwaren...
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
kan je beter een flag bij de user zetten (die je dus weer bij je user-class terughaalt) dat er een nieuw bericht isOp woensdag 04 juli 2001 13:18 schreef KnEuTeR het volgende:
1-verstuurder
2-ontvanger
3-tekst
anders wil je met 11k aan berichten (bartvb?) niet elke keer die db doorspitten voor 1 lullig parametertje...
niet tegen iemand die het napstersite volledig koppieërt en dan een sitecheck plaatstOp zondag 03 september 2000 20:20 schreef FrankSjaak het volgende:
Op woensdag 04 juli 2001 13:37 schreef Wesley het volgende:
[..]
niet tegen iemand die het napstersite volledig koppieërt en dan een sitecheck plaatst
ga je daar nou al weer over beginnen? ik zeg er nog 1 ding over: ik had die layout nie gemaakt/gejat, ik had alleen de php scripts gemaakt...
met 4 kolommen red je het niet hoor,Op woensdag 04 juli 2001 13:18 schreef KnEuTeR het volgende:
1-verstuurder
2-ontvanger
3-tekst
user_id's voor het snel ophalen van de user gegevens, dan kan je er nog extra dingen bij doen, prioriteiten geven, UBB erbij, smileys, etc etc, dus daarvoor 2 textkolommen 1 met parsingen 1 zonder voor quotes, dan nog een id voor het bericht zelf, uniek id dus, dan komen er vast nog meer dingen waarvan je denkt, ow dat moet er ook bij.
ik weet neit wat JIJ voor een forum aan het bakken bent maar ik vind het maar een wazig idee... daarbij noem je kolommen op die al voorgesteld warenOp dinsdag 10 juli 2001 16:20 schreef Mister_X het volgende:
[..]
met 4 kolommen red je het niet hoor,
user_id's voor het snel ophalen van de user gegevens, dan kan je er nog extra dingen bij doen, prioriteiten geven, UBB erbij, smileys, etc etc, dus daarvoor 2 textkolommen 1 met parsingen 1 zonder voor quotes, dan nog een id voor het bericht zelf, uniek id dus, dan komen er vast nog meer dingen waarvan je denkt, ow dat moet er ook bij.
Pagina: 1