Toon posts:

Korg 1212 i/o

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ;)

ik heb laatst een korg 1212 i/o soundkaart gekregen, er zaten geen drivers bij. Ik zoeken op internet, de win98 drivers waren zo gevonden, maar nu draai ik win2k. ik ben dus op zoek naar drivers voor win2k, heeft iemand die dingen?

als iemand ervaring met die kaart, kan die persoon mij dan vertellen of hij goed draait met VST plugins?

Alvast bedankt

groetjes Martijn

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat weet ik niet :9 maar ik zou je aanraden om voor audiobewering terug te gaan naar win98 omdat heel veel dingen iet werken onder 2000 qua audiobewerking

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

werken niet onder w2k..? uh?
als jij je geluid hebt kun je er alles mee doen, of je nou w2k of w9x draait..
welliswaar is de miditiming in 2k iets rotter...vaak is audio latency wel weer lager.. (afhankelij kvan hoe degelijk je drivers zijn..)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 15:56 schreef djazete het volgende:
welliswaar is de miditiming in 2k iets rotter...vaak is audio latency wel weer lager.. (afhankelij kvan hoe degelijk je drivers zijn..)
Sommige kaarten draaien beter onder win98 dan win2k, gewoon omdat de drivers voor win98 vaak verder doorontwikkeld zijn. Ze kunnen dan misschien wel werken, maar sommige ASIO drivers lijken soms heel erg instabiel te zijn. Dus dan kan je kaart op elk moment vastlopen...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 15:56 schreef djazete het volgende:
Digidesign ProTools is niet te installeren op een Win2k of XP bak.

• Marcel
  • Laatst online: 15-08 11:12
Wat heeft een programma als Protools met het functioneren van een geluidskaart te maken? Cubase, Logic en Sonar doen het bijvoorbeeld allemaal wel; keuze genoeg dus.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 19:54 schreef Marcel het volgende:

[..]

Wat heeft een programma als Protools met het functioneren van een geluidskaart te maken? Cubase, Logic en Sonar doen het bijvoorbeeld allemaal wel; keuze genoeg dus.
Waar slaat dit nu op? Als ik met ProTools wil werken werk ik met ProTools, waarom een ander pakket kiezen? Ik pas me niet aan voor een OS, het OS past zich maar aan.

En ik reageer toch op de quote dat alles onder Win2k zou moeten werken. Dat is dus niet zo, dus kom niet aan met dat en dat werkt wel onder 2k.

• djazete

djazete

steel

volgens mij werkt protools wel onder w2k en xp, maar misschien niet met jouw geluidskaart, net zoals dat protools free zowieso kut is op pc platform en protools zowieso te duur is voor wat het belooft te doen.

in ieder geval, dit topic gaat over dat zijn geluidskaart geen drivers heeft voor w2k waarna er iemand zegt dat geluidsbewerking (en ik versta onder bewerking dus fx en knippen en plakken (fx == reverb, delay en de hele reutemeteut...)) niet goed is onder w2k, nou, dat laatste dat kan zelfs op een oude atari met tos (als je veel gedult hebt, en de juiste software :o)) of op macos, dus je OS zal daar niets mee te maken hebben aangezien alle bekende audiosoftware toch zo ongeveer wel op w2k draait ...
dat sommige drivers voor w9x beter zijn ontwikkeld dan voor w2k, dat is idd waar, maar mijn soundcard heeft met w2k/xp wdm drivers veel minder latency.. daarnaast heeft w98se een betere midibufferafhandeling dan w2k, maar is xp weer sneller/vergelijkbaar met 98se...
dus ja

alleen 98se is weer kut met geheugen dus als je veel multitracked is het niet een echt efficient OS..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 12 december 2001 00:45 schreef djazete het volgende:

alleen 98se is weer kut met geheugen dus als je veel multitracked is het niet een echt efficient OS..
das nou weer precies wat ik ga doen en neit anders kan dan onder 98 doen! (ivm geluidskaart) ME oplossing?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op dinsdag 11 december 2001 20:07 schreef Prankster het volgende:
Waar slaat dit nu op? Als ik met ProTools wil werken werk ik met ProTools, waarom een ander pakket kiezen? Ik pas me niet aan voor een OS, het OS past zich maar aan.

En ik reageer toch op de quote dat alles onder Win2k zou moeten werken. Dat is dus niet zo, dus kom niet aan met dat en dat werkt wel onder 2k.
Op zich heeft 'ie wel een punt. Als jij zo graag met ProTools (wat godvergeten duur is) wilt werken, pak dan het platform waar het voor ontwikkeld is. De Mac dus.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 11 december 2001 17:33 schreef Prankster het volgende:

[..]

De Digidesign website schrijft het volgende:
THE ESSENTIALS

Computers: Mac OS | Windows 2000
:P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met win2k.
Je moet het een beetje tegen elkaar afwegen. Ik werk zelf met een Terratec EWS88MT onder Windows 2000. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat heel af en toe om de een of andere reden mijn audio het niet meer doet na het werken met Cubase. Ik denk dat het komt omdat Cubase dan de drivers 'gelocked' houdt, terwijl hij toch is afgesloten.

Meestal start ik dan maar ff de PC opnieuw op.
Ik vind dat ene kleine probleempje zo nu en dan een stuk minder vervelend dan win98, dat op een flinke audiobewerkingspc jammergenoeg nog iets te veel vast loopt naar mijn idee.

• djazete

djazete

steel

ME schijnt wel OK te zijn voor audio ook (miditiming is wel ok schijnt).. qua geheugen managing is volgens mij ME iest beter dan 98se maar of het een berg scheelt (zoals bij XP..) dat weet ik niet precies kben zelf overgestapt van 98se naar xp en het bevalt me erg goed...
2ms latency roels :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 12 december 2001 16:08 schreef djazete het volgende:
ME schijnt wel OK te zijn voor audio ook (miditiming is wel ok schijnt).. qua geheugen managing is volgens mij ME iest beter dan 98se maar of het een berg scheelt (zoals bij XP..) dat weet ik niet precies kben zelf overgestapt van 98se naar xp en het bevalt me erg goed...
2ms latency roels :)
midi of audio latency ? :P
en welke soundcard heb je dan?

• Marcel
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op dinsdag 11 december 2001 20:07 schreef Prankster het volgende:

[..]

Nou, nou, niet zo heetgebakerd.
De topicstarter wil weten of er drivers zijn voor die kaart onder win2k. Jij komt aanzetten met het niet kunnen installeren van protools op dat platform. Wat is hier het verband tussen? Hij vraagt toch niet om drivers voor Protools? Misschien werkt die kaart wel prima onder win2k (als 'ie drivers kan vinden), daar heb je geen Protools voor nodig.
Als jij Protools wilt gebruiken is dat je goed recht, alleen denkt Digidesign daar in het geval van win2k anders over; (nog) niks aan te doen dus. Tenzij je, zoals Hillie al zegt, switcht naar Mac.
Pagina: 1