Toon posts:

Swiftech Hayden radiator ! Goed of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net men Swiftech Hayden radiator binnengekregen. De grootte valt me echt heel erg tegen. Zeker als ik al die cooling-cubes zie, die hebben toch een veel groter oppervlakte ? Weet iemand of dit een goede radiator is ?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

voor zover ik weet is de hayden gemaakt om IN de case te passen of in ieder geval aan de achterkant. Dit betekent dat de radiator sowieso kleiner dan optimaal is, maar volgens mij presteert ie toch gewoon goed >:).

Typisch gevalletje van design/performance afwegingen, maar aangezien het swiftech betreft kun je er wel cker van zijn dat het goed werk ;)

JayGTeam (213177)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

die test bij tom is anders niet positief... Maar je weet niet of dat ook de radiator betreft. Ik wil deze radiator namelijk vooraan mijn Aopen HQ08 plaatsen. Zijn er tweakers met ervaringen met deze rad.?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Radiators zijn heel makkelijk: groter = beter.

Voornamelijk het totale oppervlak telt. De beste radiator komt minimaal uit een vrachtwagen, maar een relatief grote kachelradiator van bijv een Opel Rekord oid is een mooi compromis tussen grootte en handelbaarheid. Is met meer of minder moeite nog wel in een kast te rammen, en zijn lekker dik, en van koper. (voordeel voor de koperen blokken bezitters). Nissan schijnt ook koper te gebruiken. (nog niet onder mijn motorkap gekeken, overigens)

En als je naar de sloop gaat, probeer een radiator van een middenklasser te krijgen, liefst het grootste model van dat merk auto, daarvan is de binnenruimte het grootst, dus moet de kachel rad ook groot zijn (wat ze bij duurdere auto's ook doen, dus geen goedkope auto's uitzoeken, dingen als verwarming sneuvelen direct.

Iemand wel eens een Volvo of Saab radiator in handen gehad? Of Lada? Benieuwd hoe die zijn, heet zijn auto's die uit koude landen komen.

Maar als je geen peltier gebruikt, zou ik gewoon die Hayden (is een grote radiatorbouwer in USA) gebruiken, met een fan erop blijft je water wel koel.

Succes!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

om de rust te behouden stel ik het inschakelen van fans zo lang mogelijk uit. Overclocken die ik niet, stabiliteit en rust het balangrijkst :)

Verwijderd

Ja hoor, met een Delta 120HP erop is die Hayden misschien net zo goed als een simpele Opel kachelradiator met een enkel 92mm fannetje erop.

Het ding is gewoon veel te klein. Te klein om de warmte van een peltier fatsoenlijk af te voeren, en te klein om met waterkoeling sec een fatsoenlijke winst te halen boven een goede luchtkoeler.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:17 schreef Herman het volgende:

Iemand wel eens een Volvo of Saab radiator in handen gehad? Of Lada? Benieuwd hoe die zijn, heet zijn auto's die uit koude landen komen.

Succes!
ik heb er een uit een volvo, een klein bakkie uit 1985 ofzo.
mijn proc loopt nu 28 iddle en 32 stressed, ik heb 2 8cm blazende fans in de onderkant van een halve schoenendoos die op de rad zit.

Verwijderd

Hmz, Ik gebruik een simpele opel manta radiator met een 12CM fan op 7V. dat werkt zeer zeer goed. verbazend goed bijna. de bottleneck ligt bij het weghalen van de hitte bij de cpu. ben daar vandaag ff mee bezig. Het waterblok zelf blijft ijskoud.

Op zich zijn veel fans niet nodig, redelijk grote radiator compenseert.
Pagina: 1