Toon posts:

[JAVASCR] funct in funct aanroepen en >1 aanroepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een functie in een functie aanroepen en wat voor voorwaarden zijn hieraan verbonden? :?

En dan nog: hoe roep ik meerdere functies tegelijk aan?
(bijv. in m'n <BODY ONLOAD="???"> :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

crisp

Devver

Pixelated

Standaard JS kennis - misschien toch eens een tutje lezen?

1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function blaat() {

moeh();

}

function moeh() {

}

2:
code:
1
<BODY onLoad="blaat();moeh()">

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja i weet het.. shame on me :'(

Maarja, ik zit pas sinds 3 dagen te JS-en... en probeer het me eigen te maken... dus een tutje zou idd. niet weg zijn.. alleen probeer ik het me aan te leren via een eigen testcase, infosites en mssg-boards...

Verwijderd

Ja je kunt in een functie andere functies aanroepen, en je kunt zelf de eigen functie aanroepen (tot op zekere hoogte).
Dat laatste noem je een recursieve functie.

Maar je roept functies gewoon aan met functienaam();

Twee functies tegelijk kan, maar daarvoor moet je een klein trucje toepassen, je zult een setTimeout moeten gebruiken, maar dat heb je maar zelden nodig in zulke gevallen.

Gewoon functies achter elkaar kan ook, dus:

<body onload="ditte(); datte('zo');">

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gaaf!

Nu roep je functie Moeh() }:O dus 3 x aan :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wat doe ik hiermee dan.. als ik nog een func erin wil aanroepen?

<BODY ONLOAD=javascript:location.href="bla://asp.webmain.update">

???

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 11:50 schreef borr_de_wolf het volgende:
maar wat doe ik hiermee dan.. als ik nog een func erin wil aanroepen?

<BODY ONLOAD=javascript:location.href="bla://asp.webmain.update">

???
Puntkomma erachter en lekker nog meer opdrachten geven.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat doet ie niet... want je moet toch de aan te roepen funcs tussen double-quotest (") zetten?? nou, dat is hier dus niet het geval

wat als ik bijv GetVars() in mn <BODY ONLOAD= javascript:location.href="bla://asp.webmain.update"> moet verwerken??

Hoe moet dit er dan uitzien :?

Verwijderd

Sorry, maar we gaan je niet alles voorkauwen. Wij hebben het ook allemaal moeten leren, en dat hebben we vooral gedaan door te knoeien, en dat moet jij ook nog maar eens doen.
Je krijgt nog wel een tip:
HTML: bij alle attributes kleine letters en " gebruiken.
JavaScript: zoveel mogelijk ' gebruiken, puntkomma aan het eind van iedere regel waar dat kan.

<body onload="javascript: GetVars(); location.href = 'iDiMS://asp.webmain.update';">

Nu snap je misschien wel waarom ik altijd puntkomma's gebruik

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel cheatah.. ik begrijp je standpunt wel hoor...

dat je niet alles voor wilt kauwen is logisch, wil ik zelf ook niet. Maar ik heb al zo vet veel zelf lopen uitzoeken/knoeien en nog steeds heb ik niet het resultaat wat ik wil in mn pagina, |:( misschien vraag ik ook te snel, maar ik denk dat dit komt doordat mn gedult een beetje op is...

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Hmm ..
Ik denk dat het het beste is om eerst in ieder geval de basiskennis goed onder de knie te hebben voordat je gaat scripten, want idd, als je gaat scripten en het gaat steeds fout, raakt je geduld snel op :)
Als ik jou was zou ik dan maar eerst even wat tutorialtjes gaan doen. Het bekijken en uitproberen te vinden hoe sommige scripts werken (scripts analyseren) heeft mij ook een heleboel geleerd.

Op bijv. http://javascript.pagina.nl staan wel een aantal tutorials en natuurlijk de tutorial op http://www.w3schools.com/js/default.asp (< Ben je zo mee klaar, je kunt de dingen die je al weet gewoon even vlug doorlezen en met de dingen die je nog niet weet doorgaan).

Maareuh.. veel succes. Ik gaat lekker huiswerk maken :((((
Pagina: 1