Toon posts:

[XP] Stand-By niet selecteerbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In XP zit de optie om de computer op stand-by tezetten (start- uitschakelen-standby) maar bij mij is deze optie grijs. Hoe kan ik dit actief maken ?
Alvast thanxs in advancd.............

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 11:35 schreef stoconuon het volgende:
In XP zit de optie om de computer op stand-by tezetten (start- uitschakelen-standby) maar bij mij is deze optie grijs. Hoe kan ik dit actief maken ?
Alvast thanxs in advancd.............
Stand By modus niet mogelijk misschien op jouw computer. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win XP al eerder geinstalleerd, maar toen er weer af gegooid. Toen werkte het wel.Trouwens.... mijn compie is nog niet zo oud, bijna 1 jaar... zou toch moeten kunnen dacht ik zo.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kan meerdere dingen zijn:

1. Niet genoeg hd ruimte. Ik dacht !! dat je je hoeveelheid ram in harde schijf ruimte nodig had. Dus als je 512 mb hebt, moet je ook 512 mb hd ruimte over hebben.
2. Pc ondersteunt het gewoon niet. Geef wat info over systeempje.
3. Ga naar configuratiescherm -> energiebeheer -> slaapstand (als die er tussen staat) -> en kijk of hij daar is aangevinkt

suc6 :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 11:54 schreef justin01 het volgende:
Kan meerdere dingen zijn:

3. Ga naar configuratiescherm -> energiebeheer -> slaapstand (als die er tussen staat) -> en kijk of hij daar is aangevinkt.

Bovenstaande genoemde optie is een goeie!! ;)
Lijkt mij de meest voor de hand liggende optie! Misschien heb je gekozen voor Harde Schijven uitschakelen nooit. :?

suc6 :)

• We Are Borg

We Are Borg

#$(&$)&#)($&@)( Hoe durf jij mijn post aan te passen >:) :P Je staat gemeld in de SU :P

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 12:09 schreef justin01 het volgende:
#$(&$)&#)($&@)( Hoe durf jij mijn post aan te passen >:) :P Je staat gemeld in de SU :P
Sorry, heb het onderste gedeelte niet weggehaald. Ik wilde alleen aangeven dat jouw laatste optie een goeie optie is. Daar wilde ik nog wat aan toevoegen. Mijn oprechte excuses. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Oké.... staat er tussen slaapstand. Maar dat is volgens mij toch heel wat anders als Stand-By. Bij stand-by gaat de comp.op.... beldscherm zwart, hardeschijf gaat uit. En met een druk op muis of toetsenbord gaat alles weer aan het werk.Bij slaapstand moet je de comp. echt uitschakkelen.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 12:12 schreef stoconuon het volgende:
Oké.... staat er tussen slaapstand. Maar dat is volgens mij toch heel wat anders als Stand-By. Bij stand-by gaat de comp.op.... beldscherm zwart, hardeschijf gaat uit. En met een druk op muis of toetsenbord gaat alles weer aan het werk.Bij slaapstand moet je de comp. echt uitschakkelen.
Slaapstand is naar mijn mening hetzelfde als Stand By. :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het héél wat anders. Stand-By en slaapstand zijn 2 verschildende dingen....sorry als ik het mis heb.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 12:26 schreef stoconuon het volgende:
Volgens mij is het héél wat anders. Stand-By en slaapstand zijn 2 verschildende dingen....sorry als ik het mis heb.
Slaapstand is Stand By. Exact hetzelfde.

De nederlandse versie zegt Slaapstand en de Engelse versie Stand By

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is slaapstand niet Hibernate?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Volgens mij heeft xp alleen maar hibernate en dat is iig dat ie helemaal uitgaat en alles wat in zijn geheugen zit naar de harde schijf mikt.

Ik denk dat slaapstand hetzelfde is als hibernate (wie heeft er dan ook een nederlandse versie |:()

De functie dat ie op "standby" gaat heb ik nog niet kunnen ontdekken en zit er ook niet op volgens mij. Als het werkt gaat hibernate ook in een paar seconden.

Strava

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 16:32
Moet je eens als je dat afsluit-windowtje voor je hebt (afsluiten/restart/standy) op de shift duwen
Dan zie je die linker button (standby?) naar hibernate veranderen of terug
Kweet alleen nog niet het verschil precies, moet ik eens testen.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Op dinsdag 11 december 2001 12:12 schreef The_Fog het volgende:

[..]

Sorry, heb het onderste gedeelte niet weggehaald. Ik wilde alleen aangeven dat jouw laatste optie een goeie optie is. Daar wilde ik nog wat aan toevoegen. Mijn oprechte excuses. :'(
What does Marcellus Wallace look like?

• We Are Borg

We Are Borg

Op dinsdag 11 december 2001 21:37 schreef Config het volgende:

[..]

What does Marcellus Wallace look like?
:? :D

Stand-by en slaapstand is imho hetzelfde :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 07:29 schreef justin01 het volgende:
Stand-by en slaapstand is imho hetzelfde :)
Niet als je de stekker uit het stopcontact rukt en je hebt geen notebook met een accu erin. >:)

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid:
Slaapstand (Nl) = Hibernate (En) --> Slaat dingen op op je HD
Stand-by (Nl) = Standby (En) --> Slaat dingen op in geheugen!

En voor het gemak kent mijn notebook twee extra knopjes, te weten "Standby" en "Suspend", waarbij Suspend de slaapstand is en Standby de dingen op een aparte Suspend(!)partitie opslaat. Simpel toch.

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 17:33
Ik heb dus precies hetzelfde probleem
Toen ik mijn laptop kocht had packard bell er allemaal zooi opgezet, dus heb ik windows xp er opnieuw opgezet. Voordat ik dat deed kon ik als ik mijn laptop afsloot ook voor stand-by kiezen en als ik shift indrukte veranderde stand-by in hibernate, maar nadat ik de nieuwe xp er op heb gegooid doet ie dat opeens niet meer. Bij power options kan ik niet de slaapstand of stand-by stand aanvinken.

What should I do??

strava

Verwijderd

staat je ACPI wel goed geïnstalleerd, of is deze niet uitgeschakeld in je BIOS?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je alle PB drivers geinstalleerd? Heb je SP2 erop staan? En wat heb je verder allemaal al geprobeerd om dit op te lossen.
Denk dat er in de vier jaar die dit topic oud is toch wel heel veel is veranderd in Windows en ook zeker de hardware. Het omhoog halen van een relevant topic is met uitgebreide info dan ook niet echt ene probleem. Probeer even iets uitgebreider neer te zetten wat je al gedaan hebt. Dan kunnen we daar gerichter op brainstormen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 21:59
Bij mij werkt het meestal om goede videokaart drivers te installeren... Check even in je systeembeheer of je alle zaken goed hebt geinstalleerd.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:52
heb ik ook wel al eens meegemaakt... :).
na installatie van alle mogelijke updates van ms was dit probleem altijd verholpen ... dus misschien moet je dat eens proberen? (of heb je dat al gedaan ? )

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1