Toon posts:

Overklokken van een Envision

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Olivetti Envision P75. Een machtig mooi dingetje met als basis een P75 processor.
Een probleempje, ik zou hem graag wat sneller krijgen maar geen jumpertje te vinden, en ook via het BIOS kan het niet. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben en mij kunnen vertellen hoe ik het kan doen? Er is namelijk erg moeilijk info over het beestje te vinden .

|> | $ |\| |\| e $ $

Verwijderd

Topicstarter
* schop *

misschien is er nu iemand??? Ben nog steeds radeloos en zo... :'(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

bios zal sowieso wel afvallen en als er geen jumpertjes op het bord zitten zijn er helaas geen enkele mogelijkheden tot overclocken :(

Verwijderd

nee, is kansloos, heb ook zo'n ding gehad. je krijgt hem niet overgeclocked

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik las laatst iets over een upgrade met eigen voltage en multiplier regeling met een K6 erop die gewoon op een P-1 plankje kan. Weet iemand daar iets meer van en zou ik daarmee kans van slagen hebben en zo ja, waar haal ik zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
** Hengst **

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:04
Zoiets is, als je de onderdelen niet hebt liggen, veel te duur en de moeite niet waard.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:14 schreef disness het volgende:
* schop *

misschien is er nu iemand??? Ben nog steeds radeloos en zo... :'(
vind je het niet een beetje belachelijk om na een maand al je topic te kicken??? :(

:P :9

hmmz, zit er een dipswitch op dat mobo?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:43 schreef disness het volgende:
Hmm, ik las laatst iets over een upgrade met eigen voltage en multiplier regeling met een K6 erop die gewoon op een P-1 plankje kan. Weet iemand daar iets meer van en zou ik daarmee kans van slagen hebben en zo ja, waar haal ik zoiets?
als het een socket 7 mobo is kan je der wel een amd indouwen ja maar wel een bios update deroverheen !

Verwijderd

Gaat never nooit werken! zeker niet in zo een vaag moederbord. Koop maar iets nieuws of iets anders 2e hands. Aan dit valt weinig eer nog te behalen

Verwijderd

Topicstarter
Iets nieuws kopen is geen optie, ik blijf trouw aan dit bakkie. Het maakt alle casemods overbodig want hij ziet er megastrak uit. Ik wilde er eigenlijk een standalone DVD-speler van maken maar een MP3-speler is ook errug leuk en wel haalbaar met deze snelheid. Maar toch blijf ik nog op zoek naar mogelijkheden om het ding sneller te krijgen. Het schijnt dat je hem op 150 Mhz kan krijgen door middel van draadjes solderen aan bepaalde pootjes van de processor en op deze manier de multiplier te verzetten. Het zijn manieren natuurlijk, zeker als ik geen dipswitches kan vinden.

Verder ben ik nog op zoek naar software die het LCDschermpje erop kan aansturen.

groetz |> | $ |\| E $ $

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Die begroetingen hoeven niet, tweakers wensen elkaar per definitie de groeten :D (aka lees te faq)

op 150mhz een p75 kun je vergeten, als je hem op 90 stabiel krijgt heb je mazzel, die serie pentiums overklokken SLECHT
Mijn server is een p90, die niet eens stabiel op 100 gaat!

Als je dit al kan doen, dan is het jumperwerk. alle oude oem p1's die ik gezien heb (veel) hadden jumpers.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1