mailbommen en gevolgen ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26464

Topicstarter
hallo wat kunnen de gevolgen zijn als je een aantal mailbommen stuurd .
want ik ken iemand die mailbommen heeft gestuurd en die is afgesloten van internet {kabel}
wat kunnen de gevolgen hiervan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Dat dus. En terecht. Ben je wat van plan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoals je zelf al zegt: je ISP kan je afsluiten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

* Anoniem: 21111 vraagt zich af wat topicstarter van plan is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 11 december 2001 11:08 schreef mafiasven het volgende:
* jelmervos vraagt zich af wat topicstarter van plan is :?
mailbommen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26464

Topicstarter
neeee !!!!!!!!!!!! ik ga geen mailbommen sturen maar ik ken iemand die ze wel heeft verstuurd en die is dus nu afgesloten en daar noeten ze morgen over vergaderen wat de gevolgen zijn en nu wil ik dus weten wat het eventueel kan zijn of heeft iemand dat al meegemaakt?????????
dat is mijn vraag!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 11 december 2001 12:11 schreef mvtb het volgende:
neeee !!!!!!!!!!!! ik ga geen mailbommen sturen maar ik ken iemand die ze wel heeft verstuurd en die is dus nu afgesloten en daar noeten ze morgen over vergaderen wat de gevolgen zijn en nu wil ik dus weten wat het eventueel kan zijn of heeft iemand dat al meegemaakt?????????
dat is mijn vraag!!!!!!!!!!!!!
ik denk dat die waarschuwing krijgt en bij de volgende keer is het exit :+
dus dan kan die andere provider gaan zoeken die zulke geintjes wel toelaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het is de internet versie van bij iemand 10.000 liter koeiestront door de brievenbus pompen.

Goh, wat zou jij in dat geval verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 12:15 schreef Cheatah het volgende:
Het is de internet versie van bij iemand 10.000 liter koeiestront door de brievenbus pompen.

**GRINNIK**

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou het maar niet doen. Je loop de kans dat je wordt afgesloten door je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007

Nou, ik denk toch niet dat TNT post dan zegt dat je nooit meer post via hun mag versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 08:41
hmmm mailbommen, heet ikke ook een keer gedaan toen ik een beetje pist was, n leuk mailbommetje naar school computer n nachtje laten draaien en heel t netwerk van school lag plat.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 08:41
Op dinsdag 11 december 2001 13:29 schreef jelmervos het volgende:
Ik zou het maar niet doen. Je loop de kans dat je wordt afgesloten door je ISP.
Dat valt meestal nog wel mee, maar je hebt ook de kans dat degene waar bij je het doet naar de politie stapt (in haarlem ofzo internet politie) . enuhhh da wordt dan halten he jonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55

Predator

Suffers from split brain

Je moet al een totale 3dubbele debiele idioot zijn om te mailbommen.

Lame shit en niet enkel je "doelwit" lijdt eronder

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjosch
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Een mailbom kan het internet verkeer plat leggen (overbelasting netwerk).
Een vriend van mij heeft dat ooit gedaan op de KUB in Tilburg. Netwerk lag 2 uur plat en zijn access-toegang werd voor 1 jaar ontzegt.

Zo'n ISP kan hetzelfde doen...of erger....je komt op de zwarte lijst...en dan zullen ze je ook bij andere providers weren.

Linux is free, when time is no money...but still I try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28956

als je het netwerk overbelast kan een provider zelfs een rechtzaak tegen je aanspannen, en dat kan in een claim van tonnen lopen. Chello sluit je altijd af en stuurt een brief die je ondertekend moet terugsturen dat je het nooit meer doet. dan sluiten ze je weer aan.

Ik kan me nog goed een klant herinneren waarbij zoonlief (ongeveer 14 jaar) een mailbom van 1,2 miljard mails heeft gestuurd. zo zit ik te lezen wat voor problemen hij heeft veroorzaakt terwijl de goede vader (die nergens niks vanaf weet) geen internet heeft. nadat ik even het modem gecontroleert had (dat inderdaad afluiting aan onze kant aangaf) vertelde ik de klant wat er gebeurt was en dat ik naar Chello abuse zou lopen om te kijken wat de gevolgen zijn. zij bladeren even in een map en halen de kopie van brief eruit die ze hem toegestuurd hebben. Ik heb vlug vlug gelezen, maar ik geloof dat bij de eerste keer het dus vergeven word en dat men dus enkele dagen offline is (afhankelijk van snelheid ptt) en de 2e keer drastischere maatregelen genomen worden van ontzegging van een maand tot rechtzaak met schadeclaim.

mailbom is inderdaad een flauw middel om iemand dwars te zitten. en het kan grote problemen opleveren als het een goot deel van het beschikbare netwerk opslorpt of de mailserver overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op woensdag 12 december 2001 11:17 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:

Nou, ik denk toch niet dat TNT post dan zegt dat je nooit meer post via hun mag versturen.
Wel als je dat met een grote giertank met het TNT logo erop doet...
Op woensdag 12 december 2001 12:12 schreef janster het volgende:

enuhhh da wordt dan halten he jonge
Het is dat je het zelf zegt: het zijn vaak irritante minderjarige figuren.
Als ik het zou doen zit HALT er niet in hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Vroeger gebeurde er niet zoveel mee (8>

Kweet nog wel de tijd dat ik ooit is mailbommetje verstuurd heb, 1x om iemand echt hard terug te pakken. Toen heb ik op berg gehackte servers een crontabje laten draaien die elk uur 1 mailtje stuurden. Daar word je ook niet vrolijk van hoor :)

Tegenwoordig denk ik er wel anders over (zijn nu jaar of 6 verder denk ik) en vind ik het kinderachtig gedrag. De ISP pakt het meestal wel grondig aan, altijd een afsluiting en zie dat maar weer recht te praten. Ook ken ik verhalen van mensen die bommetje verstuurd hadden die gewoon geen gebruik meer konden maken van de SMTP server, werkte ook erg goed :)

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

LOL ....heel subtiel uit gelegd

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Oeps dubbel post :D

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tsja... aan de andere kant heb ik zoiets van: Eigen bult, dikke schuld.

Moeten ze hun mailservers maar goed afschermen van dit soort dingen (Die bijzonder vaak voorkomen)

5183

Op donderdag 13 december 2001 08:20 schreef DSmarty het volgende:

Moeten ze hun mailservers maar goed afschermen van dit soort dingen (Die bijzonder vaak voorkomen)
Mwoah benk niet met je eens. Als je dat doet hebben anderen weer problemen die niets kwaads doen. Vergelijk het met een auto, je last toch ook geen stalen platen op de auto als je er niet in zit? Je doet je deuren op slot, maar ze tikken met gemak het raam in.

Mensen moeten gewoon normen en waarden meekrijgen bij de opvoeding, een fatsoenlijk persoon zou nooit op die manier proberen iemand lastig te vallen. Kijk, dat je keer mailbommetje stuurt van paar duizend mailtjes, tjah... dat vind ik net als fikkie stoken een kwajongens iets. Maar doelbewust iemand een miljard mailtjes versturen is gewoon ziek.

Op donderdag 13 december 2001 08:20 schreef DSmarty het volgende:

neej vind ik niet.. mensen moeten maar gewoon niet zow zielig doen om die dingen te versturen :r

• buzz
  • Laatst online: 15:36
Op donderdag 13 december 2001 10:21 schreef mafiasven het volgende:

[..]

neej vind ik niet.. mensen moeten maar gewoon niet zow zielig doen om die dingen te versturen :r
Maar het is zo dat de meesten het doen, om iemand terug te pakken die nog iets veel rottigers bij hun gedaan heeft.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat de gevolgen kunnen zijn? Nou, hopelijk een rechtszaak en een zware straf. Dit soort lui kan je niet hard genoeg aanpakken.

En uiteraard een computerverbod voor de rest van zijn leven.

Virussen? Scan ze hier!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00
Op donderdag 13 december 2001 10:34 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Maar het is zo dat de meesten het doen, om iemand terug te pakken die nog iets veel rottigers bij hun gedaan heeft.
idd :X
Pagina: 1