gezocht: Bandbreedte beperken per (poort) win2kpro

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Zoals al boven is gezegd:
Ik zoek een programma voor Windows2000 professional om per programma/per poort de bandbreedte te kunnen beperken.

Ik heb al gezocht.
Alsjeblieft geen Linux of dergelijke antwoorden want ik gebruik win2k
Ook geen ISA server want die werkt niet op de win2kpro (moet je server voor hebben) en daar heb ik geen geld voor
Op de een of andere manier wou Sygate Office Network niet werken hij loopt vast bij
"Unhandled Exception: Description: Dll function call crashed: ISRT.CallDllFn
Setup will now terminate"
IPMagicTables van LightSpeed systems werkt ook niet, want als ik hem kan installeren kan ik de service niet starten, anders krijg ik een BSOD

Iemand nog een progje?

P.S. Het lijkt erop dat mijn machientje brak is, maar hij doet het perfect, hoor :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
helemaal niemand ? :(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
:(

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 20:48
Kan je hier niet standaard QoS (Quality of service) voor gebruiken?

Zoek eens bij google naar QoS en windows 2000

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 09:10 schreef vandijk het volgende:
Kan je hier niet standaard QoS (Quality of service) voor gebruiken?

Zoek eens bij google naar QoS en windows 2000
QoS is zoals ik begrepen heb dat ie een bepaalde gedeelte van je bandbreedte reserveert (voor iets). Dat gereserveerde gedeelte kan je niet gebruiken voor andere programma's. Of heb ik het fout?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:14 schreef Darkvater het volgende:

[..]

QoS is zoals ik begrepen heb dat ie een bepaalde gedeelte van je bandbreedte reserveert (voor iets). Dat gereserveerde gedeelte kan je niet gebruiken voor andere programma's. Of heb ik het fout?
ja volgens mij ook... dit is niet per poort... (en geen max geloof ik maar alleen een minimum)

• ArthurBorsboom
  • Laatst online: 11:45
Iemand anders misschien een idee? Ik ben ook nog steeds zoekende... Ik had Sygate ff geinstalleerd, maar ik had het idee dat je alleen per type de bandbreedte kon beperken (bv. SMTP, Telnet, HTTP, etc)
Maar niet per poort/computer.

Iemand? :?

Plannen is voor loosers

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:41
Is dit wat je zoekt? [topic=508007]

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of het voor bedrijf of voor thuis is. Als het voor een bedrijf is zou je een packet-shaper kunnen overwegen. Kost wel behoorlijk wat (ca EUR 20.000,-) maar kan ook heel veel, Kan bijv ook netwerkverkeer analyseren.
Voor thuisgebruik zou ik nog effe verder zoeken. Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Voor bandbreedte management tools doen wij Packeteer (packet Shaper) en Netscreen Firewall, die ook Bandbreedte management heeft.

Packet shaper prijs is sterk afhankelijk van het aantal gebruikers. Netscreen is een stuk goedkoper, maar er primair niet voor gemaakt. laat maar weten als je meer info nodig hebt.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1