Toon posts:

[Access 2000]: Knop voor invoegen bitmap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het patientendatabaseje dat ik gemaakt heb, zie eerdere topics, moet ook nog een mogelijkheid komen om per patient 1 of meerdere roentgenfoto's (bitmapformaat) in te voegen.

Hiervoor wil ik in een formulier een knop maken. Als je daarop klikt moet een soort browserschermpje komen waar je naar het bestand kan bladeren. Dit moet na selectie weergegeven worden in een schermpje en opgeslagen worden in een veld bij de patient.

1. Wat voor veld moet ik in de primaire tabel aanmaken ? (welke eigensch.)
2. Hoe maak ik die knop voor foto invoegen?

Alvast hartelijke dank voor de hulp !

Verwijderd

Ik denk dat je beter een extra tabel kan maken (ivm met eventueel meerdere foto's), ook kun je volgens mij beter met hyperlinks werken naar de bitmaps (ik neem aan dat deze nogal groot zullen zijn).

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

DOE DIT NIET!

Sla de foto's allemaal in een directory op met een unieke nummer / herkenbare 'code' oid en maak in je db een tabel met patientenid's en bestandsnamen van de foto's die erbij horen.

(het pad naar die directory zet je natuurlijk niet in die velden maar in een variabele, dan kan je ze nog eens verplaatsen als dat nodig is)

Vervolgens op je formulier een figuur toevoegen, waarvan je de bron laat aanpassen aan de hand van een regel die je kiest in een combobox met bestandsnamen ofzo.

Als je de foto's wel in de db gaat opslaan krijg je het MS-effect: een plaatje van 10kb maakt je db 100kb groter. Je kan ze (als je 't echt wilt) invoeren in een veld van het type OLE-object.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga es ff hiermee aan de slag, alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. dit is toch niet echt wat ik bedoel, ik weet namelijk nog niet van tevoren welke foto's bij welke patient gaan horen, ze zijn immers nog niet gemaakt.

Bij het invoeren van patienten moet eigenlijk op de harddisks gebladerd kunnen worden naar een map en het betreffende bestand moet aangeklikt kunnen worden en vervolgens weergegeven worden in het formulier

THX!!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat moet je dan met een file-browser formuliertje doen, die je vanaf het subform kan openen. Die kan je of zelf maken (is klote) of gebruiken uit een activex component.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
en zou je me kunnen vertellen welke ActiveX Script ik hiervoor moet hebben of waar ik er meer info over kan vinden hoe ze werken ?

THX

Verwijderd

Topicstarter
sjit ik zoek me echt rot om dit voor mekaar te krijgen

welk Active X best. element heb ik hiervoor nodig ?

Waar kan ik evt. meer info vinden ?

T H X

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:51

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ga anders nog ff hier kijken: http://www.mvps.org/access/

Hier staat veel info over Access.
May the database be with you Luke. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1